tips voor kookboek?

Hoi,



ik wil mijn vriendin graag een kookboek geven als kraamcadeau. Het moet dus een boek zijn met gerechten voor kleine kinderen.

Ik ken het boek van Stefan Kleintjes, maar een groot deel daarvan is voorlichting over borstvoeding. Interessant, maar niet wat ik zocht. Ik zoek een echt kookboek.

Opperdepop ken ik ook, maar daar staat weer zo groot ALBERT HEIJN op :smiley: .



Iemand nog andere, betere ideëen? (Ze zijn nogal van het gezond eten, veel vegetarisch enzo.)



Alvast bedankt!

Misschien kun je zelf een kookboekje in elkaar zetten, met lekkere recepten.

Heb evt. wel wat lekkere ideeen als je interesse hebt.



Liefs Janneke :-*

Ik zweer bij de boeken van Annabel Karmel. Ze zijn wel in het Engels maar de recepten zijn niet ingewikkeld. Ik heb in het begin het boek “New Complete Baby and Toddler Meal Planner” gebruikt. Ik maak nu nog steeds maaltijden daaruit, soms voor het hele gezin. Later heb ik nog wat andere boeken van haar gekocht.



Ik heb de boeken in Engeland gekocht en op Bol. Ik koop ook altijd de UK versie en niet de US versie (die is toch wat anders).



Annabel Karmel heeft ook een eigen website met wat recepten erop. Misschien dat je daar even kan kijken om te zien of je het wat vindt.

Ik was zelf nieuwsgierig en google leerde dit (van een forum af):



Titel: De lachende koe

Auteurs: Kara Petit en Guida Joseph

Uitgever: Van Goor

ISBN: 90-00-03165-6



Ik vind dit een ontzettend leuk kinderkookboek (maar zeker ook geschikt voor ‘oud’).

Gewoon simpele ‘standaardrecepten’ opgedeeld in: soepen, salades, hoofdgerechten, bijgerechten, sauzen en toetjes. En leuke illustraties.

Ik kook er regelmatig uit.




Ik ken het zelf niet maar het klinkt wel leuk vind ik, misschien heb je er wat aan.



Groetjes,

Yvonne

eh toevallig zag ik net in de kruidvat folder dat deze week een Kinderkookboek in de aanbieding is 3,99 maar dat is misschien voor iets grotere kids.

Ik vind Opperdepop wel een HEEL leuk en goed kookboek.



Nog een aanrader: dat boek van de vrouw van jamie Oliver (jools oliver). Daarin schrijft ze over haar twee zwangerschappen en kinderen (best grappig) en achterin staan recepten van haar en jamie om zelf verse kinder en babyvoeding te maken!!!



Leuk kado idee trouwens!

@catje1977 wrote:

Ik vind Opperdepop wel een HEEL leuk en goed kookboek.




Ja ik vind hem ook super leuk ! :thumbup:



@catje1977 wrote:


Nog een aanrader: dat boek van de vrouw van jamie Oliver (jools oliver). Daarin schrijft ze over haar twee zwangerschappen en kinderen (best grappig) en achterin staan recepten van haar en jamie om zelf verse kinder en babyvoeding te maken!!!




ik heb al meerdere malen bij dat boek staan kijken in de boekhandel.
Staat op m'n verlanglijstje :wink:

Hee Nims, dat boek ziet er inderdaad perfect uit. Maar kom je dan niet in de knoei met de maten en gewichten? Dat vind ik vaak zo lastig met engelse recepten.

Ze gebruikt naast engelse maten/gewichten ook het metrieke stelsel. Het staat er dan zo: 45 g (1 1/2 oz).

Brainfood voor kids van Nicola Graimes, ISBN: 978.90.5871.265.3. Het kost €9,95 bij uitgeverij Thema.



Het is in het Nederlands. Ik heb het zelf ook en er staan heerlijke recepten in. Van ontbijt, tot hoofd- nagerechten en recepten voor feestjes. Ook staat er een uitgebreide uitleg in waarom bepaalde voeding gezonder is. En het is niet moeilijk om te maken. Echt een aanrader!!



Even een toelicht geknipt en geplakt:

Nicola Graimes, moeder van twee kinderen, is al negentien jaar schrijver en redacteur. Ze heeft verschillende boeken geschreven, waaronder De natuurlijke keuken en Brainfood voor kids. Nicola heeft een passie voor gezond eten, biologisch voedsel en kindervoeding. Haar pure manier van koken sluit goed aan bij de eisen van de moderne ouder.



Liefs Moirah

Dank voor alle tips!!



Al zoekend naar de boeken die jullie noemden, kwam ik nog meer tegen.

Heb uiteindelijk het boek ‘365 recepten voor baby, peuter en kleuter’ besteld:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004002382627