A.s. weekend is het dan eindelijk zover. Ik ga met mijn beste vriendin naar Rome ter ere van ons 30 jarige vriendschap.
Heeft iemand nog tips. Vooral niet voor de hand liggende tips vind ik leuk. Wellicht wat minder bekende dingen om te zien of doen.
Verder ben ik ook benieuwd naar de slechte ervaringen. Wat kunnen we beter maar niet doen?
Ik heb er zoveel zin in :dance: :dance: :dance:
Leuk! Ik vond he forum romanum erg leuk! Daarentegen… Mijn man vond het saai (ik heb latijn gehad en veel oude geschiedenis, dus ik herkende daar vanalles, hij totaal niet). In het Vaticaan deden wij een pperdure rondleiding, maar was het absoluut waard.
Verder bezochten we een piepklein kerkje waar allemaal skeletten hingen…bizar, griezelig maar wel gaaf! Weet fr niet meer hoe die heette maar als je het googled vind je het wel.
Bij de Trevi fontein zit een heerlijke ijssalon, zit bijna op de hoek van één van de straten die er op uit komt. Weet ff niet meer precies waar maar heb je zo gevonden, was destijds zeker moeite waard om lekker ijsje te eten.
Verder is Rome gewoon één bom cultuur waar je ook loopt en bijna alles is de moeite waard.
Tip voor eten: probeer eens zo’n authentiek italiaans restaurantje met van die soort brabants bont geruitte tafelkleedjes enzo in één van de vele steegjes rondom de beroemde pleinen. Vaak kun je juist daar voor niet teveel geld heerlijk eten.
Verder raad ik iedereen wel aan oogdouche mee te nemen. Rome heeft veel last van smog. Ik krijg daarvan erg last van mijn ogen en neus waarbij voor de ogen zo’n douche/druppels goed kunnen helpen.
Have fun!
he lune, dat kerkje heb ik ook gezien, ik vond het erg indrukwekkend, maar waar het was. Om een bocht, maar daar heb je niet zo veel aan… :?
heel veel plezier.
p.s. waar logeer je, welke wijk?
groetjes Suzanne
ik heb het…
Veel Romeinen kennen de naam Santa Maria della Concezione (of, wanneer je het officieel wilt houden, Chiesa di Santa Maria Immocolata Concezione) niet, maar wanneer U zich in de buurt van de Via Veneto en het Piazza Barberini bevindt hoeft U maar naar de kerk met de botten te vragen en U wordt meteen naar de juiste plek gestuurd. U moet echter niet de hoofdingang hebben, maar een zij-ingang rechts hiervan: Deze leidt naar een soort grafkamer die versierd is met de botten en beenderen van 4000 dode Kapucijner monniken. Niet iedereen vindt het even smaakvol.
suzanne
@suzanne26 wrote:
he lune, dat kerkje heb ik ook gezien, ik vond het erg indrukwekkend, maar waar het was. Om een bocht, maar daar heb je niet zo veel aan… :?
heel veel plezier.
p.s. waar logeer je, welke wijk?
groetjes Suzanne
wij logeren in de buurt van het treinstation. Niet de beste buurt, maar wel een heel goed aangeschreven zeer betaalbare B&B: Casa di Eddy (casadieddy met it erachter). Vanaf daar kunnen we moet bus of metro wel richting alle populaire bestemmingen.
Oe, dat kerkje met skeletten. Ik ben niet zo’n held met enge dingen, dus ik weet het niet hoor :think: