Tips voor ex prematuur

Hallo,

Stijn is 7,5 week te vroeg geboren. Hij heeft nu nog 8 voedingen per dag a 90 cc. Eigenlijk te veel, maar met minder neemt hij echt geen genoegen. De kinderarts vindt al dat hij al sinds hij thuis is (nu zo’n 2 maand) naar 7 voedingen moet, maar dan heb ik echt een onhandelbaar kind thuis. Hebben jullie misschien tips?

luister naar je gevoel en kijk wat je kindje aangeeft…

Als ie gewoon rustig doorgroeit en niet te hard gaat zal het best goedkomen…

Hij heeft een inhaalslag te maken hoor…

Hier juist kindjes die atijd te weinig drinken.volgens de normen dan he…

Het is heel goed om je kindje aan te laten geven wat en wanneer hij wil drinken…dat zou je met borstvoeding ook doen…zo leren ze zelf heel goed lusiteren naar hun lijfje…

Ik heb ook eigenlijk zelden de fles lopen rekken… als ze binnen de gewenste 4 uur of 3 uur kwamen kregen ze hem gewoon… de keer daarna lieten ze er dan zelf weer iets langer tussen en zo kwam het vanzelf goed…

Sommige kindjes drinken vaak een beetje, andere kindje bunkeren en eten minder vaak. Zolang je niet teveel geeft (meer dan een liter), mag je kindje zelf weten over hoeveel porties hij dat verdeelt.

Eergisteren bij de kinderarts geweest en hem gewoon iets meer gegeven en hem 1 schepje friso extra in zijn voeding gedaan. Hierdoor zit hij nu al 2 dagen op 7 voedingen en een tevreden mannetje. Had ik toch veel eerder moeten doen. :smiley:

hee, maar waarom is 7 voedingen eigenlijk beter dan 8? :oops:

Dat is niet beter hoor, maar nu meldt hij zich 's nachts maar 1 keer en anders 2 keer. Plus dat je dan elke 3 uur bezig bent met voeden. Dus meer een stukje rust voor jezelf en misschien ook voor hem. Dus niets is slechter!!! Tenminste dat denk ik :oops:

Handig om te lezen hoe je dat opgelost hebt! Ik zit met een soortgelijk probleem, hier komen ze dus ook nog 2 x in de nacht…tenminste…dat willen ze.

Mag je zomaar een extra schepje door de voeding doen? Ik durf dat niet, want de mijne zitten nog op de prematurenvoeding… :think:

@Becca wrote:

Mag je zomaar een extra schepje door de voeding doen? Ik durf dat niet, want de mijne zitten nog op de prematurenvoeding… :think:

Als je er ook extra water bij doet wel… het lijkt mij onverstandig om met een andere verhouding te gaan werken. :think:

@Sis wrote:

@Becca wrote:

Als je er ook extra water bij doet wel… het lijkt mij onverstandig om met een andere verhouding te gaan werken. :think:

Dus dan is het in wezen geen extra schepje, maar gewoon de voeding opgehoogt :wink:

@Becca wrote:

Dus dan is het in wezen geen extra schepje, maar gewoon de voeding opgehoogt :wink:

Ja, zo kan je het ook zeggen. :mrgreen:

Ik weet niet wat Joni gedaan heeft hoor, maar ik denk dat ophogen (dus extra water èn extra schepje) beter is dan alleen een extra schepje. Dikkere voeding lijkt me slecht voor de darmen, zeker op die leeftijd.

Hoi ik heb extra schepje en extra water gedaan. Dus echt ophoging van de voeding.

Kijk uit met premature voeding. Ik dacht ook dat verhoog ik, maar meneer kreeg krampen en stinkwindjes. Plus hij was te veel aangekomen in 1,5 week tijd. Geloof meer dan 800 gram. Was toch iets te veel. :?

800gram in anderhalve week??? Wow…dat is inderdaad wel heel veel ja :shock:

Ik ga het wel ophogen, maar dan het aantal flessen verminderen, in feite blijven ze dus hetzelfde krijgen.

En die windjes :sick: :sick: :sick: :sick: Lijkt af en toe wel een gierkelder hier in huis.

Maar het gaat over hoor als ze van de premature voeding af gaan. Tenminste dat was hier wel. Zelfs mensen die al heel veel kinderen hebben gezien of gehad die vonden het niet normaal hoe hard Stijn kon stinken :oops:

Gebruik Stijn ook “prematurentaal”

Hier maken ze de hele dag door herrie en dat het gestink erbij … :mrgreen:

Ja het is net een geitje :oops: