Toch bijvoeden om ze stil te krijgen

Mijn dochter is nu 2 weken oud. Ik probeer 100% borstvoeding te geven, maar dat valt me erg zwaar. Ze drinkt erg langzaam; een voeding duurt zeker een uur.

Het komt dagelijks voor dat ik een uur aan het voeden ben, ze valt dan in slaap en wil niet eer drinken, maar als ik haar weg wil leggen in haar bedje, wordt ze na 2 minuten weer wakker en begint weer ‘honger’ signalen af te geven. Dit kan dus uren achter elkaar doorgaan. Gister kostte het me 5x een uur voeden voordat ze in slaap viel. Vervolgens kwam ze 2 uur later weer.

Speen pakt ze helaas ook niet.

Zojuist ben ik ook weer 4 uur af en aan aan t voeden geweest, ik krijg nauwelijks tijd omt eten, dus heb ik naar de flesvoeding gegrepen. Ik lees ook wel dat dit clusteren zou kunnen zijn, maar als ik dan na al dit clusteren een flesje kunstvoeding geef, gaat er makkelijk 60 tot 90 cc in en valt ze daarna als een blok in slaap; kortom ze had gewoon honger.



Ik heb mijn vorige dochter ook 5 maanden bv gegeven, maar die dronk 6 minuten aan 1 kant en ik was klaar… das wel andere koek…



Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze aan de borst wat sneller drinkt (borstcompressie doe ik ook al) en dat ze na een voedingsessie ook voldoende gedronken heeft zodat ik niet uren lang bezig ben en nauwelijks tijd tussendoor krijg voor iets anders.

Mijn dochter dronk in het begin ook lang en vaak…sliep ze net en dan kwam ze na 20 min weer en jas helaas ook 's nachts.

Ik was kapot en heb ook wel eens gezegd dat ik wilde stoppen omdat het teveel vergde. Maar het is tijdelijk!

Ik denk dat je BV goed op gang moet komen, dat doet ze zelf door veel en vaak te drinken. Hierdoor krijgen je vorsten door dat er meer melk moet komen.

Je zou voor de voeding warmte compressen kunnen gebruiken, dit bevorderd de doorstroming van de melk.

Ik hoop dat je de energie kunt vinden om door te zetten. Ik denk dat het met een paar dagen wel over is!

Veel succes meid!

Wat je beschrijft is mijns inziens volkomen normaal.

Je hebt een heel jong kindje wat nog moet ‘leren drinken’.

Daarbij heb je denk ik net een regeldag gehad.

En ja, dan is er nog clusteren.



Ik snap dat het een uitputtingsslag is, zeker als je al een kindje hebt rondlopen.



Maar de investering betaald zich vaak wel terug. Als het straks allemaal makkelijker gaat, heb je veel profijt van BV.

Niet te snel naar KV grijpen voor bijvoeding, dat gaat ten koste van je productie.



Zorg goed voor jezelf. Eet en drink voldoende.

En pak je rust waar mogelijk.

Stel kraamvisite maar even uit, als het ten koste gaat van je rust.



Je bent goed bezig! Hopelijk heb je(of vind je) de energie om door te zetten!

Ik sluit me aan bij Miro! Erg herkenbaar. Ik geloof dat de eerste regeldag zo ongeveer rond dag 10 valt. Clusteren hebben allebei mijn kindjes veel gedaan. Ik zat dan zo ongeveer de hele avond op de bank te voeden. Met bezoek leverde dat soms rare vragen op als: Mag hij niet z’n bed in van jullie ofzo? en: Hou je hem nou expres wakker? :lol: Tja… :shifty: Ik heb met m’n dochter soms tot 00.30 uur zitten voeden. Dan was ik echt zoooo moe! Maar het gaat over. Echt!



Toen F. in het begin niet genoeg dronk heb ik een paar keer gekolft om het patroon te doorbreken. (moe, te weinig drinken en daardoor nog moeier worden) Dat ging heel goed. Na een paar dagen dronk hij weer voldoende op eigen kracht en ik heb geen kv hoeven geven op deze manier.



Sterkte en succes! Even doorbijten en straks wordt het steeds makkelijker. :hug:

En misschien is het niet alleen trek maar ook echt zuigbehoefte?

Twee van mijn kids lieten nooit vrijwillig de borst los :lol: Maar als ik ze dan loskoppelde en met ze in de draagdoek rondliep gingen ze wel lekker een uurtje slapen.

Misschien heb je hier nog wat aan: www.borstvoeding.com/borstvoeding-eerste-dagen

Even een :hug:

Best wel even pittige tijd denk ik!



Bij welke termijn is ze geboren?

Mijn tweede is met 37 weken geboren en veel sneller moe dan mijn andere kids. Continu in slaap vallen en dan heel snel zich weer melden. Doodmoe was ik er van. Maar het was echt een kwestie van volhouden…

Een flesje drinkt vaak wat ‘makkelijker’, kost minder energie voor haar, waardoor ze waarschijnlijk dit makkelijker drinkt en volhoudt.



Wat ik probeerde, was halverwege voeding verschonen, zodat hij meer alert werd.

En dus… Houd moed!



Succes!

Bedankt allemaal voor jullie berichten.

De situatie leek even beter; ik heb 7 dagen geen kv gebruikt. Maar we zijn weer terug bij af. De dagen van uren voeden zijn weer terug.



Ik blijf het lastig vinden. Gisteren heb ik haar ruim 5 uur aan de borst gehad en toen kon ik niet meer; ze was niet stil te krijgen.

150 cc kunstvoeding erin en ze sliep meteen, ze heeft 5,5 uur geslapen. Zo lang heeft er nog nooit tussen een voeding gezeten.

Kortom als haar honger gestild wordt is het “probleem” voorbij.

Ik weet dat mijn productie omhoog moet, maar na 5 uur voeden krijg ik er echt geen volledige voeding meer uit om haar honger te stillen.

Ik heb een geplande keizersnee gehad, dus dat t langzaam op gang komt begrijp ik, maar dit is slopend. Ik neem me steeds voor om tussendoor te kolven om mijn productie op te schroeven, maar ik weet niet wanneer ik dat moet doen. In de 5 minuten dat ze niet aan mijn borst hangt?

De lol is er bij mij aardig af. Ik ben kapot.

Zwaar hoor! Ik snap dat je het helemaal beu bent. Ik vond het de eerste weken ook heel erg zwaar (ook lang voeden en allerlei andere ellende) maar ben wel blij dat ik doorgezet heb. Nu is het zo ideaal, borstvoeding! Je kent alle voordelen ongetwijfeld al van theorie zeg maar, maar echt… Ze zijn waar! Ik zou zeggen probeer het toch. Maar… Wat niet gaat, gaat niet vind ik ook. (Dus als de koek op is, is 'ie gewoon op.)

Weet je wel zeker dat ze goed aanhapt? Misschien is ze wat slordig en moet ze veel meer moeite doen om voldoende binnen te krijgen (met alle energie die het kost…) en valt ze daardoor steeds in slaap? Een fles is dan misschien voor haar nu de makkelijke optie. Misschien zou je een lactatiekundige kunnen vragen om mee te kijken.



Overigens duurde de voedingen bij mij in het begin ook vaak bijna een uur. Dat werd na een paar weken al beter, maar toch kan je het je veel tijd kosten idd.



Succes hoor, want kan me voorstellen dat dit erg veel energie kost!