Tips woonkamer.. Witte deuren/kozijnen?

Oke, wie wil er een beetje meedenken, want ik vind zoveel leuk en mooi, maar wil graag dat onze woonkamer sfeer krijgt.

We hebben nu de meeste meubelen van onbehandeld teak, 2 kleine fauteuils en eetkamerstoelen van zwart imitatieleer.

Onze bank is versleten en moet vervangen worden, is nu een creme leren 3 zits. (strak model net als de fauteuils).

Nou is onze vloer aan vervanging toe, en willen we ook andere overgordijnen. Wat vloer betreft willen we graag laminaat met een grijzige tint, daar steken de huidige teak meubelen erg mooi tegen af.

Maar verder… Help? Muren wit, hebben we een tijd terug al goede latex voor gekocht, maar misschien een gekleurde muur, of vlak/blokken :think:

Roze of paars ga ik mijn man niet in meekrijgen :mrgreen:

Maar verder vind ik zoveel kleuren mooi, natuurlijke tinten, maar ook een frisse kleur als turqoise of groen e.d.

Iemand ook tips voor een site o.a. waar ik inspiratie op kan doen?

Het lastige is ook een beetje dat ons huis niet zo groot is en vrij donker, dus moet uitkijken dat het niet te donker gaat worden.

Groetjes Amaya.

Even voor hoe de kleur van het dressoir ongeveer is en welk laminaat we ongeveer willen.

Wat vind je van een lichtgrijze muur? Dat zou goed kunnen bij zo’n vloer die je wil…

Ik herken wat je zegt, vind zelf ook veel mooi…

Ben dol op kleur maar aarde tinten vind ik ook heel mooi.

Wij hebben daarom gekozen voor een lichtgrijze muur (de kleur heet kiezel, dus… een aarde-tint) :wink:

En met decoraties heb ik kleur(en) in huis gebracht.

Maar, ook rieten en houten spullen zodat de aarde tinten ook aanwezig zijn én het niet te bont zou worden in huis.

En, ik ben er nog steeds heel blij mee :slight_smile: Mijn inspiratie heb ik vooral opgedaan uit de Vt Wonen. Succes er mee!

ik lees even mee, wij hebben hetzelfde. een kleine, donkere woonkamer met houtkeurige meubels, met geelbruin, donkerbruin en de vloer is laminaat met een lichte whitewash. de muren hebben we taupe geschilderd, maar dat is niet erg mooi geworden. wij zoeken naar een nieuwe kleur voor op de muur.

Wij dachten dat groen een leuke accentkleur kan zijn… wat voor jullie?

inspiratie haal ik uit woonbladen, interieurbladen en van internet, gewoon ikea, en meubelwebsites, kun je vaak leuke combi’s tegenkomen.

Misschien zit ik ernaast… maar hebben jullie wel een duidelijk beeld van welke sfeer en stijl je nastreeft?

Wil je landelijk, wil je romantisch, wil je modern enz…

Het type teak meubelen wat je hebt gecombineert met zwarte zitmeubelen, neigt bijvoorbeeld redelijk naar landelijk modern. De vloer grijs, dat is ook weer vrij modern. Als je huis vrij donker is en je het lastig vind om echt een kleur op de muur te smeren… ga dan voor wittige muren. Dat kan je dan opleuken door grote houten panelen te behangen en die als breker aan de wand te hangen. Daarop kan je dan weer schilderijen of foto’s doen en dan kan het behangetje een accesoire zijn.

Grijs hout op de vloer, naturel hout in de meubels en dan ook nog kleur op de muur… er zit een risico in, je kan de plank helemaal mis slaan.

Hier hebben we de muren taupe/bruin (je hebt ook diverse tinten taupe, de 1 is veel grijzer, de ander veel bruiner, die van ons neigt naar een soort donkeroudrozebruin) In combi met onze donkergrijze vloer en grey wash houten meubelen en geverfde meubelen, doet het dat heel leuk. Het huis is vrij donker, maar wij hebben na veel wikken en wegen besloten dat juist te benadrukken en voor knus te gaan… de lichtinval veranderd niet, dus dan maar gaan voor zo’n hele knusse warme sfeer…

Hier precies zo: onbehandeld teak en een donkerbruine bank en stoelen. Zo moeilijk als je eens iets anders wilt. Het liefst zou ik het donkerbruin vervangen door een lichte kleur, maar dat gaat lichtelijk boven budget.

Ik zou een lichte kleurovergordijnen doen, passend bij de nieuwe vloer: Licht grijs, wit of in de accentkleur die je gaat kiezen. Ik vind een felle kleur erbij wel mooi, zoals dat hele helderblauwe aqua. Je kunt ook voor felgroen kiezen. Wij hebben donkerroze en lichtroze erbij. Waarom kan paars niet? Dat is toch niet persé een vrouwelijke kleur?

Je kunt één muur in die accentkleur verven of een lichte tint daarvan. Je kunt ook één muur lichtgrijs of wat grijs-bruin maken. Of je kunt één muur behangen, met een mooi printbehang. In een kleine donkere ruimte moet je er inderdaad wel om denken dat het niet te donker en niet te druk wordt.

Ben benieuwd naar het resultaat, kom je wel showen als het klaar is?

Sorry voor de late reactie, had het berichtje dat er reacties waren niet gezien :oops:

Maar we hebben net gordijnen besteld, én een vloer uitgekozen :dance:

De vloer staat in de folder van karwei, is van Cando trend, mansion eiken.

heeft een beetje houtstructuur en v-groef.

Hij is wel grijzig, maar neigt ook naar bruin. Daardoor iets warmere uitstraling dan alleen grijs vonden wij.

De gordijnen zijn van beige linnen met licht en donkergrijze bloemen erop. (de omtrek ervan). 1 tint grijs is vergelijkbaar met de vloer dus komt wel terug, zonder dat alles meteen grijs is.

Nu nog even bedenken wat we met de muren doen, meeste zal sowieso wit worden, maar twijfel of we nog een gekleurde muur / vlak / baan gaan doen, en zo ja, welke kleur.

De bank word voorlopig w.s. een nette 2dehands, en dan een leren ecru/beige w.s.

De fauteuils worden w.s. ook nog wel vervangen maar op dit moment het geld niet voor, dus voorlopig houden we de zwarte nog.

Nou even op zoek naar energie en dan beginnen met behang trekken, vloer eruit enz… :shifty:

Kom wel een foto plaatsen als het klaar is, maar zal nog wel even duren. De gordijnen zijn ook pas over een week of drie klaar.

wij hebben ook een klein huis, alles wit, alle muren wit… bruin/grijze laminaat. Nu hebben we op de muren lange strepen in de keuken zijn die verschillende breedtes horizontaal.

In de kamer op de muur aantal plekken vertikaal!

het breekt enorm… :slight_smile: en het blijft rustig en lijkt ruimtelijk.

Heb je misschien foto’s? ben wel benieuwd hoe het eruitziet :wink:

foto;s maken ben ik niet zo goed in :) nu...

het is ala dit, en dan de eerste zit onder de tafel, dan hebben we een breede, mede ook vanwege de vieze vingertjes.... die tijdens het eten op de muur komen. en daarboven weer ene smalle!

hmmm.. dit is ook al niet gelukt :?

Ben ik weer :mrgreen:

Inmiddels duidelijk dat het allemaal aardetinten zijn in combi met wit.

Misschien dat er later nog 1 vrolijk kleurtje bijkomt als kleine accesoires, maar vind dat beter te beoordelen als alles verder klaar is.

We hadden eigenlijk kleur gekozen voor op de kozijnen/deuren (donkergrijs met een lichter grijs-bruinige tint (beetje zandkleur)

1 muur word bruin, en dat is natuurlijk al vrij donker.

Als je witte muren hebt, is het dan wel mooi als je de deuren/kozijnen en raamkozijnen ook wit doet? Want ivm lichtval en uitstraling twijfel ik of dat misschien toch mooier is.

Gordijnen zijn wel gekleurd en daar komt een beetje wit in terug.

Ik zou dan accent gaan leggen met assecoires in een lekkere felle kleur. Dus kussentjes, kleedjes, kaarsen, schilderijtje met bijvoorbeeld felgekleurde bloem.

Bij bruin en grijs tinten staat dan vaak aqua of turqoise heel mooi of een beetje rood/oranje als je juist een warme kleur zou willen.

Ik zou de kozijnen en deuren (gebroken) wit doen, anders wordt het wel een hele hoop kleur bij elkaar. Teveel kleur maakt juist weer rommelig.

Ja idd dat idee had ik achteraf ook. Had de verf hier al staan, maar ga deze toch maar omruilen.

Hadden het wel in tinten gedaan die vergelijkbaar zijn met kleuren die in de gordijnen en vloer terugkomen.

Maar vind wit toch mooier denk ik. :doh: Nou ja, beter nu twijfelen dan als het er op zit. :mrgreen:

Ook al zijn het dezelfde tinten, dan nog kan het te druk en te rommelig worden als je ook de kozijnen en de deuren doet. Zeker als je ook al een muur in die kleur gaat doen. Ik ben bang dat het iets teveel van het goede is. Of anders zou je bijvoorbeeld wel de deurkozijnen in die kleur kunnen doen en dan de deuren wit laten. Heb je toch een beetje kleur. Maar dan zou je even moeten uitzoeken of dat wel of niet staat.