Tips voor activiteiten in/om Helmond?

Ik ga binnenkort een paar daagjes naar Helmond met een vriendin. Wie heeft er leuke tips voor ons? Wat moeten we echt bezoeken/doen?

Winkelen in Helmond, of nog beter: in Eindhoven. Uit eten of een drankje doen op het Havenplein. Naar de bioscoop gaan. Hmm, lastig. Wil je actief zijn of niet? Wil je wat zien?

Helmond of all places :think: :mrgreen:

We wonen er, hebben het goed naar onze zin, dat zeker, maar of het nu toeristisch aantrekkelijk is? :think:

Hebben jullie bewust gekozen voor Helmond?

Even denken wat leuk is om te doen… :wink:

Buiten Helmond, bij Eindhoven wandelen op de Strabrechtse Heide.

Inderdaad een terrasje/restaurantje pikken op het Havenplein is leuk. Rondje Helmond fietsen (hebben wij nog nooit gedaan, maar schijnt er leuk/mooi te zijn)

Bij Brandevoort gaan kijken. http://www.brandevoort.nl/ Wij gaan daar altijd in de winter wandelen 's avonds. Daar is ook een leuk restaurantje op de Plaetse.

Je kunt ook gezellig eten bij Baron Grand Café op het Havenplein.

En bij Mariposa, een tapasbar op het Havenplein. :drool:

We hebben een mooi kasteel. Daar zit ook het gemeente museum van Helmond in. Op het Kasteelplein 1.

Dierentuin Dierenrijk in Nuenen, is een leuke lokatie om een stukje te wandelen en dieren te bekijken. Entree valt mee € 15,50 pp

Als je van stappen houdt kan ik je niet helpen. Na mijn verhuizing naar Brabant ben ik niet meer gaan stappen, dus kan je hier geen tips geven daarover.

Veel plezier en zwaai maar een keer als je in de buurt van het Kasteel bent, zwaaien wij terug :mrgreen:

Eindhoven is leukkkkkkk !

Je kan er heerlijk shoppen,uit eten,terrassen en stappen :thumbup:

@Cindy1980 wrote:

Eindhoven is leukkkkkkk !

Je kan er heerlijk shoppen,uit eten,terrassen en stappen :thumbup:

Je kan er ook heel leuk wonen :mrgreen: :angel:

Nou, we hebben niet zozeer Helmond als stad uitgekozen om eerlijk te zijn. Maar ik had het hoogste bod bij een vakantie veiling. En het hotel ligt in Helmond. Vandaar dat we nu op zoek zijn naar de mogelijkheden daar. :mrgreen:

Veel hebben we niet nodig hoor. Het grootste deel zal toch bestaan uit kletsen en giechelen. We denken er zelf aan om te kijken of we ergens een paard kunnen huren. We reden voorheen samen fanatiek paard, dus dat zou leuk zijn. Verder is natuurlijk winkelen en een leuk restaurantje welkom. En misschien iets van een mooie wandeling, of een vaartocht of zoiets. Iemand nog suggesties?

Het is voor mijn vriendin de eerste keer dat ze zonder kind weggaat. En voor mij is het ook al (te) lang geleden dat ik langer dan een dag zonder man en kind iets ondernam. We hebben er heel veel zin in!

Ik dacht ook meteen: waarom Helmond? hahahhahaha…als ik jullie was zou ik meer richting eindhoven en/of weert trekken als je daar bent :mrgreen:

@Dame wrote:

Ik ga binnenkort een paar daagjes naar Helmond met een vriendin. Wie heeft er leuke tips voor ons? Wat moeten we echt bezoeken/doen?

hullie boerderij in uden is leuk

dippie doe in best

ze hebben allebij een site moet je ff googelen.

In helmond zelf is ook een leuke grote speeltuin, 2 geloof ik,

Wij wonen in Beek en Donk dat is een dorp vlak naast Helmond.

Maar ga je met of zonder kids??

Nou veel plezier dan he!

Ehh, volgens mij gingen ze juist ZONDER kinderen (dus Dippie Doe zou ik overslaan :mrgreen: )

En op het eerder genoemde Havenplein kun je ook 's avonds een terrasje pakken en als je wil ook op stap gaan (in het weekend dan, he)

Weet niet welk hotel je gewonnen hebt? (denk Westend) Dat hotel ligt tegenover dat plein aan het kanaal, dus ideaal t.o.v. eten, drinken en winkelen. Dus wordt vast gezellig.

(samen een keertje weg zonder man en kinderen is altijd lekker, maakt niet uit waar, toch??)

Haha, we gaan inderdaad lekker zonder kids. Dus Dippie doe wordt het niet…

We gaan inderdaad naar Westende. Ik begreep al dat het mooi centraal moet liggen. Met jullie tips krijg ik er steeds meer zin in. Ik schrijf ze allemaal op. :dance:

Kent iemand manege ‘de Nieuwe Ark?’. We willen kijken of we daar paarden kunnen huren.

als je in west end zit kijk je uit op de stad, de cafes daar aan het havenplein zijn ook erg gezellig.

Heb je op Kasteel Helmond geboden? Daar ben ik nl ook mee bezig geweest op Vakantieveiling :mrgreen:

Ik zou niet in Helmond blijven ( ze hebben er trouwens wel heerlijke restaurantjes, leuke tapasbar etc) maar Eindhoven is leuker om te shoppen en lekker wat te gaan eten. Is wat hipper ook vind ik. Kleine Berg in Eindhoven is erg leuk en je hebt daar ook leuke uitgaansgelegenheden, zoals bv de Berlage.