toelating hku

Mijn oudste moet morgen naar de hku voor de toelating.

Ze moet een aantal opdrachten afgeven en haar tekenwerk enz tentoonstellen.

Er komt iemand om het te beoordelen en na een paar uur wachten krijgen ze te horen of het goed genoeg is om aan de opleiding toegelaten te worden.

Als ze niet word opgenoemd mag ze naar huis en is ze niet toegelaten.

Superspannend en hard dus.



Maar ik zit er een beetje mee of ik nou mee moet gaan met r of niet.

Ze is 18.

Haar vriendin kan niet, anders zou die wel meegaan.

Is het raar als ze iemand meeneemd of zouden ze juist allemaal alleen gaan.

Ik vind het echt een vervelend gebeuren.

Het lijkt wel een soort x_factor met zo’n auditie.

Ik zou het zo sneu vinden als ze misschien niet word opgenoemd en ze daar alleen is als ze dat bericht krijgt. En dan ook nog de reis naar huis moet maken met dat bericht. Het zal een hele teleurstelling zijn. Maar ja, er worden ongeveer 1 op de 8 toegelaten.

T is ook een hele lange dag, van 8.30 tot 18.00 en het is vooral wachten wachten wachten.

Wat denkt ze er zelf van?

Wellicht is het prettig om haar te brengen (en dan zien of er nog meer ouders ofzo bij zijn ) en te halen. Zo hoeft ze niet alleen heet leuke of slechte nieuws te verwerken.



Succes voor morgen alvast!

ik heb zelf op de hku gezeten en ook een aantal jaren in de toelatingcommissie gezeten. Ik zou je dochter lekker alleen laten gaan. Tuurlijk is het eng, maar uh, wil je toegelaten worden moet je sowieso wel wat ballen showen, dus dat begint al bij het aandurven van zo’n auditie.



Loslaten… :wink:



ik ben zelf op een andere auditie ook niet toegelaten, dat was idd vreselijk. Ik heb een hele dag doelloos in eens stad rondgedwaald die ik niet kende, mijn hele toekomst was opeens aan gort. Maar ja, je bent toch zelf degene die dat moet verwerken. (maar ik ben dan ook misschien heel zelfstandig opgevoed… mijn moeder was er uiteraard wel toen ik weer thuiskwam)

Ze durft ook wel en ze zegt ook dat ze liever niet wil dat ik meega en dat ze daar vanzelf wel mensen ziet.

Maar hoop gewoon dat ze niet de enige is die alleen is.

@fiep klophout wrote:

ik heb zelf op de hku gezeten en ook een aantal jaren in de toelatingcommissie gezeten. Ik zou je dochter lekker alleen laten gaan. Tuurlijk is het eng, maar uh, wil je toegelaten worden moet je sowieso wel wat ballen showen, dus dat begint al bij het aandurven van zo’n auditie.



Loslaten… :wink:



ik ben zelf op een andere auditie ook niet toegelaten, dat was idd vreselijk. Ik heb een hele dag doelloos in eens stad rondgedwaald die ik niet kende, mijn hele toekomst was opeens aan gort. Maar ja, je bent toch zelf degene die dat moet verwerken. (maar ik ben dan ook misschien heel zelfstandig opgevoed… mijn moeder was er uiteraard wel toen ik weer thuiskwam)




had ik dat maar geweten, dan had je alvast wat kunnen beoordelen :angel:

@stillewater wrote:

Ze durft ook wel en ze zegt ook dat ze liever niet wil dat ik meega en dat ze daar vanzelf wel mensen ziet.

Maar hoop gewoon dat ze niet de enige is die alleen is.
nou, dan is het antwoord al wel duidelijk he :wink: En als antwoord op je laatste vraag: ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand heb gezien die zijn/haar ouders wel mee nam…



sterkte voor haar!! Is het haar allereerste toelating?

ja dit is de eerste keer dat ze zoiets doet.

Ze heeft de opdrachten nu klaar.

Er stond bij dat ze zoveel mogelijk mee moet nemen, maar ze krijgt maar een tafeltje van 60 bij 60, dus ze zit nu te zenuwen hoe ze alles erop krijgt.



Wat erg dit zeg. Ze had net nog even bedacht dat ze ook de hoogt wel in zou kunnen gaan.

Sja, het tafeltje is zo breed en zo lang, maar ze hebben niet gezegd hoe hoog je het mag maken. :lol: (misschien een hoge muur neerzetten of totempaal :stuck_out_tongue: )

Want ze heeft ook nog een schilderij wat ze mee wilt nemen die ze dan rechtop wilt, maar we hebben geen ezeltje of zoiets. Het ding hangt hier gewoon in de gang.



Ik heb gezegd dat het goed is zoals ze dr spulletjes nu heeft en nu niet nog op het laatste nippertje allemaal dingen moet gaan bedenken.



ze heeft wel iets leuks gemaakt van 1 opdracht, ze moesten een serie foto’s maken van mensen in beweging.

Dus ze heeft een serie foto’s van een concert gemaakt, met dansende mensen, Echt mooie foto’s met headbangers waarvan je de haren ziet zwiepen.

Van die foto’s heeft ze een soort cdboekje gemaakt die in een cd hoesje zit.

Want je moest ook denken aan hoe je de serie zou presenteren.

kreeg net een smsje, ze is niet aangenomen :cry: helaas.

Ze baalt…

aah das kud…troost haar maar goed straks…





(en oooh het klinkte cliche en nutteloos, maar het is vast wel heel leerzaam geweest voor d’r. Bij een eventueel volgende toelating weet ze wslk meer wat ze van haar verwachten. ik ben nog steeds achteraf gezien dolblij dat ik bij de eerste opleiding ben afgewezen)