tips voor drukke moeders voor de kerst

Hoi



Krijg iedere maand een mail van patricia quinn een vrouw uit amerika die chaotische mensen, drukke moeders en adhders helpt wat rust en orde te scheppen.



Nu kreeg ik tips voor de kerst en ik bedacht me misschien ook wel fijn voor jullie dus ga ze ff vertalen (doe ik toch maar niet )en ze hier opstellen wie weet zit er ook wel een tip voor jullie bij :smiley:





Practice Prioritizing






  1. Chose 3 projects to concentrate on and let the others go for now. Do you really need to bake the cookies from scratch or can you buy them?






  2. Choose tasks based on what your heart desires. What’s most important in your life?






  3. Aim for balance in all areas of your life. For example, family, work, personal time and space, spirituality.






  4. Accept that you’re a human being and not a super-hero, who can do everything.






  5. Know how much time you have available to commit to certain tasks.






  6. Let your intuition guide you.






  7. Create structure for the tasks, enabling you to take action.







    So, here’s to a relaxed, balanced and truly joyful holiday season - let’s all work on getting our priorities straight!

@ilsederooy wrote:

Hoi



4. Accept that you’re a human being and not a super-hero, who can do everything.








Maar vrouwen zijn toch super hero? :mrgreen: :wink:
Bedankt voor de tips, want ik heb ook allerlei plannen en zoals je weet komt het er vaak niet van :wink:

ik ben blij dat ik tot nu toe nog nooit geen kerstdinee heb hoeven voor te berijdem wamt dat zou erg chaotisch worden denk ik :?



tis hier altijd standaart 1e kerstdag bij schoomoeders kado’s en eten



2e kerstdag samen met de hele familie van me moeders kant dus opa en oma en oom en tante en me nichtje en neefje dus een gezellige drukke boel.

lang leve de appie met de heerlijkste kant-en-klaar dingen :oops: :angel:



het enige wat ik doe is de zuurkoolschotel maken…uurtje werk :drool:

ik ga 1e kerstdag als we optijd thuis zijn lekker gourmetten altijd makkelijk en feestelijk

Ik heb zelf al weleens eten gemaakt voor kerst, maar dan maak ik het altijd voordat iedereen komt. Sommige dingen zijn ook lekkerder als ze een dag staan, bijv. een Trifel (als toetje) :drool:

Dit jaar gaan we 1e kerstdag naar mijn ouders, ik weet nog niet wat we krijgen en 2e kerstdag gaan we eerst naar voetbal (ja echt waar! :mrgreen: de hele familie zit er zowat) en dan meteen naar mijn schoonouders en daar gourmetten.

wat is er mis met patat kip en appelmoes ? :wink:

Ik lust geen kip (aan een bot) :mrgreen:

@Loeksel wrote:

wat is er mis met patat kip en appelmoes ? :wink:






weet je wel hoeveel moeite het kost om een potje appelmoes open te maken??? :shock:

@merel33 wrote:

@Loeksel wrote:
wat is er mis met patat kip en appelmoes ? :wink:






weet je wel hoeveel moeite het kost om een potje appelmoes open te maken??? :shock:




hahahahha

he… wat een afknapper is dat punt 4…



nu blijkt dat ik NIET die superhero ben… ships… daar gaat mijn zelfbeeld :cry:





maar wie houdt hier dan al die ballen in de lucht ?!





































































:lol:

@ilsederooy wrote:

1. Chose 3 projects to concentrate on and let the others go for now. Do you really need to bake the cookies from scratch or can you buy them?


Ha ha, alsof het ooit bij me op zou komen om koekjes te bakken :mrgreen:


3. Aim for balance in all areas of your life. For example, family, work, personal time and space, spirituality.

Oei, dan krijg ik het nog druk :wink:

4. Accept that you're a human being and not a super-hero, who can do everything.

Wilde dat ik die illusie ooit gehad had, ik ben al blij als ik de kwalificatie 'gemiddeld' haal.

5. Know how much time you have available to commit to certain tasks.

Ik doe niks anders dan plannen en klokkijken :mrgreen:

6. Let your intuition guide you.

Hier ga ik in de problemen komen; ik heb geen intuïtie.

Pfieuw zeg, als je dit soort adviezen nodig hebt, ben je inderdaad hard op weg overspannen te raken. Hoop niet dat er veel kokkers zijn die denken: "hee ja, wat een goed idee, ik kan die koekjes ook kopen!"

Mijn tip voor de kerst: ga naar je schoonouders :mrgreen: .

@lena3 wrote:

@ilsederooy wrote:
1. Chose 3 projects to concentrate on and let the others go for now. Do you really need to bake the cookies from scratch or can you buy them?


Ha ha, alsof het ooit bij me op zou komen om koekjes te bakken :mrgreen:


3. Aim for balance in all areas of your life. For example, family, work, personal time and space, spirituality.

Oei, dan krijg ik het nog druk :wink:

4. Accept that you're a human being and not a super-hero, who can do everything.

Wilde dat ik die illusie ooit gehad had, ik ben al blij als ik de kwalificatie 'gemiddeld' haal.

5. Know how much time you have available to commit to certain tasks.

Ik doe niks anders dan plannen en klokkijken :mrgreen:

6. Let your intuition guide you.

Hier ga ik in de problemen komen; ik heb geen intuïtie.

Pfieuw zeg, als je dit soort adviezen nodig hebt, ben je inderdaad hard op weg overspannen te raken. Hoop niet dat er veel kokkers zijn die denken: "hee ja, wat een goed idee, ik kan die koekjes ook kopen!"

Mijn tip voor de kerst: ga naar je schoonouders :mrgreen: .


ik ga dus ook zeker naar schoonouders en de volgende dag naar mijn ouders :lol:

:lol: Vroeger was ik ook zo erg… nu? Niet meer! :mrgreen: