toch wel beetje zorgen

Melinda haar peuterjuf belde net omdat ze iets wilde bespreken over Melinda.

Nu komt het verhaal

Eens in de 4 weken komt de verpleegkundige van het CB obeservatie dien op de groep dat is gewoon standaard …

De juf had gevraagd of ze Melinda ook eens wil observeren want ze maakt zich beetje zorgen over Melinda…

De verpleegkundige heeft de volgende dingen opgemerkt bij Melinda

. Loopt in zichzelf te snikken tijdens het spelen soms

. Als de juf naar haar toeloopt dan went ze zich heel vaak af dan keert ze gezicht weg

. Legt niet echt contact met andere kinderen

. Ze is heel snel boos als iets niet lukt…

Hun gooien het eerst op onwennigheid op de peuterspeelzaal

Tenminste dat denken ze, ik weet het niet ze zit er al 3 maand op…

Verpleegkundige heeft geadviseerd op Melinda de komende tijd niet in de kring midden tussen de andere kinderen te zetten maar naast de juf etc etc.

Over een poosje kijken ze weer…

Ik heb zo iets van onwennigheid of zit er meer achter , soms kun je je zo zorgen maken he :frowning: :frowning:

Thuis wil ze ook weinig knuffelen enzo…

Ik vind het voor haar leeftijd niet heel zorgelijk dat ze nog weinig contact legt met andere kindjes hoor, ze is echt nog heel klein. Hier komen de kindjes met 2jr9mnd binnen en zelfs dan duurt het vaak echt nog eventjes voor ze met anderen gaan spelen.

Daarnaast is niet ieder kind een knuffelkind.

Ik zou me vooral zorgen maken dat ze in zichzelf snikt en blijkbaar dus niet met haar verdriet naar de juf stapt. En dan daarnaast het zich afwenden van de juf… Dat klinkt gewoon alsof ze zich niet veilig voelt bij de juf. Haar in de kring naast de juf zetten klinkt als een goed plan, ik zou dan (als peuterjuf) ook nog wat extra dingetjes doen, even 1 op 1 extra aandacht schenken en zorgen dat ze zich gezien en welkom voelt.

Gaat ze wel graag er naar toe?

Ze gaat sinds de laatste 2 weken heel graag naar school

Soms zegt ze niette school niette school maar als ze er is vind ze het heel leuk

de laatste 2 dingen vind ik ook niet zorgelijk klinken.

maar in zichzelf snikken, daar zou ik mij eerder zorgen over maken,

misschien moet je zelf er eens over laten praten en haar thuis als ze aan het spelen is, in de gaten houden.

zie hier heel vaak dat tijdens het spelen (thuis) er veel dingen uitkomen.

gezicht afwenden… is ze niet gewoon verlegen?

Ze is niet verlegen…

Ik heb het allemaal eens zitten te overdenken

Vanaf dat ze 1 werd is ze al eigenlijk zo …

Niet zo van dat contact maken zeg maar , soms ook wel hoor…

Maar dat gedrag zeg maar, ik zie het maar de mensen die nauw om me heen staan zeg maar ook.

En daarbij heb ik en nog paar anderen het idd dat ze slimmer is dan dat ze voor haar leeftijd hoort te wezen, zeiden ze op het cb ook al laatst…

Vind het echt lastig en zit er best mee maar goed eerst afwachten wat de persoonlijke aandacht op de psz doet met haar

@Lune wrote:

Ik zou me vooral zorgen maken dat ze in zichzelf snikt en blijkbaar dus niet met haar verdriet naar de juf stapt. En dan daarnaast het zich afwenden van de juf… Dat klinkt gewoon alsof ze zich niet veilig voelt bij de juf. Haar in de kring naast de juf zetten klinkt als een goed plan, ik zou dan (als peuterjuf) ook nog wat extra dingetjes doen, even 1 op 1 extra aandacht schenken en zorgen dat ze zich gezien en welkom voelt.

Gaat ze wel graag er naar toe?

Helemaal mee eens! En dan zou ik nog willen weten of dat snikken echt verdriet is? Sommige kinderen zingen, neurien of brommen tijdens hun spel :think: Herken je dit snikken thuis ook?

Verder is het natuurlijk super alert de psz en laat het je een goed gevoel geven dat er nu nader gekeken wordt. Hopelijk loopt het met een sisser af :hug:

legt misschien niet snel contact met andere kinderen, maar weet je nog na de meeting bij karin toen bij de bushalte? De dames hadden dikke pret!! :hug:

klopt idd cariska daar maak ik me nu niet meer veel zorgen over maar dat ze dus inwendig loopt te snikken en dat afwenden van de juf en andere mensen , dat vind ik niet zo fijn :oops:

Misschien komt het allemaal wel goed gaan we ook vanuit , vind het fijn dat de psz het zo goed in de gaten houd :smiley:

In de brief van de cb verpleegkundige staat ook dat het een meisje is die non-verbaal comuniceerd , en hun gooien het dus ook eerst op dat ze nog steeds erg moet wennen op de psz :slight_smile:

Ze is daar de jongste in de groep van 11 kinderen…

Ik zou me geen zorgen maken. Ze is nog zo jong. Waarschijnlijk vindt ze het nog heel erg spannend en weet ze nog niet zo goed hoe ze er mee om moet gaan.

We hebben onze oudste zelfs van de psz afgehaald omdat hij echt nog niet trok met 2,5 jaar (hij zat alleen maar te huilen in een hoekje en dat was na twee maanden nog niet verbeterd, dus hebben we hem op advies van de psz er weer af gehaald) en met 3,5 jaar ging hij er weer heen (wennen voor school) en toen ging het al een stuk beter. Hij is van oktober en hebben hem nu een jaar langer in groep 1 laten zitten omdat hij emotioneel gewoon wat achter liep ook al kon hij qua kennis met gemak naar groep 2. Hij is nu vijf en heeft een enorme sprong gemaakt en de achterstand is helemaal weg. Het ene kind is er gewoon wat sneller mee dan de ander.

Prima dat ze er op letten, maar zorg ervoor dat je kind er niks van mee krijgt. Ze worden er anders alleen maar onzekerder door.

Het zal ook vast wel het wennen wezen misschien dan maar kennen jullie het gevoel van er is ‘‘iets’’ met mn kind

Dat gevoel heb ik ook en dat had ik al voordat ze naar de psz ging… :oops:

Dus eigenlijk zeg je dat het als een soort van bevestiging voelt?

Mijn zoon heeft tot voor kort ook niet echt samen gespeeld op de psz en ook niet op het kdv. Hij is nu 2,5 en het begint te komen. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Het niet zoeken van troost of knuffels, dat herken ik alleen van mezelf. Ik deed dat vroeger ook nooit en heb daar in mijn puberjaren veel last van gekregen. Dus als ze ook bij jou geen troost zoekt, dan zou ik daar zeker wat mee doen.

:hug:

Het kan wennen zijn, dat zal bij veel kinderen ook zo zijn maar dit is natuurlijk niet altijd het geval.

Uit eigen ervaring weet ik dat andere mensen dat snel zeggen,’’ ah joh dat komt allemaal wel’’ ‘‘ze is nog zo klein’’ ‘‘ze moeten al van alles’’ ‘‘ze moet wennnen’’. Al dat soort dingen, vast heel goed bedoeld hoor, maar als jij/jullie je zorgen maken en je het gevoel hebt er klopt ‘‘iets’’ niet dan zou ik er zeker na laten kijken en ik lees dat dat al gebeurd is dus al heel goed. Succes en volg vooral jullie eigen gevoel!

We wachten nu ook eerst af hoe dit verloopt…

De juf gaat eerst bezig doormiddel van Melinda veel individuele aandacht te geven…

De cb verpleegkundige komt altijd eens in de 6 weken dus hopelijk komt ze de volgende keer op dinsdag middag… :slight_smile: