Tja en nu..

Steven mag als hij zindelijk is over een weekje of 3 wennen op school.



Maar hij is nog niet zindelijk!

Plassen gaat af en toe goed, maar nog lang niet altijd. En poepen gaat helemaal niet goed, vorige week lukte het 1x en was hij ook heel trots, maar verder poept hij gewoon in zijn broek en zegt er niks van, en blijft er gewoon mee rondlopen.



Vandaag naar school geweest (open dag) zijn naam hing al in de klas. En hij wilde dol graag naar school, hij wilde ook niet mee terug naar huis. Maarja wat doe ik nu, want hij is echt nog niet zindelijk hij heeft nu al een maand geen luier aan overdag (alleen bij de oppas) maar ik zie niet veel vooruitgang.



Ik wordt er zelf een beetje nerveus van en heb het idee dat ik het niet goed aanpak.

Wat een vervelende situatie zeg!!

Ze zeggen altijd dat kinderen hun eigen tijd er voor nemen, maar kan me voorstellen dat je ze wel graag zindelijk wil hebben voordat ze naar school gaan.



Ms kan je hem uitleggen dat hij niet naar school mag als hij niet netjes op de wc plast (ws heb je dit al gedaan) omdat de juf niet alle kinderen kan verschonen die in de klas zitten.

Of ms met een soort van beloningsbord gaan werken met de dagen die nog resten tot de dag dat ie naar school mag.



Verder weet ik het eigenlijk ook niet echt, heb nog niet met die bijltje gehakt, maar kan me voorstellen dat je het niet echt fijn vind zo.

Sterkte ermee en maar hopen dat ie zindelijk is over 3 weken…(en in 3 weken kan heel wat gebeuren hoor!!)

Beloningsysteem hebben we gehad maar dat boeide hem niet echt.



Heb het inderdaad met hem over school gehad, vanmiddag hebben we een gesprek met de juf Steven gaat ook mee.



Hij heeft nu al een aantal weken geen luier meer aan, maar we zien gewoon geen vooruitgang. Gisteren zei hij dat hij gewoon niet op de wc of potje wilde. Maar wel graag naar school, maar het kwartje blijkt nog niet te vallen.



Soms gaat hij wel en dan komt er ook echt wel wat, en hij kan het wel, maar doet het gewoon niet. Hij heeft gewoon nog zo’n 3 natte broeken of meer op een dag.

Ik zou hem gewoon een dagje in een natte broek laten lopen :oops: :silenced: :shifty:

Hier heeft hardhandig ook erg goed geholpen… :silenced:

Ik weet dat hier op school 2 jongetjes in groep 0 zijn ingestroomd die nog echt niet zindelijk zijn…als er een ongelukje gebeurd, worden de ouders gebeld en moeten komen opdraven…1-maal een paar weken op school slaan ze om en snappen ze het en gaat het gewoon goed.



Gelukkig hier kids die al snel (2-3 jaar volledig zindelijk waren) dus ik kan je verder niet helpen met de ‘tijdsdruk’ die je voelt om het nu snel voor elkaar te krijgen…

Aan de ene kant is je kindje oud genoeg om deze link te kunnen leggen, aan de andere kant is het zetten van druk vaak niet de juiste methode om dit voor elkaar te krijgen.



Succes met het gesprek op school!

Dat zei de juf waar hij in de klas komt dus ook, dat eenmaal op school het vaak zo over is.

Maar de andere juf zei dat ze het niet meer deden, omdat als het echt niet lukt je de kinderen weer moeten vertellen dat ze toch nog niet naar school kunnen, en dat als ze er al een paar keer geweest zijn.



De andere juf rade mij ook aan om toch even een afspraak te maken met de plas en poeppoli, omdat ze het wel wat vreemd vond dat hij verder zo precies is met dingen die zei ondertussen met hem deed. Als het dan iets medisch is mag hij toch komen, en is het dat niet dan kunnen ze vast wel goede tips geven.



Verder is het allemaal heel positief, Steven vind het allemaal erg leuk en had meteen al een klik met de juf (er waren geen kindjes bij). De juf had zaterdag al wat dingetjes verteld aan steven. Opeens pakt Steven daar een paars eendje en loopt naar de wc om te plassen :shock: . Dat paarse eendje moet je daar pakken als je naar de wc wilt had ze hem zaterdag verteld.

Gelukkig waren ze daar beide erg enthousiast over. Nu de rest van de dagen nog. Wie weet is het kwartje gevallen. :pray:

Gaat waarschijnlijk helemaal goed komen dus! :wink:

Nou dat weet ik niet, vandaag bij de gastouder heeft hij gewoon de hele dag niet geplast! Geen idee hoe hij dat vol houdt, maar het lijkt me nu meer een soort angst te zijn of zo. Misschien een faalangst?

Heeft hij wel genoeg gedronken gisteren? Het was (hier in ieder geval) erg warm, dus het kan ook gewoon verdampt zijn…

Ja hij drinkt super veel, morgen even urine inleveren bij de huisarts maar ik denk niet dat er iets is.



Vandaag redelijk gegaan poepen heeft ie snel gedaan toen hij een luier aan had omdat ze even de stad in gingen.

1plasje op de wc 2 op het potje en 1 in de broek. Maar dat hebben we al vaker gehad en de volgende dag is het dan vaak weer helemaal mis :cry:

Jeetje wat vervelend zeg!

Ben je ook al aan het oefenen met zijn broertje? Ik had van iemand anders gehoord dat de oudste dan niet voor de jongste wil onderdoen en vervolgens toch maar snel zindelijk is geworden.

Ja we zijn ook aan het oefenen met zijn broertje maar die wil ook niet altijd :roll: . Maar als Dennis dan even wil zitten, dan staat Steven er direct naast dat hij ook moet!