hoi
wilde graag wat tips hoe jullie jullie beebs aan het brood hebben gekregen.
Mijn zoontje kokhalst namenlijk nog steeds bij alles wat enigzins nog grof is :? .
Heb al in melk gedoopt of piepkleine stukje met smeerworst en boter hij eet het wel maar daarna kokhalst ie zo erg dat ie soms nog melk mee uitspuugt van een voeding van uren geleden
En hij moet nu granen gaan binnen krijgen want brinta lust hij namenlijk niet.
dus vandaar mijn vraag hoe verliep het bij jullie ?
Hier verliep het goed, noa at al vrij snel goed boterhammetjes. Ik ben bij een voorlichting van het cb geweest en daar werd gezegd dat je beter kunt wachten als je kindje gaat kokhalzen. De kokhals reflex zal namelijk steeds sneller reageren. Waarom “moet” je kindje graan binnen krijgen?
Ik ben een paar weken geleden gewoon eens begonnen met broodkorsten geven. Daar kon ze lekker zelf op kauwen met die twee tandjes van haar. Stukjes geweekt brood lukte toen ook nog niet, die kwamen er even hard weer uit.
Sinds een paar dagen geef ik haar gewone stukjes brood met een beetje smeerkaas en dat gaat erin als een tierelier. En dan niet geweekt hoor, gewoon droog. Misschien dat ze er door die korsten een beetje aan gewend is geraakt…
Brinta ? Is dat al voor die kleintjes dan ?
Meestal gebruik je toch Bambix of molenaars ?
Wij zijn begonnen met broodkorstjes met 7 maanden
en vanaf 8,5 maand met sneetjes brood. (licht bruin brood zonder
granen e.d.) ik snijd de stukjes klein en geef het aan het vorkje en ze hapt het er keurig af.
Ik heb het brood nog nooit in melk gedoopt o.i.d… :roll:
hoi
hij moet niks natuurlijk maar het buro gaf aan dat we vanaf 6 maanden moesten beinnen met pap en met brood.
ik bedoel trouwens bambix inplaats van brinta.
Heel per ongeluk drinkt hij soms een fles met molenaars kindermeel maar pap in de fles vindt ie niet veel aan.
en vechten heeft geen nut aangezien ik dat niet van hem win :oops:
op deze leeftijd dan he
wordt er soms een beetje onzeker van als hij bepaalde dingen niet wil eten ondanks het buro dat aangeeft zeg maar :?
maar moet bekennen dat het warm eten en fruit ook ff geduurd hebben en print me ook in dat sommige kinderen gewoon ff de tijd nosig hebben kwa wennen.
Maarja bij me 2 oudste heb ik dit nooit gehad vandaar dat dit ff wennen is.
zal eens navragen van dat kokhals reflex want wil niks gaan foceren.
alvast bedankt
ik maak gewoon een bordje pap.
Ik snij 1 broodje in allemaal kleine stukjes en doe ze allemaal in het bordje… kunnen ze lekker weken en zij kan ze heerlijk weg slikken.
Ik geef de gesopte broodjes dan met een vorkje gaat prima
Hoi
als hij nog zo’n heftige kokhalsreflex heeft, zou ik het gewoon even laten rustig. Elke dag wel een korstje o.i.d geven, dan kun je zien of het steeds beter gaat. En anders over een week nog een keer proberen.
(Laat ze bij het CB maar lekker kletsen )
Groetjes,
Heleen
Ilse,
Bij baby’s die bv krijgen begin je pas vaak met de 6 maanden met bijvoeden…
Dan geef je ook niet gelijk en groente en fruit en brood en pap dus het is niet nodig dat een kindje die fv krijgt dat wel allemaal als hij/zij 6 maanden is dat wel moet krijgen…
Pap krijgt hij hier overigens nog steeds niet want hij lust het niet… Dus dan houd het in mijn ogen op…
Brood kreeg hij pas vanaf de 7 maanden…
gr patricia
Ik ben ook rustig begonnen met brood. Eerst ook alleen kokhalsen maar als ik nu een stukje brood in haar wang doe dan begint ze al echt te kauwen! Krijgt nu nog maar 5 ieniemie stukjes op hoor. Maar ze begint het nu langzaam “door te krijgen”