tips voor onze aquaplay

Hoi,

Nog eens een topic over de aquaplay. Sam (bijna 5) en Daan (bijna 3) hebben em alvast voor hun verjaardag gekregen van opa en oma. Wij wonen in het buitenland en de aquaplay is dus van ver gekomen, eigenlijk dankzij de goede berichten erover op dit forum.

Het is hier (Saudi-Arabie) erg heet buiten in de zomer, dus ik wil eigenlijk ook dat ze er binnen mee kunnen spelen. Wie heeft de aquaplay ook binnen staan? Op een handdoek, op een speciale tafel? Hoe krijg ik het water er weer gemakkelijk uit? Hoe bergen jullie de aquaplay op?

Ander vraagje; mijn jongens zijn eigenlijk minder enthousiast erover dan ik had verwacht. Misschien moeten we nog wat uitbreidingen erbij hebben. Iemand tips? Hoe spelen jullie kindjes ermee? Ik vind het zo gek dat jullie kinderen allemaal erg enthousiast zijn en ze er hier niet erg veel mee spelen.

Alvast dank,

groetjes Shams

hai shams, hier wordt er ook binnen mee gespeeld hoor, op een grote badhanddoek (scheelt wel dat we een tegelvloer hebben en geen laminaat of zo). leegmaken deed ik gewoon met een emmertje, leegscheppen in een grote, duurt niet zo lang. als je hem op een tafel zet kun je hem met een stukje slang laten leeglopen.

jolijn vindt het vooral leuk met poppetjes erbij en blokken van duplo. maar ik lees nog even mee voor wat betreft uitbreidingen.

Dank voor je antwoord…

Verder helemaal niemand? Volgens mij spelen er toch een heleboel KOK-kindjes met aquaplay?

Groetjes Shams

ja hier ook maar vooral buiten. We hebben hem ook wel eens in de douchecel opgezet (in beperkte vorm).

WIj hebben direct een vrij grote set gekocht met haven, sluis enzo. Vooral de sluis met de pomp en dat ding wat je rond kan draaien om het water in beweging te zetten doen het momenteel erg goed.

En verder kan er van alles in die baan; de bootjes is wel handig als die passen (ook los te koop) maar daar kunnen ook playmobieltjes in enzo.

En als je hem al buiten gebruikt pas dan op dat er niet teveel zand inkomt; is slecht voor de rubbers (nog maar even uitgaande van het vooroordeel dat SA een grote zandbak is :wink: )

oh en het opbergen doe ik in een vrij groot formaat Ikea bak; past ie in maar de deksel kan er niet meer op.

hier ook uitgebreid met duplo en bruggen er boven enzo en ook op een groot kleed binnen gehad en ook leeg geschept met bekertjes in een emmer

ook kun je bootjes van een ander merk gebruiken ook de camper van ernie en bert leent het hier goed voor en mijn zoon is 5 en speelt er nog steeds graag mee

Hier wordt er ook binnen met de Aquaplay gespeeld.

Alleen worden de bootjes dan vervangen door auto’s zodat het een soort racebaan wordt :wink:

En ook geen geklieder met water dus.

Hé Shams (alles goed daar?!)!

Hier hebben we de aquaplay nog niet, maar die krijgen ze hier voor de vakantie/het nieuwe huis. Ben dus ook nog steeds benieuwd naar succes verhalen en welke spullen er echt bij moeten.

Kan je dus niet echt helpen maar lees met je mee :wink: !

Hier spelen ze er buiten mee en mogen ze dus heel erg veel kledderen.

Dat maakt de aquaplay voor mijn kinderen leuk 8)