Tips voor rustig voeden (ja ben ik weer :()

Wie heeft er nog wat tips voor het voeden op me werk ?



Max drinkt geen flessen dus ik zelf heen om te voeden, maar voor hijz iek werd ging hij slecht drinken en vooral op mn werk ging hij niet goed drinken 10 min de ene borst 5 min de andere borst, te weinig.

(en hij heeft toch echt wel 6 goeie voedingen nodig)



Nou ga ik al met hem ergens ander zitten waar het rustig is maar dan voed ik hem, en hou ik hem vast vandaag dus steeds maar 15 min. aan 1 borst, de andere wilde hij niet meer.



Op de bank daar is gewoon te druk met de andere kindjes, en het is erg belangrijk dat hij goed drinkt. En dat daardoor de productie goed op gang blijft.



Wie heeft er wat tips?

Ik wil zelf al volgende x een kussen mee nemen zodat ik daar mee kan voeden, maar zal het een idee zijn als ik me bovenlichaam ontbloot? dan ga ik wel in het voorraadhok zitten want die kan ik tenminste afsluiten.

Ik voed hem trouwens wel gewoon op de de normale tijden dat hij meestal komt.

dat idee dat ie te weinig krijgt, leid je dat enkel van de tijd waarin ie aan de borst hangt af, of is ie ook echt ontevreden/komt ie daarna sneller/is ie heel onrustig? Ik heb hier nl een turbo drinker die over 2 borsten in totaal ongeveer 10 minuten doet. Het hóéft dus niet per se te kort te zijn. Net als dat ie ook niet per se 2 borsten hóéft te drinken.



Maar ze krijgen natuurlijk ook wel echt de leeftijd dat alles buiten de borst om veel interessanter is. Een doek over jullie heen (je hebt vast wel een mooie doek voor handen :mrgreen: :wink: ) zodat ie niet wordt afgeleid kan misschien helpen?

waar leid je van af dat hij te weinig krijgt?



juul drinkt binnen 10 minuten aan beide borsten en is dan klaar.



maar ik werk ook op een kdv en moet ook voeden zonder prikkels om me heen.



ik heb een relaxte stoel in de voorraad berging gezet en ik voed dus daar.

Ik heb een meisje gehad die tot de 6 maanden ook 2 borsten in 10 minuten deed. En dan moest ik m’n best doen hoor :slight_smile:



Wat betreft onrust/rust. Kun je niet ergens op een rustige ruimte zitten. Misschien boven waar je normaal je lunch eet? Een ander plekje vanaf de groep?



M. dronk haar flessen slecht door de afleiding en soms gingen ze dan boven zitten waar geen kinderen waren (als dit mogelijk was uiteraard).

bij mij komt ze precies onder het tijdstip dat we pauze hebben dus onze pauze ruimte is dan bezet waar ik normaal voed

Ik ging vandaag weer werken na 2 en halve week( en ziekenhuis bezoek)

Dus misschien was het ook wel veel voor hem.



Maar normaal drinkt hij wel gewoon 15 min de eerste borst en de de tweede borst 10 min.

Hij was niet ontevreden ofzo, maar misschien dat ik me dan wel weer heel erg zorgen maak, (vanwege dat hij dus in het zknhuis heeft gelegen vanwege afgevallen enzo)

En ik gewoon bang ben dat de BV weer terug loopt, en nu was het maar 1 dag werken en dan weekje vrij, maar volgende week werk ik weer dagen ( di, do, vrij)



Ik ga volgende week gewoon proberen dan in een andere ruimte te voeden en gewoon dan maar kussen etc. mee zodat wel comfi zit.





(net was hij trouwens zichzelf ook niet, ook niet heel raar hij was gewoon weer hele dag op het kdv na 2 en halve week niet)

Hier zou het wel in de berging moeten, want de pauze ruimte/keuken, zit aan de straat kant, waar ouders naar binnen kijken als ze voor de deur staan, met veel ramen, in kantoor zit vaak mn manager dus dat is ook geen optie.

Plus het hok met wasmachine, droger en cv (wel lekker warm) is ook met ramen.

Dus dan hou ik alleen het berghok over, naja dinsdag maar is aan de slag met kussens etc.

zou idd proberen een lekker relaxed plekje te maken met een stoel en wat kussens in het berghok.

Als jullie er allebei rustig kunnen zitten en ontspannen komt dat sowieso de voeding ten goede natuurlijk.



En probeer vooral zelf ontspannen te zijn en rustig in je hoofd. Ik merkte dat vooral bij onze 2e heel erg, die was zo gevoelig voor mijn stemming. Als ik even niet lekker in mijn vel zat of me ergens druk om maakte liep de voeding minder lekker en stopte hij ook sneller met drinken/ vond het wel best… (om dat dan 's nachts in te gaan halen :thumbdown: ).



Snap wel dat je je druk maakt om genoeg voedingen ivm het afvallen van Max, maar je weet nu ook hoe hij in gedrag is verandert en als dat weer zou veranderen merk je het echt wel. Probeer er weer een beetje vertrouwen in te krijgen :hug: .

MM je hebt natuurlijk wel gelijk ik merk meteen aan zijn gedrag als het nu niet goed gaat.

Maar toch het maakt me best wel onzeker, en dan alles bij mekaar,

Max niet goed drinken, medicijnen voor spruw, schimmel infectie op zn lies en piemel, beetje gemiep op het werk over het BV geven.

Dus dan niet een hele relaxede mama, en als ie dan niet de tweede borst drinkt, meteen stress. Want ja zo ben ik dan eenmaal :shifty: :doh:



Ik meot gewoon een rustig plekje uit zoeken, en dat proberen en gewoon vertrouwen op Max.

het is ook een hele berg aan tegenslagen bij elkaar die je te verstouwen krijgt. Niet heel gek dat je er onzeker van wordt :hug:



het zou idd fijn zijn als je weer een beetje vertrouwen kunt vinden in hem en zijn drinkgedrag. Maar als de feiten tegenspreken, snap ik best dat dat lastig is. (en het is natuurlijk ook góéd dat jij er bent om het in de gaten te houden, en om je zorgen te maken als het minder gaat, daar ben jij ook de mama voor. :-* )

Ik heb beide jongens vanaf een maand of 4/5 liefst liggend in een donkere kamer gevoed, anders was het echt geen doen! Al was een groot donker doek misschien ook een optie geweest…



Maar als ik zo naar je verhaal kijk, MegaM., dan is het vooral de onzekerheid en het gezeur van je collega’s waar je je druk om maakt. Niks van aantrekken(al is dat altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan…) het is je goed recht om 1/4 van je werktijd te gebruiken om je kind te voeden! En bovendien: kinderen die bv krijgen, krijgen extra anti-stoffen binnen, dus ook zij zijn gebaat bij het feit dat Max zo lang mogelijk bv krijgt: hopelijk wordt hij erdoor extra weerbaar en hoeven zij minder vaak voor je in te vallen dan zonder bv :wink:

MM



dat gemiep op mn werk heb ik ook. ik probeer (wat niet makkelijk is) er ver boven te staan. ik heb recht op mn voed tijd. en die neem ik ook.

en dan werken we op een kdv eigenlijk raar dat ze er daar over miepen

en ik voed ook nog eens lang. dat kennen ze hier helemaal niet.

dus zal maar niet beginnen over wat ik allemaal krijg te horen.



probeer te ontspannen en naar je gevoel te luisteren en naar je heerlijke mannetje. weet dat het soms moeilijk is, praat uit ervaring,



een dikke :hug:

Zijn niet mn collega;s hoor die zeuren, maar meer mn manager, en idd knollie jammer dat je dan op een kdv werkt en er dan zo gedaan word :s

(hier zei mijn manager, ja wel vervelend dat je zo lang van de groep af bent, ja tot hoe lang van je bv geven 6 maanden is wel genoeg toch? etc. dat soort dingen, en dant e bedenken dat mijn collega zwanger is en ze bewust gekozen heeft om niet bv te gaan geven, dat ze haar dan gewoon overhaalt om bv te gaan geven :think: :eh: snap jij het?)





Thnx voor de reacties :slight_smile: :-*

@MegaMindy wrote:



(hier zei mijn manager, ja wel vervelend dat je zo lang van de groep af bent, ja tot hoe lang van je bv geven 6 maanden is wel genoeg toch? etc. dat soort dingen, en dant e bedenken dat mijn collega zwanger is en ze bewust gekozen heeft om niet bv te gaan geven, dat ze haar dan gewoon overhaalt om bv te gaan geven :think: :eh: snap jij het?)





ja, ik geloof dat ik het snap. voor veel mensen hoort bv echt alleen maar bij de eerste weken/maand/maanden.
ik heb met mijn kind van bijna vier maanden ondertussen ook al de eerste verbaasde opmerkingen gekregen, of vragen als 'heb je haar ook borstvoeding gegeven' (uh je mag gewoon in tegenwoordige tijd vragen hoor ipv in voltooid verleden tijd....).
Blijkbaar is voor velen 4 mnd al geen bv-leeftijd meer. voor jouw manager vast ook; ze vindt bv allicht heel belangrijk maar dan wel lekker de eerste weken...

hier vallen de opmerkingen van collega's heel erg mee. Of nou ja, standaard wordt er gezegd 'alweer?????' als ik zeg dat ik ga kolven, en vandaag kwam de opmerking: jullie vrouwen hebben ook alles voor elkaar, eerst vier maanden verlof, dan beetje kolven onder werktijd, gooi er toch een fles in' maar dat was een kindloze man, met een knipoog.
maar kan me wel voorstellen dat op een gegeven moment er wel minder begrip komt voor het kolven. Er gaat toch ook best wat tijd in zitten, en aangezien de meeste mensen borstvoeding dus echt iets vinden voor inimini baby's....

@fiep klophout wrote:

@MegaMindy wrote:


(hier zei mijn manager, ja wel vervelend dat je zo lang van de groep af bent, ja tot hoe lang van je bv geven 6 maanden is wel genoeg toch? etc. dat soort dingen, en dant e bedenken dat mijn collega zwanger is en ze bewust gekozen heeft om niet bv te gaan geven, dat ze haar dan gewoon overhaalt om bv te gaan geven :think: :eh: snap jij het?)





ja, ik geloof dat ik het snap. voor veel mensen hoort bv echt alleen maar bij de eerste weken/maand/maanden.
ik heb met mijn kind van bijna vier maanden ondertussen ook al de eerste verbaasde opmerkingen gekregen, of vragen als 'heb je haar ook borstvoeding gegeven' (uh je mag gewoon in tegenwoordige tijd vragen hoor ipv in voltooid verleden tijd....).
Blijkbaar is voor velen 4 mnd al geen bv-leeftijd meer. voor jouw manager vast ook; ze vindt bv allicht heel belangrijk maar dan wel lekker de eerste weken...

hier vallen de opmerkingen van collega's heel erg mee. Of nou ja, standaard wordt er gezegd 'alweer?????' als ik zeg dat ik ga kolven, en vandaag kwam de opmerking: jullie vrouwen hebben ook alles voor elkaar, eerst vier maanden verlof, dan beetje kolven onder werktijd, gooi er toch een fles in' maar dat was een kindloze man, met een knipoog.
maar kan me wel voorstellen dat op een gegeven moment er wel minder begrip komt voor het kolven. Er gaat toch ook best wat tijd in zitten, en aangezien de meeste mensen borstvoeding dus echt iets vinden voor inimini baby's....


Vervelend he :?
Mijn collegas zelf zijn heel lief hoor, en hebben er ook begrip voor :) zeker omdat hij niet uit een flesje wilt drinken, en ik dus wel heen moet.