tiramisu

nooit gedacht dat ik een etensvraag zou stellen maar hier komt die dan toch:

mag je tiramisu uit de supermarkt eigenlijk hebben?

ik had het gisteren namelijk gekocht maar ik kwam een kennis tegen bij de winkel en die werd toch overstuur dat ik tiramisu gekocht had terwijl ik zwanger ben…

en nu ben ik gaan twijfelen. ik ben eigenlijk van het principe: geen rauw/rood vlees, geen orgaaneten, geen alcohol, geen rauwe melk maar nu weet ik het niet meer…

Tiramisu uit de winkel schijnt alcohol te zitten. Zelf was ik me daar ook van kwaad bewust en heb het toen ook gegeten tijdens mijn zwangerschap.

Er zit ook rauw ei in tiramisu. :slight_smile:

D ook in de supermarktversie?

En alcohol ja? mm

rauw ei in de supermarktversie weet ik niet, maar er zit sowieso alcohol in. Ik het het voor de zekerheid maar overgeslagen met het kerstdiner (nu vind ik het al niet zo heel lekker, dus had een goed excuus :wink: )

idd alcohol en rauw ei , dus niet doen :wink:

Alhoewel ik met 35 weken in italie echt wel een stukje heb gegeten :oops:

2 weken lang riep de tiramisu me steeds en ja toen zwichtte ik :wink: :mrgreen:

Ik zou even op de verpakking kijken, bij de ingredienten zou het wel moeten staan. Als het rauw ei is, moet dat volgens mij expliciet vermeld worden. Het alcoholpercentage is waarschijnlijk erg laag en dan hoeven ze dat er niet op te zetten.

Ik heb het wel laten staan, jammer maar helaas.

rauw ei in een supermarkt versie lijkt me onwaarschijnlijk

alcohol tja zou zeker kunnen maar kan me ook zo maar voorstellen dat ze er smaakversterkers tegen aan hebben gegooit.

Op de verpakking zie ik niet expliciet rauw ei staan. Mij lijkt dat het anders ook niet zo langhpudbaar os?

Alcohol staat er wel op. 0,5%

Bedankt voor jullie reacties

Rauw ei zit volgens mij niet in de voorverpakte versie, wel alcohol.

Er zit GEEN rauw ei in in de supermarkt (het is gepasturiseerd vandaar ook de langere houdbaarheid). En 0,5% alcohol…ik vraag me af hoeveel alcohol zich al heeft gevormd wanneer je bv overrijp fruit eet… :angel:

Ook bepaalde homeopatische/plantaardige medicatie bevat een heel klein beetje alcohol voor de houdbaarheid. Bij twijfel even bij de VK navragen. Zelf denk ik dat het wel mee zal vallen met de hoeveelheid alcohol en zolang je het niet elke week op het menu hebt staan. 8)

Zelf heb ik tijdens mijn laatste zwangerschap een hapje geproefd…maar het smaakte me niet. Als er waar dan ook maar een spoortje alcohol inzat dan smaakte het smerig. :shifty: Je kunt je portie altijd doorschuiven naar C. :angel:

Zelfgemaakte is ook veel lekkerder. :wink:

Supermarkt spul is gewoon troep en lijkt in de verste verte niet op tiramisu.

Bovendien is de koeklaag altijd kletsnat.

Ik denk op zich dat de hoeveelheid alcohol is te verwaarlozen, maar waarom een risico nemen als het niet hoeft?

Klinkt wel logisch dat het ei in de supermarktversie niet rauw is idd. Ik ben verwend door alleen maar zelfgemaakte voorgeschoteld te krijgen. :slight_smile:

0,5% alcohol is te verwaarlozen idd.

De zelfgemaakte us ook veel lekkerder maar dat slaan we in elj geval maar ecen over.

Gisteren toch maar een hapje gegeten maar daarna weer laten staan. Vond er niets aan.

@Broekie wrote:

Zelfgemaakte is ook veel lekkerder. :wink:

Supermarkt spul is gewoon troep en lijkt in de verste verte niet op tiramisu.

Bovendien is de koeklaag altijd kletsnat.

Ik denk op zich dat de hoeveelheid alcohol is te verwaarlozen, maar waarom een risico nemen als het niet hoeft?

Wist je dat er in verschillende streken in italie ook behoorlijk natte koelaag word gemaakt.