Help!!
Zoals verwacht (in tegensteling tot oudste, die kwam nooit uit bed, bleef altijd wachten op ons) is ons draakje aan het draken. Sinds gister ligt ze in een “grote kindjes bed”’ en is het feest. Gister ruim een uur bezig geweest. Zodra ik de deur dichtdoe komt ze er al uit, dolle pret. Tot ze zo’n beetje uit vermoeidheid instortte. Om 6.10 wakker, kletsend in bed, half 7 huilen, er geweest en toen heeft ze tot 7 nog boekjes liggen lezen, helemaal goed dus. Vanmiddag ook niet geslapen, en nu dus ook alweer bijna een uur bezig.
Iemand tips??
net zo vaak terug leggen tot ze niet meer komt na een paar dagen is het over… hier ook de zelfde ervaring…
wij stoppen hem in zeggen welterusten speentje doekje enz…
komt hij er weer uit wij laten de lamp uit zeggen niks leggen hem weer terug mocht hij zijn speen/doek niet meer hebben zoeken we die weer op geven het terug en gaan de kamer weer uit en net zo lang tot hij in bed blijft
het is een paar dagen intensief maar dan snappen ze wel dat ze in bed moeten blijven
Zo idd, alleen snapt ze heel goed dat ze in bed moet blijven, maar vindt ze het vooral een erg leuk spelletje!
Vanavond duurde het weer een uur. Na ontelbare keren ben ik op onze kamer gaan zitten, daar kwam ze lol maken, maar ik deed helemaal niks, dat was maar raar en werd ze wat rustiger. Afspraken gemaakt, helaas begon het gewoon weer opnieuw. Papa nam het over, paar keer zelfde manier, toen andere aanpak. Als ze stil was na 1 min complimenten, na 5 min complimenten en ze is gaan slapen, was natuurlijk oververmoeid. Geen idee wat nu wijsheid is. Na een uur terug leggen om meteen weer om te kunnen keren zodra ik de deur dicht heb zie ik niet meer zitten. Negeren werkt het beste, maar dat kan bij haar niet omdat ze oudste wakker houdt. Negeren vanmiddag resulteerde erin dat ze ineens op zolder zat en verder heeft ze aan het traphekje gestaan. Ik gaf geen aandacht, hoefde niet om de sec heen en weer, dus dat was beter, maar slapen deed ze niet. Ik vind dit toch best moeilijk… zie gewoon op tegen het bed ritueel nu. (waar ik wel positief instap hoor, anders voelt ze dat)
Na nog zo’n avond heen en weer spelletje om de 5 seconden over gegaan op een andere aanpak. Het terugleg systeem werkt voor ons en haar niet zo. Aanpak B, die middag meteen toegepast had snel resultaat. Ze gaat naar bed, ik ga naar beneden en ga gewoon niet meer terug, behalve als ze iets gevaarlijks doet of naar andere kamers gaat. Af en toe wel nog eens terug om haar in bed te leggen. Die 1e middag ging ze aan het traphek staan roepen, waarna ze op diezelfde overloop in slaap is gevallen, met een schapekleedje over haar heen getrokken, heel schattig! De avonden ook zo, oudste blijft op tot zij slaapt om wat meer rust te creeeren voor haar. De 1e avond duurde het een uur, maar ze ging vanzelf haar bed in. 2e avond duurde het al minder lang en hoefde ik er maar een paar keer heen. Eergister 1 keer geweest, ze ging zelf al in haar bed, ikke magge niet uit en ging slapen en gister, oppas, is ze zelfs niet meer haar bed uit geweest! De ochtenden doet ze super. Ze is wel vroeg wakker, maar het is me al 2 keer gelukt om haar nog even aan het slapen te krijgen en anders leest ze in bed boekjes tot 7 uur. Als ze te vroeg wakker is, meer dan een haf uur ervoor redt ze zolang lezen niet, dan komt ze naar ons, maar dan gaat ze terug en mag ze nog even spelen en dit doet ze super goed, echt knap, want het gaat dan soms om een uur bezig zijn tot ze eruit mag! Ik heb wel een kidsleep besteld, dat ik het niet hoef te zeggen, maar ze het ook ziet. Het is wel sneu voor oudste, die heeft echt slaaptekort doordat ze zo laat naar bed “moet” maar hoop dat dat nu binnenkort ook over is.
Verder niet terug gelezen.
Maar ik zou indd blijven terug leggen, duidelijk maken voordat je weg gaat dat ze moet blijven liggen etc. Misschien boven nog even wat rommelen, wasje weg werken ofzo dat ze weet dat jij nog even boven bent. En elke keer als ze eruit komt gewoon terug leggen zonder oogcontact en niet praten. Na een aantal keer nog een keer rustig zeggen dat ze moet gaan slapen en in bedje moet blijven liggen en dit zo herhalen totdat ze wel blijft liggen. Waarschijnlijk ontzettend vermoeiend, maar denk dat ze na een aantal dagen of klein weekje toch wel duidelijk weet dat ze moet blijven liggen :think: