Hallo,
Sinds vanmorgen heeft Brigitte geen luier meer om. Het is tot nu toe 2x een beetje mis gegaan. 1x net voor het slapen en ze was echt moe en 1 x tijdens het spelen met een vriendinnetje. Dus ja ik ben echt trots. :inlove:
aan de andere kant komt de onzeker moeder ook naar boven.
Zal ik gewoon zonder luier doorgaan?
Wat zouden jullie doen?
En blijvwen jullie ook de hele tijd zeggen dat ze ff naar toilet moet, als ze het zelf nog niet gezegd heeft? Of hoe doen jullie dit?
Doorgaan…
Ik heb Mateo in drie dagen overdag zindelijk gekregen. 3 dagen ongelukjes en niet poepen, maar toen ging het helemaal goed…
@Madre wrote:
Doorgaan…
Ik heb Mateo in drie dagen overdag zindelijk gekregen. 3 dagen ongelukjes en niet poepen, maar toen ging het helemaal goed…
Ja dat niet poepen baart me gelijk zorgen, omdat dat een zeer zeer gevoelig iets bij haar is.
Maar we gaan gewoon door…
Nog meer soortgelijke ervaringen?
Ik kan hier zo onzeker van worden? Waar doe je goed aan! :oops:
Snap je onzekerheid maar hier ging het zo goed omdat ik echt het gevoel had dat hij er klaar voor was.
Hij heeft 2 dagen niet gepoept en daarna een flinke…
Ik zou het ook niet heeeeeeeeeel lang aankijken…4 of 5 dagen ofzo. Als het dan nog niet goed gaat moet je misschien weer even een maandje wachten…
succes…
@Madre wrote:
Snap je onzekerheid maar hier ging het zo goed omdat ik echt het gevoel had dat hij er klaar voor was.
Hij heeft 2 dagen niet gepoept en daarna een flinke…
Ik zou het ook niet heeeeeeeeeel lang aankijken…4 of 5 dagen ofzo. Als het dan nog niet goed gaat moet je misschien weer even een maandje wachten…
succes…
Oke dat is een goede tip
Maar wat is niet goed gaan? Morgen 2 ongelukjes ipv 3 maandag geen, dinsdag 1, woensdag 2 donderdag weer geen. Ik noem maar wat hoor, maar zou je dan door gaan? buiten de ontlasting om dan he?
Ongelukjes heeft Mateo soms ook nog hoor…
Het belangrijkste is dat hij vaak genoeg op een dag wel aangeeft dat hij moet plassen…Vandaag was hij erg geconcentreerd aan het spelen en dan is het oeps. Maar ik was vandaag in Artis en hij moest plassen en geen wc in de buurt…Heb hem gevraagd het op te houden tot we bij een wc waren (10 min later) en dat was gelukt…
Mateo heeft de eerste 2 dagen alle plasjes in zijn broek gedaan en op eens ging het wel goed en voelde hij het van te voren aan komen…
Ik zette hem elke keer na een ongeluk wel op de wc trouwens
Na 3 dagen ging hij ook poepen…Elke plas en poep hebben we uitgezwaaid bij het doortrekken…
@Madre wrote:
Ongelukjes heeft Mateo soms ook nog hoor…
Het belangrijkste is dat hij vaak genoeg op een dag wel aangeeft dat hij moet plassen…Vandaag was hij erg geconcentreerd aan het spelen en dan is het oeps. Maar ik was vandaag in Artis en hij moest plassen en geen wc in de buurt…Heb hem gevraagd het op te houden tot we bij een wc waren (10 min later) en dat was gelukt…
Mateo heeft de eerste 2 dagen alle plasjes in zijn broek gedaan en op eens ging het wel goed en voelde hij het van te voren aan komen…
Ik zette hem elke keer na een ongeluk wel op de wc trouwens
Na 3 dagen ging hij ook poepen…Elke plas en poep hebben we uitgezwaaid bij het doortrekken…
Dank je!
Brigitte loopt heel vaak wel naar de wc en doet dan daadwerkelijk een plas. Toen ze vanmiddag een paar keer niets had gedaan heb ik een wekkertje gezet met de afspraak dat als die af ging, brigitte in ieder geval even een naar de wc ging. Daarna kwam het weer uit haar zelf.
Dus ja ik zet nog zeker door en helemaal als ik jouw verhaal lees. Is wel vergelijkbaar, dank je! :-*
Hallo,
Het gaat op zich wel steeds beter. Ze heeft nog wel elke dag een ongelukje maar dat vind ze echt heel erg, dat is voor mij aan de ene kant een teken dat ik wel door moet zetten. Aan de andere kant weet ik niet of ik wel door moet gaan. Wat vinden jullie?
Als ze een luier aan heeft zegt zegt: mama heb ik luier aan? Dan zeg ik ja en gaat ze plassen.
Heeft ze geen luier aan dan gaat ze naar de wc op een of twee ongelukjes na.
Het poepen doet ze nog niet op de wc, maar dat heeft met haar angst te maken, dat komt wel.
Wat zouden jullie doen Doorgaan?
Ingrid
ja ik zou doorgaan.
Doorgaan
doorgaan hoor.
Hier begonnen toen ze zelf ineens naar de wc wilde.
En toen zat ze er bijna de hele dag omdat ze het zo leuk vond :lol: (dus toen ging het ook goed ).
Maar toen de nieuwigheid eraf was en ze het op ging houden omdat ze het te druk had met andere dingen ben ik haar wel om de 2 uren op de wc gaan zetten even.
Ik zet haar nu nog standaard op de wc voor we naar buiten gaan en voor het slapen.
Maar geef haar met slapen voor de zekerheid nog een luier om.
En als ze aangeeft dat ze moet poepen geef ik een luier.
Dat poepen is hier ook een hele toestand geweest; ze hield het op (wel een week) en durfde helemaal niet meer ook niet in de luier.
Heel langzaam aan heb ik haar nu weer zover dat ze het wel in de luier durft dus daar hou ik het eerst even bij.
Meestal ‘plant’ ze het nu zo dat ze poept als ze wakker wordt van haar middagslaapje als ze nog een luier om heeft.
Maar ik zou dus echt niet teveel dwingen met dat poepen als dat al een probleem is. Daar kunnen ze veel problemen door krijgen als ze dat niet durven!
Hier proberen we haar nu zo gek te krijgen door te zeggen dat ze alleen die mooie natte doekjes mag gebruiken als ze gepoept heeft op de wc. En dat de brise ook alleen maar hoeft als je gepoept hebt .
Ineens probeert ze steeds te poepen :mrgreen:.
Mijn ervaring met het hele zindelijkheidsgebeuren (nu een half jaar) is dat het toch op en af gaat.
Soms weken geen ongelukjes en dan is het ineens weer een paar dagen mis omdat ze het er te druk voor heeft.
Volgens mij gaat het wel goed bij jullie .