Tips!!??

Hoi,



Mijn zoon (3 1/2 jaar) gaat op het KDV wel naar de wc maar thuis wil hij niet. Als ik aan hem vraag wanneer hij dan wel naar de WC gaat zegt hij; Als ik naar school ga! Dat duurt nog 7 maanden. Heb al vanalles geporbeerd. Stickers plakken, licht dwingen. Niks werkt. (Ik ben eigenlijk helemaal tegen dwang.) Hij geeft ook niet aan dat hij gepoept heeft. Mijn dochter van net 2 doet dit wel en blijft ook zeuren als ik niet meteen tijd heb om haar te verschonen.

Ik heb nog wel een paar trukjes achter de hand maar daar heb ik een negative mening over. Een kado beloven. Hij wil graag de ijsmachine van Playdoo. Maar dan leer ik hem dat hij dingen alleen leert met het krijgen van een kado. Dat wil ik niet. Snoepjes geven voor elke keer dat hij zelf naar de WC gaat vindt ik van het zelfde. Mijn zoon draagt Pampers. Dit komt omdat hij van andere luiers tot bloedends toe de billen open heeft. Hier kan ook een oplossing liggen. Maar moet ik dat hem aandoen? Moet hij eerst de billen door hebben om te leren op de WC te plassen? Dwingen wil ik ook niet want misschien is hij wel helemaal niet klaar voor dit stukje zelfstandigheid. Ik geloof erin dat een kind wel zelf aangeeft wat het nodig heeft. (natuurlijk binnen grenzen van normen en waarden)

Mijn laatste trukje is; Hem naar de peuterspeelzaal laten gaan en zeggen dat dit school is. Eigenlijk een beetje liegen!



Wie heeft nog een positieve manier om hem te stimuleren om naar de WC te gaan?



Graag tips!!!



Groetjes sjorset

En als je hem geen luier meer aandoet. De eerste paar keer zul je hem moeten verschonen, maar misschien dat het daarna beter gaat. Zo is het tenminste hier gegaan. Kian gaf absoluut niet aan dat hij moest plassen of poepen. Maar na een paar keer natte kleren ging hij uit zich zelf op het potje zitten.

Dat kan ik eens proberen! Denk alleen niet dat papa dat zo’n goed idee vind op de nieuwe stoffe bank!!



Gr. Georgette