Tips tegen misselijkheid

De titel zegt genoeg lijkt me :slight_smile:

Ik heb vooral last met eten, ik heb de hele dag een hongerig gevoel maar het lukt me ook niet zo goed om te eten, daar ben ik te misselijk voor… :?

Tips?

sea band. (armbandje tegen auto/zeeziek) werkte hier alleen voor mij.

ben echt de hele zwangerschap al snel misselijk enzo. en dit armbandje werkt super, heb m bij de apotheek gehaald :wink:

Bij mij werkte alleen cola. Kleine slokjes dan. Dat heeft mij weken op de been (eigenlijk niet eens…) gehouden. Ik ben misselijk geweest van de 7e tot de 21ste week, ik heb ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik door het vele spugen uitgedroogd was.

Die bandjes heb ik hier nog ergens liggen. Zal ik eens opzoek gaan voor je?

Toen ik zwanger was, dronk ik in het begin altijd als ik wakker werd in bed een glas drinkontbijt om iets in mijn maag te hebben. Verder at ik iedere paar uur een klein beetje. Ik ging tijdens mijn eerste zwangerschap ook niet het huis uit zonder wat sultana’s. Verder hielp een een glas cola (geen light) ook erg tegen misselijkheid. Ik hoorde ook dat gemberthee goed tegen de misselijkheid is, maar ik kon dat tijdens mijn zwangerschap niet vinden dus heb er geen ervaring.

@blue rose: Hmm, ik zal ns kijken of ze dat hier ook verkopen in de apotheek!

@Pinkie: Cola? Zonder prik dan of gewoon cola? Ik drink juist haast geen cola meer vanwege de cafeine enzo, zal ns kijken of het helpt…

Ik heb gelukkig nog niet gespuugd, voel me zeg maar de hele tijd alsof ik op de rand zit om over te geven, maar nog niet gebeurd. (Haha, sorry voor de details)

idd, cola, dat werkte erg goed. En sowieso voor ik opstond eerst iets eten, mijn man smeerde wekenlang twee beschuitjes met suiker voor me (ik eet ze normaal met hagelslag, maar moest daar toen niet aan denken :wink: ).

Crackers werkte bij mij…

Nou je weet denk ik al wel wat ik doe.

Meteen ontbijten na het opstaan.

En meteen iets eten zodra de misselijkheid begint.

Ik leef op sultana’s.

Geen dingen eten waar je absoluut geen zin in hebt. En eet datgene waar je wel zin in hebt. Hoe gek het misschien ook is.

Gelukkig lust ik nog heel veel wel.

Inderdaad gemberthee of gembercapsules heb ik ook wel eens gehoord.

En seaband inderdaad, misschien kan je die ook wel via internet bestellen.

Als het mij te gek wordt, ga ik er ook wel naar op zoek.

@blue rose wrote:

sea band. (armbandje tegen auto/zeeziek) werkte hier alleen voor mij.

ben echt de hele zwangerschap al snel misselijk enzo. en dit armbandje werkt super, heb m bij de apotheek gehaald :wink:

voor mij niet

ik heb ze nog wel mag je overnemen van me klein prijsje

@miro wrote:

Nou je weet denk ik al wel wat ik doe.

Meteen ontbijten na het opstaan.

En meteen iets eten zodra de misselijkheid begint.

Ik leef op sultana’s.

Geen dingen eten waar je absoluut geen zin in hebt. En eet datgene waar je wel zin in hebt. Hoe gek het misschien ook is.

Gelukkig lust ik nog heel veel wel.

Inderdaad gemberthee of gembercapsules heb ik ook wel eens gehoord.

En seaband inderdaad, misschien kan je die ook wel via internet bestellen.

Als het mij te gek wordt, ga ik er ook wel naar op zoek.

seaband hielp mij niet

gembertabletten wel

heb ik ook nog liggen pb me maar als je wilt (heeft hub weg gegooit :wall: )

@Bianca, dankjewel! Is alleen niet zo handig om dingen over te nemen aangezien ik zo ver weg woon, maar toch bedankt… :smiley:

@Miro, Ik moet indd ook ´s ochtends meteen wat eten, maar ik eet echt alles tegen mn zin, alleen omdat ik weet dat ik iets MOET eten. Haha

Wat vervelend de misselijkheid :hug:

Hier begin ik de ochtend al liggend met wat meloen (watermeloen of gewoon die ‘gele meloen’. (weet even niet hoe ze heten.) Werkt erg goed. Krijg in 1 klap vocht en iets voedzaams naarbinnen. Blijf dan nog even liggen en dan eruit en een boterham erachter aan :thumbup: Kom ik de dag 10 x beter op door dan als ik begin met crackers of brood.

En heb de tip al gelezen, maar ik eet alleen waar ik zin in heb. Soms even goed nadenken wat dat dan is maar het helpt wel!

Ik eet ook direct wat als ik opsta nu… Eigenlijk ben ik de hele dag zo´n beetje aan het eten. Ik vind het echt heel irritant, want als ik me dus kotsmisselijk voel (dan heb ik dus ECHT geen zin in eten) moet ik mezelf elke keer dwingen te eten…

En helaas werkt het niet de hele dag… :frowning:

Maargoed, het is voor een heeeeeel goed doel :dance:

Ik snap helemaal hoe je je voelt!

Hier ook weer heel erg, dus iemand nog de ultieme tip??

misschien een rare tip… maar bij mijn vriendin lag het aan de zwangerschapsvitaminen. Toen ze een ander merk probeerde werd de misselijkheid minder. T proberen waard misschien?

sterkte ermee allemaal in ieder geval!!

misschien een rare tip… maar bij mijn vriendin lag het aan de zwangerschapsvitaminen. Toen ze een ander merk probeerde werd de misselijkheid minder. T proberen waard misschien?

sterkte ermee allemaal in ieder geval!!

@Veertjeg wrote:

@Bianca, dankjewel! Is alleen niet zo handig om dingen over te nemen aangezien ik zo ver weg woon, maar toch bedankt… :smiley:

@Miro, Ik moet indd ook ´s ochtends meteen wat eten, maar ik eet echt alles tegen mn zin, alleen omdat ik weet dat ik iets MOET eten. Haha

die armbandjes passen in een envelop :wink: