Tips omtrent stedentrip londen met kind

Volgend jaar (ja weet ik, duurt nog even) word Niek 10 jaar… In het jaar dat ze 10 word, of net ervoor, in elk geval rond die leeftijd hebben wij de kids beloofd dat ze dan met papa of mama, 1 op 1 op stedentrip mogen. Zonder de andere ouder, zonder broer/zus enz…



Niek wil met mama naar Londen. Nu dus al aan het neuzen, vooral om goed voorbereid te zijn en te weten hoeveel we zullen moeten sparen hiervoor.



We gaan met een vriendin van mij en haar dochter, de meiden zijn best friends en bij het idee dat ze dan niet helemaal alleen met mama waren, werden beide meiden helemaal blij. Dus het gaat om 2 volwassenen, 2 meiden van bijna 10 en bijna 12 dan. En mijn vriendin wil niet vliegen. Dus trein of bus blijft over. Eigen vervoer leek ons ook niets.



Wie heeft er tips, bijvoorbeeld goed ervaren touroperators waar we eens kunnen kijken of hoe we het zouden kunnen aanpakken als we alles zelf boeken.



ik ben opzich al 4x in Londen geweest, dus de weg daar vinden komt wel goed. Maar ik ben dus steeds gaan vliegen… aangezien dat in aanbiedingen vaak amper wat kost… Met trein of bus geen ervaring…

Ik ben twee dagen geweest in november 2011. We zijn met auto naar Hoek van Holland gereden, je kunt natuurlijk ook met de trein. Met de boot van Hoek van Holland naar Harwich. Dat is ongeveer 7-8 uren varen. En daar van Harwich naar Londen met de trein, wat ongeveer een uurtje was. Erg goed bevallen. Ik heb het geboekt bij ScanBrit.

hé dat idee komt me bekend voor :mrgreen:

Hahaha… Ja he, hadden we het van de week nog over… maar Peet wil dus niet naar Londen, maar naar Parijs… toen zei ik… nou… G… gaat met de kids als ze 10 worden… dus we kunnen ook idd doen… als ze 10 worden en dan kiezen… hoeven ze niet samen. Dus wij hebben ons idee gemengd met die van jou… hahahaha



Peet gaat dus in 2015 met papa naar Parijs… en ik volgend voorjaar met Niek naar Londen…



@ Jippie… dat is dan net zo lang reizen als met de bus… met de bus is dus wel spotgoedkoop… 149 euro p.p voor busreis, over met de boot van Calais naar Dover en dan weer verder met dezelfde bus. Heb je er ook 3 overnachtingen en ontbijt bij…

Touroperator is mij bekend, altijd goed geregeld. Dus ik denk dat we daar dan maar naar gaan zoeken, want met de boot over is echt nog niet veel goedkoper als je er ook nog een hotel bij wil… :think:

Ik ben anderhalf jaar geleden met de Eurostar, dus met de trein van Brussel naar London geweest. Die rijdt dan door de Kanaaltunnel. De prijs ervan kan ik me niet herinneren (de baas betaalde 8) ), maar ik vond het qua reistijd echt enorm snel gaan, en qua comfort en rust onderweg dik in orde. Dan maakt het natuurlijk wel uit hoe snel je in Brussel bent, ofwel waar je in Nederland woont. Ik vermoed dat de Eurostar niet de goedkoopste optie is.

Met de Eurostar was in eerste instantie ook ons idee… puur daarvandaan kost een retour 96 euro… maar inclusief reis naar Brussel en hotel en alles… zit je met vanaf prijzen a 320 euro p.p…



En dan zit je dus vanaf Zwolle alsnog 8 uur in de trein… met de bus zijn we 8uur onderweg en met de boot ook een dikke 8 uur… de reistijd is dus nagenoeg om het even…



Het enige waar ik me nog druk om maak is dat mijn meisje extreem last van wagenziekte heeft, auto’s en bussen zijn niet haar ding… de trein trekt ze altijd prima… dus het is qua reizen wel een stuk comfortabeler…



Ik ga denk ik maar eens naar een reisburo… of toch ook vliegen niet uitsluiten… :shifty:

haha grappig, onze M. wil ook naar Parijs zegt hij nu!

Ik ga heul hard sparen :mrgreen:

Wij ook… sparen that is… :mrgreen: Peet wil echt dol en dolgraag de eifeltoren bezoeken en dan vooral en met voorkeur 's avonds want dan is ie zo mooi verlicht… :inlove:



Maar ik denk dat het bus word… neem wel een emmertje mee… goed voorbereiden, drinken, op de goede plek in de bus en reisziektepilletjes en magneto armbandjes om… dan kunnen we dus gewoon voor 149 pp heen en weer, 3 nachten middenklasse hotel en ontbijt… das nog leuk…

Een paar jaar geleden ben ik met mijn zus met de bus naar Londen geweest. Wat was dat vreselijk zeg, nooit meer!! Hele nacht reizen, middenin de nacht met de boot bij Calais, dan hele dag in Londen en daarna weer een hele nacht in de bus. Vreselijk… compleet kapot daarna. Ik doe geen oog dicht in een bus, dus dat helpt ook niet.



Als je overdag gaat rijden is het wel te doen nog, of als je wel goed slaapt in een bus.



Voortaan vlieg ik naar Londen, je bent er zo en het is ook goedkoop!!

Sorry, geen tips!



Maar wat een onwijs leuk idee! :thumbup:

Lijkt mij ook wel wat om hier te doen met de kids (alleen is 1 kind achterlaten dan ook zo wat in ons ieniemienie gezinnetje, maybe dan dat de 10-er het land/ de stad mag uitkiezen.)

Dan gok ik dat we volgend jaar naar London gaan en over 4 jaar naar Oslo.