Tips voor smetplekken in de hals

Silvijn heeft steeds weer opnieuw een smetplek in zijn halsje, ik heb al talkpoeder en calendula geprobeerd maar binnen de kortste keren is het weer heel heftig. Ik probeer het wel goed schoon/droog te houden maar heb het idee dat het vooral 's nachts gebeurd.



Iemand nog een wonderzalfje??? :think:

Ik kreeg de tip maizena te gebruiken of bepanthem…

Blijf het even volgen want ben ook wel benieuwd naar meer tips…

I heeft er ook met regelmaat last van, ene keer wel heftiger dan de andere keer…

Prinsje heeft dat ook gehad toen hij nog kleiner was.

Ik smeerde hem dan wat sudocrem op de plek. Werkte hier heel goed!

wat dacht je van ff keertje goed schoonmaken met nat washandje, goed afdrogen en talkpoeder erop.

dan pas krijg je het naar mijn mening goed droog.

en als dat niet werkt dan bepanthen, althans zo deedt ik het…

en het werkte…

heb er ook last van :oops: … ik maak het goed schoon/ droog en doe er maizena op… de plekjes drogen vanzelf uit en worden weer mooi…

succes

@Bri wrote:

wat dacht je van ff keertje goed schoonmaken met nat washandje, goed afdrogen en talkpoeder erop.

dan pas krijg je het naar mijn mening goed droog.


Denk je serieus dat het komt omdat ik niet de godganse dag dat nekkie van die jongen probeer schoon/droog te houden? :roll:
Komt een beetje bot over zo......

Bepanthen kan ik nog proberen, heb ik wel ergens liggen nog en nog niet geprobeerd :thumbup:

@Gemmama wrote:

@Bri wrote:
wat dacht je van ff keertje goed schoonmaken met nat washandje, goed afdrogen en talkpoeder erop.

dan pas krijg je het naar mijn mening goed droog.


Denk je serieus dat het komt omdat ik niet de godganse dag dat nekkie van die jongen probeer schoon/droog te houden? :roll:
Komt een beetje bot over zo......

Dikke :hug:
Ben het met je eens dat het bot overkomt, ik zat ook zo :shock: toen ik het las...

Wij hadden het hier wel eens bij mijn meisje in de lies, daar had ze lekker veel plooitjes dus smet het heel snel.

Hier deden we het schoonmaken met alleen water, droogdeppen en dan sudocreme er op, werkte hier perfect.



Ik hoop dat de smetplekjes snel wegtrekken :hug:

De plooitjes met maizena in deppen, dat werkt beter dan talkpoeder!

Heel goed drooghouden, maar dat doe je ongetwijfeld al.

En eventueel ‘na drogen’, met een fohn op de laagste stand, zodat je zeker weet dat het droog is.



Of heel licht met Bepanthen of sudocreme smeren, Voordat je de nieuwe creme aanbrent de oude creme resten goed verwijderen Het aanbrengen van de zalf liefst met een gaasje doen.

Zink droogt in, maar dat is niet zo’n smakelijk gezicht.

Als het open gaat is de kans groot dat er een schimmeltje bijkomt of al in het spel is.

Dan 2x daags miconazol(daktarin) erop.

@Gemmama wrote:

@Bri wrote:
wat dacht je van ff keertje goed schoonmaken met nat washandje, goed afdrogen en talkpoeder erop.

dan pas krijg je het naar mijn mening goed droog.


Denk je serieus dat het komt omdat ik niet de godganse dag dat nekkie van die jongen probeer schoon/droog te houden? :roll:
Komt een beetje bot over zo......

Bepanthen kan ik nog proberen, heb ik wel ergens liggen nog en nog niet geprobeerd :thumbup:


dacht dit ook :oops: :silenced: ... maar jij zult wel een spugertje hebben, hadden wij ook, wij hebben er gewoon ter bescherming vaseline opgesmeerd, en droog proberen te houden, maar ja dan is het wel... ALS het lukt... 4 setjes + romper vol spugen per dag, daar is niet tegenop te poetsen en deppen.. :roll:

wonderpotje van oriflame.. kan voor alles gebruikt worden (en toevallig nu in de aanbieding, 2e gratis. :wink: )

Thanks! Ik heb er gisteravond maizena opgepoederd, dat lijkt te helpen :thumbup:



We hebben inderdaad 2 spugertjes, al gaat het nu een stuk beter dan een paar weken geleden, maar ja nu heeft ineens zo’n speknek gekregen dus wat hij spuugd, blijft daar lekker plakken :wink:



Rody is wat smaller en die heeft er geen last van gelukkig.



Maar nog ff hoor, ik krijg het heel moeilijk goed schoon, dat poeder (maizena/talkpoeder) blijft er zo lekker in zitten, als ik het met een washandje wil doen dan moet ik zo hard poetsen dat zijn huidje gelijk weer irriteerd en gisteren heb ik het in bad proberen te doen door er gewoon steeds water langs te laten lopen maar dan nog blijft er een witte was overheen zitten. Lieten jullie dat zitten en dan weer een nieuwe laag erop? :think:

ikzelf heb nooit maizena gebruikt… maar als je het voor te koken gebruikt dat “klonterd” dit ook, dus snap wel waarom het plakt…



zou ik zelf persoonlijk niet voor kiezen… droogt natuurlijk wel uit. maar wij hebben steeds ter bescherming gesmeerd en dan heelt het ook.



goed vet houden, want vet neemt geen vocht op… :wink:



dit deed mijn moeder vroeger al toen wij klein waren…

Hier zweren we bij Bepanthen. Plek even goed afdrogen met een hydrofiele luier, anders wil de zalf niet goed smeren.

Dan een laag erop, meestal is het na een dag weg!

Hier werkt bepanthen ook super (bij steven is het dan wel eczeem maar goed)

In het bad voorzichtig proberen het met de vingers schoon te wassen, met de vingers krijg je de maizena makkelijker weg, een washandje is wat ruwer. Ik deed altijd wat badolie in bad van de hema, zodat het een beetje vettig bleef.



Erg vervelend in elk geval die plekjes in de nek :hug: (hoop maar dat hij er niet aan krabt)

alles wat je doet, vooral erg dun!!! anders wordt het allen naar erger.



een heel dun lagje zinkzalf zou de truc moeten doen (en dan niet smeren, maar echt inkloppen zodat het een filterdun laagje wordt)



als de smetplek echt in een plooi zit kan je er wat engels pluksel tussen doen… maar je kunt doorvoor ook een oud kussensloop in reepjes scheuren en het in de plooi vouwen.



succes!

o ja, poeders kunnen gaan korrelen, en het doordoor juist verergeren…

bepanthen gebruiken wij niet… dit ivm allergie (zit wolvet in)

ik gebruik gewoon sudocreme, eerst lekker badderen, goed afdrogen, ff sudo erop, volgende dag is t weg

@groenelimo wrote:

ik gebruik gewoon sudocreme, eerst lekker badderen, goed afdrogen, ff sudo erop, volgende dag is t weg




Zo doen wij het ook! Gaat super!