Titi verering

4 augustus ben ik na bijna tweeënhalf jaar gestopt met de borstvoeding. Geheel tegen mijn zin en die van Fenna. Maar we probeerden al bijna twee jaar zonder resultaat zwanger te worden. Gelukkig is het niet voor niets geweest en had ik 21 aug. een positieve zwangerschapstest.



Ik heb geprobeerd het positief te brengen naar Fenna en heb een beloningssysteem gebruikt. Maar ze heeft er toch veel verdriet van gehad. :cry: In middels accepteerd ze het wel, maar het laat ze niet los.

Ze wil nog dagelijks mijn borst zien en/of voelen. Ze heeft haar mond dan meteen in ‘drink-stand’ en gaat dan allemaal babygeluidjes maken en met mijn borst kroelen etc. Ze heeft een paar keer geprobeerd aan te happen (wat trouwens nu erg pijn doet!), maar nu doet ze alleen nog maar alsof. Ik heb het eigenlijk toegelaten met het idee dat het een overgangsfase is, maar het neemt nog niet af… Knuufelen als alternatief wil ze niet. Ze wil dan echt ‘titi’.

En terwijl ze nooit een speen heeft gewild, wilde ze er nu ineens persee 1 hebben.

Vandaag had ze een barbie gekregen en ging daarop aanhappen: “Even proeven!” :lol:



Kortom: heeft iemand hier ervaring mee? En hoe zijn jullie er mee omgegaan???

Ik heb er geen ervaring mee maar ik ziou een soort afsluitings ritueel bedenken en iets anders verzinnen voor als ze toch de borst wil. Na het ritueel mag ze dus niet meer de borst…

Ik zou het wel in de tijd zetten, bijv. over een week gaan we taart eten en dan krijg je een cadeautje (bijv. een knuffel of pop) en dan is de borst voor mama. Jij bent dan al zoooo groot!

Als je dan toch een keer verdrieitg ben of de borst wil mag je dan het cadeautje…

zoiets en dan zal ze er denk ik in het begin nog wel om vragen maar dan kun je dus duidelijk nee zeggen. Succes!