toeschietreflex bij kolven

Al een paar weken kolf ik voor mijn kleine meid, zodat als ik ga sporten

of zwemmen met de oudste mijn man de fles kan geven.

Sinds gisteren ineens geen toeschietreflex bij het kolven.

Vandaag met moeite 40cc totaal gekolfd.



Iemand tips ?



ik gebruik dubbele electrische kolf

Ik heb bij de huisarts een neusspray gehaald, dat gaat perfect. Syntocinon heet het en na een paar tellen begint de melk te lopen…

dat heb ik voor het drinken, want ik krijg anders ook geen tsr



ik heb nooit gekolfd

Mandala dat heb ik ook gehad, maar geen resultaat bij mij gehad :frowning:

als het probleem zich opeens voordoet, zou het kunnen zijn dat je cyclus weer op gang komt en je nu richting menstruatie zit (zou snel zijn, maar kan helaas wel, had het bij mijn zoon ook weer na 6 weken).



Als het structureel is, en een fototje van kind en dergelijke werkt niet, dan is die neusspray idd nog een optie (ik gebruik het ook, maar het is hier geen wondermindel…)

tja hier is het wel een wondermiddel, dus zal bij iedereen anders zijn.



maar ik zou idd eerst proberen met een foto en dat soort dingen.



(ik heb overigens contact gehad met de fabrikant van de neusspray, omdat ik bang was dat het verslavend zou zijn en of het niet schadelijk kan zijn voor Juul of evt mij bijlangdurig gebruik, ik doe 6 dgn over een flesje, heb er dus al vele verslonden, maar het kan constant door gebruikt worden)

@knollie1 wrote:

tja hier is het wel een wondermiddel, dus zal bij iedereen anders zijn.



maar ik zou idd eerst proberen met een foto en dat soort dingen.



(ik heb overigens contact gehad met de fabrikant van de neusspray, omdat ik bang was dat het verslavend zou zijn en of het niet schadelijk kan zijn voor Juul of evt mij bijlangdurig gebruik, ik doe 6 dgn over een flesje, heb er dus al vele verslonden, maar het kan constant door gebruikt worden)




je gebruikt het bij elke voeding dus? ja dan gaat het hard, snap dat je dan even wil checken. Maar uh, is ook peperduur toch? 17,50 per flesje, of betaal jij minder?

ja bij elke voeding, alleen snachts niet, want dan is ze rustig en heeft ze het geduld om eerst zon 5 minuten te zuigen voordat er iets komt.



het is 11,45 per flesje. maar normaliter krijg je dat vergoed.

maar wij hebben een vrij hoog eigen risico, dus moeten zelf betalen, maar ja als je kv geeft betaal je dat ook :wink:

hmm ik betaal 17,50 per flesje…en idd wordt vergoed, maar dan mag je heel wat flesjes gebruiken voordat je door je eigen risico heen bent, dus hier wordt ook gewoon nog betaald uit eigen zak. Ik doe gelukkig al 2 maanden met mijn flesje :mrgreen: Hij is gisteren op gegaan, en ik zit te twijfelen of ik voor nog 1 ga, omdat ik wel een klein beetje verschil merk, maar niet heel erg veel.



(sjit, bedenk me nu dat ik had willen/moeten kolven uurtje geleden… :wall: )

2 maanden met een flesje

volgens mij blijft het na openen maar 2 weken goed (of 4 weken)

kan niet kijken want staat bij juul op de kamer





we hadden nog andere ‘grote’ uitgaven bij de verzekering, dus zit bijna aan het limiet :wink:

11,45 euro…gaat van mijn eigen risico af…



Tot 1e gebruik in de koelkast bewaren daarna 4 weken houdbaar!

Op borstvoeding.com staan nog meer tips voor het opwekken van een tsr…misschien dat je daar ook iets aan hebt.

@Mandala wrote:

11,45 euro…gaat van mijn eigen risico af…



Tot 1e gebruik in de koelkast bewaren daarna 4 weken houdbaar!




och jeetje!



Als ik hier nooit meer post op kok, dan weten jullie waar het mis is gegaan :angel: :wink:

@fiep klophout wrote:

@Mandala wrote:
11,45 euro…gaat van mijn eigen risico af…



Tot 1e gebruik in de koelkast bewaren daarna 4 weken houdbaar!




och jeetje!



Als ik hier nooit meer post op kok, dan weten jullie waar het mis is gegaan :angel: :wink:




:lol: had je ondertussen al gekolfd? :wink:

rond 6 weken kan je ook regeldagen krijgen/ hebben… drinkt je kleine misschien wat vaker/ langer?

Kan het ook zijn dat er ook ‘gewoon’ even wat minder te kolven valt en een tsr uitblijft.



Was bij mij met gewoon live drinken namelijk wel zo rond de regeldagen.

bedankt voor alle reacties, het gekke is als ze drinkt aan de borst is er niks aan de hand

ik hoor haar echt goed drinken.

Ze is ook tevreden na de voeding.

Alleen 's avonds wil ze ineens vaker drinken, dan wil ze ook echt

niet slapen.

Het slapen 's nachts gaat sinds deze week ineens door tot 5 - 6 uurtjes

achter elkaar.

Vanmorgen gekolfd nu ineens wel wat beter dan de afgelopen dagen.

Zelfs 60 cc kunnen kolven.

Hou die neusspray zeker in gedachten, heb wel gekolfd met mijn kleine

meisje naast me liggend.



Afgelopen dagen was mijn zoontje echt supervervelend enorm baldadig

misschien heeft dat ook meegeholpen.

En inderdaad soms wat bloedverlies dus wie weet is dat ook weer op

gang aan het komen.

Misschien alles zo bij elkaar dat het nu wat minder gaat.

bedankt voor alle reacties, het gekke is als ze drinkt aan de borst is er niks aan de hand
ik hoor haar echt goed drinken.


dat is niet zo heel raar hoor. Je borst wordt door je kindje veel beter gestimuleerd om de melk te laten toeschieten dan door een kolf. Een kolf probeert het na te bootsen, maar dat lukt maar gedeeltelijk.
Het is ook gewoon heel duidelijk iets psychisch, vandaar dat naar een foto van je baby kijken vaak helpt. En hier op werk als er aan de deur geklopt wordt, stopt de melk ook altijd abrupt met stromen (uh stromen is een groot woord, dat gebeurt hier zelden).
Maar dat kolven minder goed gaat dan live drinken is dus echt normaal. (en de hoeveelheden die je kolft zeggen dus ook niks over wat je kindje eruit weet te halen). Kolven met je kindje naast je kan idd helpen, of zelfs je kindje een borst laten drinken terwijl je de andere afkolft, je lift dan mee op de toeschietreflex die je kindje opwekt (maar ik vond dat wel altijd nogal een gedoe qua ruimte, baby kwijt kunne, kolf ook nog, ik vond het heel gehannes 8) )

Hier ook soms geen tsr met kolven, bij mij weet ik dat ik moet kolven als het rustig is, dus geen baldadige zoon in de buurt, dan komt er niks, of als er al wat was, is het ook zo weer weg.

Heel vervelend soms :roll: Bij mij heeft een foto nooit echt effect gehad volgens mij, maar iedereen staat er anders in Denk ik!