tips voor waterpokken gevraagd

mijn zoontje heeft waterpokken; vandaag 1e dag dat de kleine bultjes zichtbaar zijn. Nu nog een beetje rood, een paar een klein blaasjes.

Vooral rond haargrens, achter de oren, in de lies. Nog niet veel maar vrees het ergste morgenochtend.



En zaterdag word ie 1 :frowning: !!!

Balen zeg, hopelijk zijn ze voor zaterdag grotendeels ingedroogd.



Zijn daar nog middeltjes voor om dat proces te versnellen?

Ik heb al gezocht op dit forum en kwam tot:

  • havermout in badwater
  • vsm spul
  • methol voor kids



    Ik lag trouwens in een gezondheidsboek wat ik heb dat badderen wordt afgeraden en juist de douche wordt geadvideerd.



    andere tips/wijsheden??

Calendula emulsie (bedoel je dit met VSM-spul?) mag je op de blaasje smeren die open zijn volgens de apotheek hier. Het zou littekens voorkomen. Ik weet niet of het het proces versnelt.

Mentholpoeder mag pas op blaasjes die zijn ingedroogd.

Ik mocht van de apotheek juist NIET de calendula emulsie gebruiken als de blaasjes open zijn… Ik heb een emulsie gekregen van Biodermal, die de genezing zou versnellen. Of dat gebeurde weet ik niet, ze heeft er sowieso niet heel veel last van gehad. Het was wel even lekker tegen de jeuk.

Wecesin poeder van Weleda helpt om de blaasjes sneller in te laten drogen.

Nestosyl! :thumbup:

Verdooft tegen de jeuk en geneest als een tierelier!

ik heb wecesin gebruikt om het te laten indrogen en daarna de calendulanemulsie voor waterpokken tegen littekens.



Maar mischa had het heeeel erg!

bedankt voor de tips, ga straks naar de apotheek.



Zag net dat ie ook een blaasje op zijn tong heeft, :frowning: :cry: zielig, vandaar dat ie ook geen trek heeft.

Van mijn buuf net ook de tip gehad: met zemelen in bad. Dus ook nog even langs AH voor wat vlokken :lol: . Eens kijken of het allemaal gaat helpen.



doei