toch onzeker, langzaam groeien

Ik denk dat veel van jullie mijn bv verhaal van j. Nog wel kennen… inmiddels is zijn broertje l. Geboren en tjee, wat een verschil! De bv loopt al vanaf dag 1 als een trein ondanks de ks :dance:

Toch maak ik me een beetje zorgen… l. Is nu 11 dagen oud en is vanaf zijn laagste gewicht nog maar 130 gram gegroeid. Hij zit nu nog 200 gram onder zijn geboortegewicht. De eerste dag was hij enorm afgevallen.

Hij hapt goed aan, heeft bij het loslaten echt een melksnor, is tevreden en ontspannen. Hij komt zelf elke 3 uur en in de nacht elke 4 uur. Goede plas en poepluiers heeft hij ook.

Nu is hij vanaf zondag maar 20 gram gegroeid, en ondanks dat vk, kraamzorg en consultatiebureau zich geen zorgen maken, doe ik dat wel een beetje.

Ik probeer veel te rusten en te drinken (kaboute rtheeheb ik nu ook

Maak ik me terecht zorgen? Of is hij gewoon een langzame groeier.

Het trauma zit toch dieper dan ik dacht

:oops:

Wat lastig dat je je toch zorgen blijft maken.

Maar als zelfs vk, cb enz zich geen zorgen maken… dan zou ik denken dat het echt echt echt niet nodig is hoor! Mijn ervaring is nl dat die zich al zorgen maken als er niks aan de hand is :wink:

Je schrijft dat hij tevreden en ontspannen is.

En voldoende poep- en plasluiers heeft.

Dat zijn belangrijke dingen!

En hij groeit wel! Als hij zou afvallen, zou het zorgelijk zijn.



Ik zou zeggen: lekker genieten!

Hij zal vandaag of morgen wel een regeldag krijgen.

Dus wordt daar niet onzeker over.



Tip die ik nog kan geven: zorg dat hij de borst goed leegdrinkt voor je de andere aanbied. Dan krijgt hij de achtermelk ook binnen. Deze is vetter/voedzamer dan de voormelk. En daar gaat hij lekker op groeien.

Weet je zeker dat je geen overproductie hebt? Want dan komt hij inderdaad nooit aan de vette achtermelk toe.

Meestal is dat ook te zien aan iets groenere ontlasting.

Ik weet je verhaal verder niet, maar heb je nog geprobeerd om natuurlijk te bevallen voor je een keizersnede kreeg, of werd het gelijk een keizersnede?



Ik heb begrepen dat het geboortegewicht bij ingeleide bevallingen misleidend hoog is namelijk, door het inleiden schijnen babies vocht vast te houden waardoor ze zwaarder zijn dan dat ze anders zouden zijn geweest, dat vocht raken ze in de eerste dagen weer kwijt waardoor het lijkt alsof ze te hard afvallen. Misschien is dit bij jullie ook het geval geweest en zou je baby nu al op het geboortegewicht hebben gezeten wanneer er minder afgevallen was?