Tips voor een bakfiets gevraagd!

Ongetwijfeld is deze vraag eerder gesteld, maar toch… :think:



Ik overweeg een bakfiets te kopen nu de tweede telg op komst is. We streven naar 3 kinderen dus het zou leuk zijn als er 3 inkunnen. Welke fiets is volgens jullie aan te raden en zitten de kids veilig in? Zit er een riempje in? En een 2 of 3 wieler? Want ik wil wel een stabiele fiets met een goed evenwicht en die ook niet te zwaar is (ik ben maar klein en tenger).



ik las over Babboe, maar vind het een nadeel dat het ver weg is om uit te proberen.



Graag ervaringen en tips!! :-*

Wij hebben in juli een Babboe gekocht met trapondersteuning. Ik vind hem helemaal super. Onze tweeling zit in dreumesschalen en stevig vast in gordeltjes.



In totaal kunnen er 4 kleuters in zitten, die dan ook allemaal een gordeltje om krijgen.



Ik heb gekozen voor 3 wielen, omdat ik zelf veel last van mijn lijf heb en er zelf altijd mee uit de voeten wilde kunnen. Je hoeft nooit af te stappen, bent nooit uit balans, ideaal.



Ook van de trapondersteuning heb ik nog geen dag spijt gehad.



Misschien kan je iemand vinden die in de buurt woont en er 1 heeft, zodat je bij iemand kan gaan oefenen/proberen. (als je bij mij in de buurt woont, mag je wel komen ;))

Hier de bakfiets van Gazelle de Cabby.

Dat is een tweewieler.

Kunnen wel maar twee kleuters op een bankje en voorop in de bak op steunen een maxi cosi.



Tweewieler vond ik zelf prettiger om te fietsen, lag met een driewieler bijna om.

De cabby heeft ook een inklapbare bak zodat hij makkelijker in een schuur kan.

Verder fiets hij erg licht.

Mocht je in de omgeving van almere wonen je mag hem hier uit proberen.

ik heb een tweewieler de cargo bike long.



Hij bevalt mij super de eerste bochten zijn even wennen. maar dat zal bij een driewieler ook zo zijn denk ik.



Ik wilde eerst een driewieler maar uit de kassatest bleek dat de driewielers sneller omkantelen in de bocht, daarom heb ik voor een tweewieler gekozen. Nu ik hem heb bevalt hij super en is ook erg stabiel als je stil staat terwijl ik dat niet had verwacht.



Er kunnen drie kinderen in vast met een riempje. een tijdje terug fietste de fiets erg zwaar ik dacht dat het kwam omdat mijn kinderen ook ouder en zwaarder worden. Maar mijn man heeft weer wat lucht in de banden gedaan en hij fiets weer super licht!

@t.a.m wrote:

ik heb een tweewieler de cargo bike long.



Hij bevalt mij super de eerste bochten zijn even wennen. maar dat zal bij een driewieler ook zo zijn denk ik.



Ik wilde eerst een driewieler maar uit de kassatest bleek dat de driewielers sneller omkantelen in de bocht, daarom heb ik voor een tweewieler gekozen. Nu ik hem heb bevalt hij super en is ook erg stabiel als je stil staat terwijl ik dat niet had verwacht.



Er kunnen drie kinderen in vast met een riempje. een tijdje terug fietste de fiets erg zwaar ik dacht dat het kwam omdat mijn kinderen ook ouder en zwaarder worden. Maar mijn man heeft weer wat lucht in de banden gedaan en hij fiets weer super licht!




Hier dezelfde positieve ervaring. Je mag hier ene testrit maken. PB gerust

Hier ook een Baboe met trapondersteuning.

Het is wennen in het begin met bochten maken, niet te hard gaan, want hij kan omvallen.

Maar ben er super blij mee!!!

Weet niet waar je woont, maar je mag komen proefrijden hoor…

hier staan ook goeie tips bij;



http://www.kiind.nl/articles/185/Van_bakfiets_tot_tandem.html