ik kreeg een mailtje binnen dat buikslapen vanaf de 17e week niet goed is van wege het bloedsomloop ofzo, terwijl ik een echte buikslaper ben kom heel makkelijk in slaap op me buik, vind het veel lekkerder slapen, maar mag nu niet, heeft iemand tips??? zelf lukt het heel moeilijk op me zij, heb wel gelezen dat op de rechterzij slapen goed is ookvoor de baby dan ligt ie lekker,
alvast bedankt, fijne zwangerschap liefs jeanette
Ik heb op mijn buik geslapen tot het echt niet meer wilde. Maar ik weet niet precies meer tot hoever in de zwangerschap dat was.
Volgens mij kan je op je buik slapen zolang je je er goed bij voelt. Last van je bloedsomloop merk je vanzelf denk ik. Dan gaan vast je benen tintelen enzo.
Ik heb dit nooit gehoord eigenlijk, wie zegt dit dan? Is dat echt medisch onderbouwd?
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, ik heb tijdens de zwangerschap ook zolang op mn buik geslapen als dat het kon.
Ik weet wel dat je over een tijdje niet meer op je rug mag slapen omdat er dan een bloedvat afgekneld kan worden, maar niet op je buik :think: Je merkt toch echt wel als het niet meer lekker ligt.
Op een gegeven moment gaat het vanzelf niet meer. Wat ik als tussenoplossing fijn vond is eerst half op mijn buik en zij en dan één been opgetrokken (been wat het meest boven ligt). Snap je me nog?
De laatste twee maanden lag niets lekker meer, maar dan is het eind ook al in zicht en toen ik bevallen was en weer op mijn buik mocht slapen, durfde ik het eerst niet haha … maar nu lig ik weer heerlijk op mijn buik.
Ik slaap op mn rug en geen probleem hoor. Volgens mij mag alles zolang je je erzelf goed bij voelt!
Ik kan me niet voorstellen dat op je buik slapen fijn blijft aanvoelen. Wat dan misschien een optie is om een kussen onder je buik te leggen voor de steun. Je kan dan net wat verder op je zij draaien als zonder denk. Half buik, half op eje zij dus.
Hmm moeilijk uitleggen :think: Maar zo vind ik het ook nog wel lekker liggen als mn bekken het toelaat.
dit stond bij babyinfo.nl
Niet op je rug
Wist je dat je, behalve niet op je buik, ook beter niet op je rug kunt slapen? Het gewicht van je baarmoeder drukt dan te veel op je rug, je ingewanden en de ‘inferior vena cava’. Die laatste is een holle ader die ervoor zorgt dat het bloed van je onderlichaam wordt teruggebracht naar je hart. Die afknellen kan allerlei kwaaltjes veroorzaken. Het beste lig je op je (linker)zij met een been over het andere gekruist met eventueel een kussen ertussen.
en dit kreeg ik van pampers/nl
BUIKSLAPERS OPGELET! Je zult al snel niet meer zo goed op je buik kunnen liggen. Deskundigen raden aan om op je linkerzij te slapen om de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de foetus te vergroten.
het is echt irritant om niet op je buik of rug te mogen liggen,
en op je zij gaat me arm slapen… :?
Tja ik neem het niet zo nauw hoor :oops: Je voelt vanzelf wanneer iets goed is of niet. Ik heb 1 keer gehad dat ik het gevoeld had dat er iets afgekneld werd en mn benen voelde niet helemaal lekker aan. Ging anders liggen en snel erna was het over.
Ik vind het bangmakerij en kan me niet voorstellen dat het echt gevaarlijk is in de zin van levensbedreigend…
ik heb eigenlijk geen idee, ik heb een water bed en kan best nog wel lang op me buik liggen (al is hte meer de omvang waardoor het niet meer lekker ligt
Wat betreft het op de rug slapen…Mijn vk vertelde dat me lichaam zelf wel gata draaien snachts angezien je anders misselijk en draaierig gaat worden…ik val nu namelijk altijd op me buik in slaap, aangezien op me zijde (welke dan ook), madam niet echt prettig ligt en ze dat ook zeker laat weten…
ik ben ook een echte buikslaper, en de gyn heeft gezegd dat het kon zolang het goed voelde, je voelt het vanzelf wel zei hij.
ik weet nog goed toen ik net bevallen was en ik ging slapen (ben bevallen om 2u18 snachts… ik draaide me op mn buik en dacht bij mezelf “oh my god, this is life!” :mrgreen: wat voelde dat zalig zeg ik heb er zo van genoten hahaha
raar he dat me dat zo is bijgebleven :roll:
ik slaap nog steeds voor een groot stuk op mijn buik…half zij half bui en soms word ik OP mijn buik wakker…
Soms krijg ik protest en zoveel gestamp dat ik me wel moet draaien, dus lijkt me geen probleem…
Oh, wat verlang ik er naar om weer op mijn buik te kunnen slapen!!
Nog ff en dan… lukt het waarschijnlijk niet ivm de borstvoeding (ofterwijl liggen mijn (.)(.) in de weg)
Ik kon al vrij snel niet meer lekker liggen op mijn buik. Wat een ramp. :wall:
Ivm mijn bekken ligt niets meer lekker en gaat alles zeer doen.
Het beste lig ik op mijn zij (links en dan weer rechts, om de paar uur wordt ik wakker, moet ik plassen en ga ik op de andere zij liggen)
Onderste been gestrekt en de bovenste been gekromt ernaast steunend op een kussen. Meestal prop ik wat van mijn dekbed nog wat onder mijn buik zodat ik niet tever kantel (nog meer pijn in rug)
Overdag lig ik nog vaak op mijn rug met mijn hoofdeind en voeteneind omhoog. Eigenlijk meer de tv kijk stand, al val ik daarbij wel (gelukkig) in slaap.
Als ik echt helemaal plat lig op mijn rug, wil ik het af en toe nog wel eens een beetje benauwd krijgen. Een teken idd dat je anders moet gaan liggen.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik heb tot 4 weken voor de bevalling echt op mijn buik geslapen en daarna zo’n beetje half op mijn buik en half op mijn zij. De nacht dat mijn vliezen braken werd ik op mijn buik wakker. Volgens mij kan het niet echt kwaad en kun je het doen zolang het lekker ligt. Bovendien lag ik alleen op mijn buik om in slaap te komen. 'S nachts draaide ik meestal op mijn rug.
Ik vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat je niet meer op je buik of rug mag slapen! Ikzelf slaap veel op mijn buik, maar dat ligt nu gewoon niet meer zo lekker, dus slaap ik inmiddels op mijn rug. Ik val altijd op mijn linkerzij in slaap, maar als je eenmaal slaapt draai je toch vanzelf allerlei kanten op. Ik zou niet weten hoe ik moet voorkomen om niet meer op mijn rug te slapen, dat gaat gewoon vanzelf.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je een houding aanneemt die zo comfortabel mogelijk is, zodat je lichaam zo veel mogelijk probeert te rusten.
Ik hoor veel vrouwen die wat verder zijn in de zwangerschap klagen dat ze zo slecht slapen. Nou als je op het eind nog lekker kan slapen op je rug, pak die uurtjes dan maar mooi mee!
Iedereen heel veel succes met het vinden van de ideale slaaphouding!
@Zonneschijn wrote:
Oh, wat verlang ik er naar om weer op mijn buik te kunnen slapen!!
Nog ff en dan… lukt het waarschijnlijk niet ivm de borstvoeding (ofterwijl liggen mijn (.)(.) in de weg)
Ik kon al vrij snel niet meer lekker liggen op mijn buik. Wat een ramp. :wall:
Ivm mijn bekken ligt niets meer lekker en gaat alles zeer doen.
Het beste lig ik op mijn zij (links en dan weer rechts, om de paar uur wordt ik wakker, moet ik plassen en ga ik op de andere zij liggen)
Onderste been gestrekt en de bovenste been gekromt ernaast steunend op een kussen. Meestal prop ik wat van mijn dekbed nog wat onder mijn buik zodat ik niet tever kantel (nog meer pijn in rug)
Overdag lig ik nog vaak op mijn rug met mijn hoofdeind en voeteneind omhoog. Eigenlijk meer de tv kijk stand, al val ik daarbij wel (gelukkig) in slaap.
Als ik echt helemaal plat lig op mijn rug, wil ik het af en toe nog wel eens een beetje benauwd krijgen. Een teken idd dat je anders moet gaan liggen.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Erg hè als het voelt of je bekken en heupen zwaar gekneusd zijn en de bevalling nog moet beginnen :roll: Maar uh … ik heb de laatste weken een slaapzak op mijn matras gelegd en hierover mijn laken gespannen. Lag nog niet super, maar wel veel beter (normaal kan een matras niet hard genoeg zijn, maar toen was zacht beter). Misschien heb je er nog wat aan.
hoii
ik ben ook zo een buikslaper
bij mij eerste eigelijk ook dehele zwangerschap gedaan tot dat ik vanzelf wel omrolde hahah.
nu bij me tweede slaap ik met een voedingskussen tussen mijn benen langs mijn buik echt zoo heerlijk en voor mij de oplossing
groetjes miranda
jaa nu lig ik ook op half op mijn buik en zij, dat ligt ook wel prettig, bedankt voor de tips meiden!!!
want eerst was ik echt bang dat ik hem knelde ofzo maar ja ik ben ook een echte drukmmaker!!
maar jaa groetjessss