tips voor vliegen met een baby van 11 maanden

Wij gaan binnenkort op vakantie naar Mexico met onze kleine meid van 11 maanden en zitten dus 2 keer iets van 9 a 10 uur in het vliegtuig. Ik zou graag tips willen hebben van hoe ik haar die tijd kan bezighouden en kan laten slapen. Ik ben al van plan om haar wat te drinken te geven als we stijgen en landen zodat ze niet al te veel last van haar oortjes heeft.

Leuk zeg! Ik ben jaloers!

Wij hebben gevlogen met Demi toen ze al wat ouder was (1,5) maar volgens mij is de voorbereiding hetzelfde

• doe d’r wat handigs is (joggingbroek ofzo)
  • zorg voor genoeg drinken, eten, koekje
  • maak een tasje met kadootjes (genoeg goedkope zooi te krijgen bij Kruidvat/action etc)
  • bij stijgen en landen eventueel speen geven als ze die een heeft
  • boek een aparte stoel! Kost wat meer, maar al die tijd met iemand op schoot…? En als ze wel bij je zit heb jij wat meer ruimte!

en verder, niet te druk maken komt het allemaal goed!

groeten

muts

Neem een fles mee met een klein gaatje in de speen voor stijgen en landen. Dan kan ze wel drinken maar heeft ze 'm niet te snel leeg. Anders ben je nog niet op hoogte en schreeuwt ze om meer omdat de fles al leeg is. Dit hebben we zelf ontdekt toen we op vakantie gingen met Mayra die toen 7 mnd was.

Wat we ook hadden was een buggy, een klein opblaaszwembadje (ook te gebruiken in de badkamer of op het balkon), zonnebrandcreme met een heel hoge factor, nieuwe speeltjes maar vooral ook oude vertrouwde, een badjasje wat ze de hele dag aanhad ('s avonds meteen een pyamaatje en kon ze na het eten de buggy in en wij wandelen -> viel ze heerlijk in slaap en zie je zelf ook nog net iets meer dan alleen hotelkamer)

Pfoe… meer weet ik even niet… Zal nog eens goed nadenken…

slapen tijdens de vlucht komt of het komt niet

dat kun je niet plannen.

maar jullie hebben een lange vlucht, dus zal je meisje vast wel in slaap vallen.

tyg had helemaal geen last met stijgen en dalen, die vond het juist kicke!

we hadden zo’n klein magnetisch tekenblok bij ons (je weet wel, je tekent en je kan het weer wegvegen) (bij zeeman heb je hele kleine blokjes, voor nog geen 2€!)

we hadden genoeg te eten bij ons (drinken mag je niet meer meenemen haast, dus dat moet je in het vliegtuig kopen)

inderdaad, kleine cadeautjes, altijd makkelijk

en we hebben een draagbaar dvd-spelertje met bumba, thomas de trein, dora enzo, dus dat scheelt weer een uurtje.

verder niet te moeilijk doen inderdaad,

ff met haar lopen is ook al leuk,

ff door het raampje kijken

en soms zijn de stoelzakken al leuk genoeg.

veel plezier en goede reis!