Tips tegen huiduitslag

Jim heeft vorige week een hele zware ooronsteking gehad en daarvoor een AB-kuur (amoxicilline) gehad. Sinds gisteren zit hij helemaal onder de uitslag. Hij had al een beetje last sinds vorige week maar sinds de kuur gestopt is is het erger geworden. Effe gegoogled en dat schijnt bij dit fijne spulletje vaker voor te komen. Hij heeft er nu nog niet echt last van, maar wat kan ik nou het beste doen als hij wel last krijgt (met het weekend voor de deur).

ik zou morgen even de ha bellen voor tips.



Hopelijk trekt het snel weg.

Misschien is het wel een schimmelinfectie. Heb je vaker na ab-kuurtjes.

Ik zou dus idd even de huisarts bellen en zeggen dat je denkt dat het verband houdt met de ab-kuur.



Liefs Pinot

hoelang moet ie die kuur nog?



tyg is er ook allergisch voor

zat ook helemaal onder!

maar pas ná de kuur



ik zou ook ff bellen naar je arts als ie nog kuur moet hebben

zou het niet meer geven in ieder geval (ivm mogelijke allergische reactie in de mond)

voor volgende kuur ff onthouden, dat je aangeeft dat ie hier allergisch voor is, dan krijg je een andere.





tyg had er in principe niet echt last van, ik meer dan hij.

geen jeuk.

hij heeft het een paar dagen gehad, toen trok het weg.

mocht ie toch jeuk krijgen: calendulan creme/zalf van vsm helpt er goed tegen.

Nou ik heb vandaag even met de ha (ass.) gebeld het staat in zijn dossier genoteerd en het is idd waarschijnlijk een allergische reactie op de AB. Hij heeft ook last van schimmel in zijn mond en op zijn balletjes en piemeltje. Hij heeft er gelukkig niet zo’n last van, het lijkt vandaag ietsje minder dan gisteren. Morgen even een kwartiertje in de zon helpt misschien ook wel een beetje. Op het kdv dachten ze overigens aan de 5e ziekte, de uitslag heeft daar veel van weg.