tips rondreis Zuid-Afrika

Wie heeft dat wel eens gedaan en wie heeft tips voor mij en mijn moeder.



Dank… :-*

Goedemorgen! :smiley:



Any chance dat je Namibië ook meepikt? Dat is namelijk geweldig mooi…

(nee hoor, ik ben daar niet geweest)



Jullie waren al naar het reisbureau geweest hè?

Heb je het forum van lonely planet al eens geprobeerd?

We hebben een mooie hele basicreis gezien (dat wil mijn moeder, zelf je wc graven en in tenten slapen enzo) :shifty: en een met hotelovernachtigen.



Voordeel van de basicreis is dat hij en naar de Victoria-watervallen en Kruger gaat… (mijn moeder wil naar V, ik naar K.)



De andere is alleen Kruger…



Maar de armoedige basicreis is gewoon 1000!!! euro duurder en dat is gewoon 1000 euro boven ons al ruime budget…



Maar die tip is een goeie…thanks…

de basicreis is duurder dan de hotelreis?!?

enne… wat is je budget dan?

4000…

visum, pillen en prikken tellen we daar niet bij…



Ik vind dat ruim 8)



De reis die we nu in ons hoofd hebben is 4000 met geld voor eten en zakgeld.



De basicreis is 5000 (raar he)…

Grandioos Afrika hebben ook een reis van 14 dgn met alletwee erin, maar die zeggen dan weer niet hoe duur ze zijn, dus dan weet je het meestal wel…



Deze zijn goedkoop, maar die hebben geen victoriawatervallen.

Edit beheer: links verwijderd.



(mag vast niet van de modi’s, deze links :mrgreen: )



Ja joh, voor 4000 pp moet het toch echt ruim kunnen!

Wel gek ja, dat een gat in de grond graven duurder is dan een hotel. Zal wel liggen aan de begeleiding die je onderweg nodig hebt, moeilijke bereikbaarheid of verzekeringen ofzo. Is het dezelfde organisatie?

je hoeft niet per se georganiseerd te gaan he :angel:

op eigen houtje is niet per definitie goedkoper, maar je kunt wel gewoon de reis maken die je wilt, hebt de vrijheid om halverwege je plannen bij te stellen, zit niet met vervelende groep opgescheept, kunt luxe overnachtingen afwisselen met meer basic en bent verlost van de ellendige aapjes-kijk-excursies :mrgreen: Je schaft een loney planet aan, en je hebt die hele organisatie helemaal niet meer nodig…





(bedenk me wel dat het dan dus wel handig is als je of bereid bent met het ov te reizen, of als je zelf kunt rijden…geldt bij jullie allicht niet? Dan heb je niks aan mijn antwoord. :mrgreen: )

je betaalt ook duizenden euro’s als je via een grote organisatie a la travel active arme kindertjes ergens wilt helpen, heb ik ook nooit begrepen…

ik verwacht toch eigenlijk minimaal kost en inwoning (maar heb meestal zelfs nog deel van reis vergoed gekregen), maar toch helemaal dat het je geen geld kóst…maar goed dat is eigenlijk totaal offtopic natuurlijk! Behalve dat er ook projecten zijn dat je een week olifanten kunt gaan wassen in zuid afrika, is misshien ook iets voor je moeder!



als dat basic eco-toerisme is, dan snap ik het weer wel.





en op het forum van wereldwijzer heb je wslk meer kans op een degelijk antwoord :wink: zie ja daar :mrgreen:

zou jij in zuid-afrika als twee vrouwen alleen gaan reizen fiep? Dan zou ik toch in ieder geval een eigen auto willen en hotelovernachtingen, zo’n schijtluis ben ik dan wel weer.



tussen 1 en 2 it is, btw :wink: .

@lena3 wrote:

zou jij in zuid-afrika als twee vrouwen alleen gaan reizen fiep? Dan zou ik toch in ieder geval een eigen auto willen en hotelovernachtingen, zo’n schijtluis ben ik dan wel weer.



uh ja, ik zou dat gewoon doen ja. maar ik ben dan ook een heldhaftige dame he. De townships heb je sowieso niets te zoeken, dus die skip je dan, en dan zou ik het wel aandurven. (en dan zou ik nog eerder voor ov kiezen dan voor eigen autootje trouwens, met het oog op de veiligheid)

en 1 en 2, het staat in mijn hoofd!

Zuid Afrika, geweldig! :thumbup: DOEN! Hebben wij gedaan in, wat was het ook al weer… :think: 2001 het jaar voor we trouwden. Heb daar mijn trouwjurk gekocht met een paar andere dames uit het reisgezelschap :smiley: Zij zijn ook op onze huwelijksdag geweest. (wij hadden dus een georganiseerde reis via Kras, erg goed, super reisleidster: Elly Smith! Top mens :thumbup: Maar niet echt wat jij zoekt, geloof ik)



Wat ik je kan aanraden: Kruger (natuurlijk!), Hluhluwe (heel anders dan Kruger, veel groener en heuveliger) en Sint Lucia. Drakensbergen, Gods Window, Burke’s Potholes, Lesotho (vaak zit Swaziland er ook bij maar dat stelt niks voor. Lesotho hebben wij daar geboekt en was erg indrukwekkend, vooral de tocht er naar toe! :lol: Het bezoek aan een Basutu-vrouw in haar hut, heel trots op al haar spullen, geeft me nog een brok in m’n keel…)

Kaapstad en die kant hebben wij niet ‘gedaan’ maar gaan wij zeker nog eens doen, dus ik lees mee in dit topic :wink:



Alvast een leuke voorbereiding gewenst! :thumbup:

kan mijn broertje en schoonzusje weleens vragen om tips als je wilt.

Die zijn een jaar op wereldreis geweest waarvan bijna 1 maand in Zuid-Afrika.



Zij hebben niks georganiseerds gedaan.

Alleen onderdak voor de eerste week hadden ze vanaf hier geregeld, de rest pas later/ daar.



Voordeel is dan idd dat je kan doen wat jullie zelf willen en het kan regelen op de dag dat het jou het beste uitkomt/ het wilt doen.



Weet wel dat zij idd ook op het lonely planet forum hebben gelezen voortijd, maar verder weet ik het niet.

Wij hebben onze reis naar Marokko via marokko online geboekt, zij doen ook reizen naar zuid afrika volgens mij. Wij vonden de prijzen erg meevallen (maar ik weet nu wel dat het goedkoper kan en zou nu zelf boeken enzo ook wel durven) en ze hebben standaard reizen, maar ook ‘bouwstenen’ van een paar dagen waarmee je dus zo je eigen reis kunt samenstellen. Ons is het heel goed bevallen.

Dank voor alle tips.



Gelijk op eigen houtje vind ik niets in een gebied waar ik nog nooit geweest ben.



De reizen die we nu op het oog hebben is inderdaad een van Kras en de andere is van Discoveryreizen.



We hebben nog de tijd dus we kijken nog even rond.

@Madre wrote:

Dank voor alle tips.



Gelijk op eigen houtje vind ik niets in een gebied waar ik nog nooit geweest ben.



op eigen houtje is ook maar betrekkelijk he. helemaal op eigen houtje is idd niet zo geschikt denk ik, maar je zou, als je geen totaal pakketjes vindt die aan jullie wensen voldoet, wel bv kunnen besluiten om zelf losse tripjes te boeken. dus dan doe je een tripje met vervoer en gids en zo naar kruger en eentje naar de watervallen. Zo bedoelde ik meer. Maar goed, dat kost vaak toch wel even tijd om te regelen, dus als je 2 weken hebt, en er niet bekend bent, allicht ook niet zo handig...

er is vast wel een kant en klaar reis die aan jullie wensen voldoet :thumbup:

Vandaag nog even met mijn moeder over gehad en wellicht dat het toch de basicreis wordt waar ik soms dagen niet niet mag douchen en mijn poepgat moet graven. enzo… :angel:



Maar het wordt dan wel een erg dure reis want tickets zijn duurder dan ik had ingecalculeerd. En misschien moeten we een dag eerder weg en dus ook een overnachting in een hotel etc etc.



Wat een vaag probleem zeg…



Kiezen voor luxere en goedkopere of voor een basic-basicreis die gewoon een stuk duurder uitpakt… :think:

Kun je niet zoeken naar een individuele rondreis bij een reisbureau…dan weet je in ieder geval dat de reis en het programma geschikt zijn om zélf uit te voeren met een huurauto, en dan het hele programma zelf kopieren en zelf regelen?

We hebben allebei geen rijbewijs… :slight_smile:

dan pik je in een township een leuke neger op om jullie rond te laten reizen :mrgreen:



was die tip van lune niks? Die bouwstenen klonken wel een beetje zoals mijn voorstel om korte tripjes te regelen, maar dan georganiseerder en dus uitvoerbaarder(uh meer uitvoerbaar)

@fiep klophout wrote:

dan pik je in een township een leuke neger op om jullie rond te laten reizen :mrgreen:



was die tip van lune niks? Die bouwstenen klonken wel een beetje zoals mijn voorstel om korte tripjes te regelen, maar dan georganiseerder en dus uitvoerbaarder(uh meer uitvoerbaar)




Ja, ik heb daar naar gekeken maar het waren echt alleen Marokko-reizen (prachtige reizen trouwens, wauw)…



Die bouwstenen heb ik wel op een andere site gelezen over reizen in zuid-afrika, maar waar ook al weer. Ik heb de laatste 2 weken zoveel sites open gehad. :shifty: