tips

mijn dochter is nu 12 weken en doet alweer een tijdje korte slaapjes, van 3/4 uur tot 1 uur, daarna jengelt ze, ligt ze wakker in bed of huilt ze. Ik voed haar om de 2,5 a 3 uur. Eigenlijk als ze wakker wordt. ze is ongeveer 1 uur wakker per voeding. Ik twijfel wat ik nu na die 3/4 uur moet doen. Haar troosten in bed, eruit halen, eerder voeden, kort aan de borst, spelen??? Kortom ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en ideeen heeft hierover… :think:

Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt :think:

Mijn zoontje slaapt overdag alleen maar hazeslaapjes.

Zodra hij wakker wordt, leg ik hem aan. Daarna spelen wij even met hem, of ik leg hem op het speelkleed tot dat hij moe is is, en vervolgens leg ik hem weer in bed, etc, etc.

Ik merk de laatste paar weken dat de slaapjes tussendoor steeds langer worden ( Hij is nu 4,5 maand )

Ik laat hem in ieder geval zeker niet huilen in bed en ik hanteer ook geen vast voedingsschema. Ik kijk eigenlijk ook nooit hoeveel tijd er tussen de voedingen zit.

ik volg ook mijn gevoel. Vind het wel zwaar!!! Ik heb geen momentje rust meer en dat merkt mijn lijf en geest…ken je dat? Hoop op betere tijden…

Misschien heeft de kleine gewoon honger? Krijgt ze te weinig voeding… Al ze steeds om de 2 uur komt, zal ze om de 2 uur blijven komen, want na 2 uur is de voeding uit haar maagje…

Mijn zoon sliep de eerste 4 maanden overal waar ik was. Gewoon bij mij in de huiskamer, of in de draagdoek, of in de kinderwagenbak. Het zijn hazeslaapjes, maar hij sliep in ieder geval.

Met name in de draagdoek vond ik een uitkomst omdat ik dan toch mijn dingen kan doen terwijl hij slaapt.

Nu hij wat ouder is, slaapt hij beter in bed.

Ik kan mij voorstellen dat je het zwaar vind Mamavero, dat is het de eerste maanden ook wel hoor. :hug:

Is het je eerste kindje?

ja, de eerste :angel:

Voelt goed zo even wat herkenning en tips!

Te weinig voeding geloof ik niet. Ze groeit goed en heeft voldoende plasluiers…

Ik vond het bij mijn eerste kindje heel moeilijk om mijn eigen weg te vinden. Mijn oudste sliep ook alleen maar in de draagdoek of in de woonkamer. En zij sliep ook erg weinig.

Toen luisterde ik nog te veel naar adviezen van anderen, ( zo vaak eten, zo lang slapen :roll: ) waardoor ik erg onzeker werd. Uitendelijk heeft de HA gezegd: Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen!

Sindsien was ik een stuk geruster, en deed ook gewoon wat mij het beste leek :thumbup:

Dat principe hanteer ik nu nog. Ik ga het mezelf en mijn baby het niet onnodig moeilijk maken.

Succes Mamavero, ik hoop dat het snel beter gaat :-*