toekomstige pappa stelt zich voor

heej mensen,



mijn naam is douwe, ben 29 jaar (en doe donald duck na haha). na de vakantie moest mn vriendin haar mirena eruit en hebben we besloten geen nieuwe te nemen. na 2 maanden bleek het al raak en nu zijn we bijna 14 weken zwanger. echt heel tof. vooral ook omdat ervoor wel wist dat ik “ooit” een kindje wilde… maar vaak twijfelde of nu al wel het moment was. toen michelle (mn vriendin dus :smiley: ) vertelde dat er twee streepjes op de test stonden was mijn eerste reactie: heej, leuk zeg! een kindje. ik heb er dus echt zin in en hoop dat alles goed gaat.



ik heb ook gelijk mn eerste practische vraag (is niet echt een categorie waar ik deze in kan stellen volgens mij) hoe lang slaapt een baby in een wiegje van 80x40cm? wij dachten iets van 9 maanden ofzo, maar ik las laatst, maar 3 maanden. ik wil een wiegje maken, maar als daar maar 3 maanden gebruik van wordt gemaakt bespaar ik me de moeite en regel wel gelijk een ledikantje van 60x120cm (de zelfde bron vermelde nl dat dit geen probleem was.)



groet,



douwe

Hallo Douwe en welkom hier.

oja en gefeliciteerd! :mrgreen:

en de meeste beebs zijn met 4/5 maanden uit de wieg gegroeid,dus is een ledikantje een beter idee denk ik(maar dat is toch heel persoonlijk).

jammer, want een baby-tje in zo’n klein wiegje lijkt me zo schattig. maar ja voor 4/5 maanden…



ik zal eens kijken of er niet een middenweg bestaat. ik wilde het wiegje toch zelf maken. misschien kun je wel matrasjes krijgen van zeg 50x 100? is niet zo kolosaal als 60x120 en zal wel iets langer meegaan als 4/5 maanden?

Kan je ook doen ja,als je heel handig bent.

en matrasjes kan je in elke maat laten maken hoor.

hoi welkom en gefeliciteerd

Leuk een papa :mrgreen:



Gefeliciteerd Douwe!

Welcome here !!

Gaaf dat je op dit forum komt, helaas zijn de mannen in de minderheid.

Ik krijg mijn man niet op dit forum!

Een goede zwangerschap gewenst en veel genieten!!

HAAAAAAAAAAAAAAA nog een man!



Het wordt wel eens wat met de kerels…



we hebben ook een speciaal “men only” (klikkerdeklik) gedeelte, daar kun je als man zijnde je ei kwijt…



en daar voeren we zeer intelligente conversaties…



welkom!

Hoihoi,



Welkom en veel plezier met het zwanger zijn!

Onze meid heeft precies een half jaar in een wiegje gelegen.

Ik vond het ideaal omdat het niet veel ruimte in beslag nam en ik haar toch naast me had.

we hebben het wiegje niet gekocht, maar geleend.

Wel een super idee om hem zelf te maken.

matrassen zijn op maat te bstellen.

@jen wrote:

Hoihoi,



Welkom en veel plezier met het zwanger zijn!

Onze meid heeft precies een half jaar in een wiegje gelegen.

Ik vond het ideaal omdat het niet veel ruimte in beslag nam en ik haar toch naast me had.


dat is precies de reden waarom wij ook (eerst) een wiegje willen. we wonen nogal klein (zoals wel meer mensen in amsterdam) en willen het kindje wel i/d slaapkamer en die is maar 3,20 x 2,30 dus ja... dan moet je wat. 100x50 is wel even een mooie tussenoplossing.

bedankt voor de reacties. het had anders zo'n anticlimax geweest als het na 5 maanden te groot had geweest voor je zelfgemakte wiegje haha.

douwe

een ledikant is ook heel goed zelf te maken , zie hier de onze :inlove:

na een heel appartement verbouwd te hebben, maakte ik me daar ook niet echt zorgen over hoor :smiley: , maar die van jou ziet er goed uit! mijne gaat een heel stuk simpeler worden hoor.

:: welkom :: en :: gefeliciteerd ::

Leuk! nog een papa. Welkom hier en gefeliciteerd met jullie kleintje op komst. Veel schrijfplezier gewenst!

Welkom en veel plezier hier! :dance:

En nog gefeliciteerd met de zwangerschap! :inlove:



I.v.m het wiegje, ik plaats er even een foto bij, mijn zoon was toen precies 3 maanden en zoals je goed kan zien was het wiegje toen al te klein!

Mijn zoon heeft er maar 2.5 maanden in kunnen slapen, maar moet er wel bijzeggen dat ik reusjes heb! :wink:

Welkom op dit leuke forum en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



thnx allemaal,



gister het hartje gehoord bij de vk.! loopt als een treintje.



en we mogen nog een keer een termijn echo laten maken jiehaa! dit omdat de eerste door een hork van een vrouw werd gedaan, waar we binnen 3 minuten weer buiten stonden. de vk had vaker klachten over haar gehoord en nu mogen we nog een keer.

Hey Douwe, welkom :slight_smile:



Wat betreft het wiegje.

Ik heb mijn vader (een echte klusser papa :wink: ) gevraagd om de wieg te maken en aangezien ik deze ook net ietsjes langer wilde gebruiken dan 3 maanden heb ik gewoon niet de standaard maten gebruikt bij het ontwerp. Normaal gesproken is het geloof ik 40x 80 en onze wieg is 45x90. Matrasje op maat gemaakt en even puzzelen met overtrekjes maar that’s it.



We hebben alleen de “pech” dat Lotte al bij geboorte 54 cm was en bij 5 maanden al 68 cm was :mrgreen: . Onze lange dame gaat dus toch binnenkort over naar een ledikantje.



PS: We hebben er ook wieltjes onder gezet, zo rolde ze van onze slaapkamer naar haar eigen kamer en ook zo de woonkamer in (we hebben alles gelijkvloers). Errug handig!

Leuk weer een vader erbij op het forum! Er is ook een speciaal stukje voor de pappa’s als je daar behoefte aan hebt :mrgreen: