Tips voor knapperige bladerdeegbodem

Ik heb vandaag een Surinaamse pastei gemaakt, ik vond het lekker, de jongens deden of ik ze wilde vergiftigen :roll: en hub vond de bodem niet lekker. Is ook zo, moest volgens het recept de bodem dik bedekken en ook een dikke deksel maken, maar de bodem is zo verschrikkelijk papperig geworden. Heb wel gaatjes geprikt maar dat heeft dus niet echt geholpen. Iemand nog een tip zodat de bodem de volgende keer wat minder papperig is?

Wat voor bladerdeeg heb je gebruikt?

Ik gebruik voor een pastei altijd voor de rand 4 vellen (van die kleine vierkanten) op elkaar die ik dan uitrol en zo ook voor het deksel.

Misschien voordat je de vulling er op doet een beetje bloem uitstrooien over de bodem?

Gaatjes prikken, met geklopt ei bestrijken, en even voorbakken. Het ei werkt als een glazuur die vocht etc uit je deeg houdt.

Oh Nef volgens mij doen de engelsen dat wel veel toch? Goede tip!

Lydia ik had gewoon normaal bladerdeeg. Gaatjes ook er in geprikt, maar door het vocht van de groenten wordt het gewoon een papje natuurlijk. De bovenkant was wel erg lekker, maar ik moest volgens het recept een dikke plak er op doen, maar dat doe ik de volgende keer wat minder dik, want de onderste laag van de korst was ook wel wat zacht, gewoon omdat het zo’n dikke korst was denk ik.