hebben jullie een leuk idee voor een oppasboekje?
Onze oppas gebruikte altijd het Bobbi oppasboekje, maar dat is zo snel vol, en het is zo;n vast format. Ik zou het leuker vinden als het misschien meer vrije ruimte had. En het moet vooral groter zijn (dikker) aangezien ik geen zin heb om straks met tig van die boekjes te zitten. Een blanco schrift vind ik wat saai. Maar ik van de andere kant ga ik ook geen handenvol geld uitgeven…
(bovendien is er nu weer eentje op komst, en dan kan ze van allebei in een schriftje zetten)
Gewoon een a4 schrift met foto’s aan de voorkant beplakken en in een envelop met plakkertjes in de binnenkant plakken zodat de oppas zelf haar tekst wat kan opleuken met stickers?
persoonlijk vind ik de schriften met harde kaft en ringen makkelijk,leg ze overdag altijd open op tafel(ben Gastouder) deze zijn ook minder duur als de chrece boekjes.Je zou ook kleine map kunnen pakken met voorkant met venster kun je daar leuke foto’s of plaatjes in stoppen.
net wat je zelf makkelijk en leuk vind
uuuh, maar een oppasboekje, daar kijken kinderen zelf toch nooit in?? Leuk als het van de buitenkant leuk uit ziet, maar ik zie er niet zo veel nut in zo’n ding helemaal van binnen te gaan pimpen voor een kind van 1,5…of heb ik mijn kind nou heel erg verwaarloosd? :shifty:
Wat dacht je van een kleine ringband kopen? Super handig want je kunt er gebruikte bladen uit halen (zeg maar per maand bv?) die apart bewaren in een dikke map en nieuwe bladen haal je zo weer bij de Hema oid. Het format neem je min of meer over van je al bestaande oppasboekje en kun je desnoods printen vanaf je PC. Heb je toch allemaal dezelfde bladen.
En gefeliciteerd met jullie nieuwe op komst! :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
uuuh, maar een oppasboekje, daar kijken kinderen zelf toch nooit in?? Leuk als het van de buitenkant leuk uit ziet, maar ik zie er niet zo veel nut in zo’n ding helemaal van binnen te gaan pimpen voor een kind van 1,5…of heb ik mijn kind nou heel erg verwaarloosd? :shifty:
Ligt er aan wat je er mee doet echt heen en weer boekje voor berichtjes van ouder en opvang
Of als herrineringboekje voor later compleet met foto’s uitspraken tekeningetjes enz
net wat je zelf prettig vind dus nee hoor jou kind komt niks te kort. :lol:
Ook ik vind blanco schriften met ringen het fijnste om in te schrijven (ben net als marit gastouder).
Het ligt inderdaad hier ook heel de dag open op tafel, zo’n schrift met ringen valt dan niet dicht.
In de voorbedrukte schriftjes kom ik altijd ruimte te kort en wordt dan al snel slordig.
Oppimpen hoeft niet hoor, niet iedereen doet dat hier.
Bedankt voor de ideeen! Ik ga ermee aan de gang
Nu het toch over schriftjes gaat…wat moet je er nou als ouder in zetten?
Ik heb vaak niks bijzonders te vertellen en dus te schrijven, maar wil ook niet een leeg boekje meegeven naar het kdv.
Voor zijn geboorte kregen we voor Jurian een oppasboek van Winny the Pooh.
Daar schreef ik soms in als bijvoorbeeld zijn hoeveelheid melk aangepast was. Het kdv schreef er tot 9 maanden in hoe lang hij had geslapen, of hij lekker had gespeeld, of hij zijn flessen leeg had gedronken, ik vond het erg handig.
wat je als ouder schrijft
bij baby’s hoe laat eerste voeding is gegaan en hoe laat wel op niet op enz
veranderingen in slaap eet ritme
bv of je bij oudere kindjes ontwikkelingen sprongetjes in praten en moteriek altijd leuk om te vermelden.
dan wordt het ook leuk naslagwerk bv kruipt nu voorruit of kan zelf gaan zitten trekt zich overal aan op of lukt alleen nog aan de spijlen in de box
zo kun je nog veel verder gaan voor opvang altijd fijn om te weten of het kind drukke of ruistige dagen heeft gehad,voorkeur voor broodbeleg en fruit en drinken enz enz
Onze oppas schrijft erin wat ie gegeten en gedronken heeft, hoelang geslapen en vooral vanalles wat ze samen hebben gedaan. Dat doet ze op zo’n leuke manier, dat het nu al leuk is om terug te lezen
Bij koterkado kan je een oppas/crecheboek met naam laten maken. Die zijn ook super leuk en genoeg ruimte voor mededelingen enzo!