Wij zijn vanmorgen weer bij de ka en dietiste geweest en omdat ons ventje
kma heeft en zijn darmen zo geirriteerd zijn, moet ik tijdelijk stoppen met de bv.
Ik zit al 8 weken op een dieet, maar helpt het 'm niet voldoende om zijn darmen rust te geven.
Hij krijgt nu neocate.
Het eerste probleem is dus dat hij een flesweigeraar is. Maar nu moeten we het 2 dagen aanbieden (en dan dus ook geen borst) en dan gaat hij hopelijk wel drinken.
Mocht het na die 2 dagen toch niet lukken, dan stoppen we weer met de neocate en blijven we volledige bv geven.
Pakt hij 'm wel goed kunnen we daarna langzaam half/half doen.
Ik heb dus geen idee hoelang het gaat duren voordat hij goed uit de fles gaat drinken en als hij dan goed drinkt of hij dan, als hij weer bv krijgt, niet weer gaat weigeren?
Iemand hier ervaring mee?
Tweede probleem is het op peil houden van de productie. Die zal waarschijnlijk wel teruglopen, maar hopelijk niet helemaal.
Met kolven krijg ik er niet veel uit, meestal maar rond de 30 cc en als ik echt enorm op knappen sta, is het rond de 100 cc.
Maar dan doen mijn tepels echt heel erg pijn. Ze zijn nog niet leeg maar er komt (mede door de pijn) niets meer uit…
Okay, een heel verhaal maar hopelijk kan iemand mij wat tips geven.
We gaan morgenavond op vakantie, dus de timing is ook niet zo lekker…
liefs
Misschien kun je de huisarts om oxytocine neusspray vragen, dat zorgt voor een snellere toeschietreflex. En verder tijdens het kolven zorgen dat je rust hebt en naar je zoontje kijken/met hem spelen. Dat zijn dingen die bij mij in ieder geval wel helpen. Bij mij helpen lecithine capsules (verkopen ze oa bij de Tuinen) ook goed.
En wat voor kolf heb je? Een handkolf of een elektrische waarbij je de zuigkracht in kunt stellen?
Succes! En hopelijk levert alle moeite ook wat op! :hug:
Ik heb toch besloten af te gaan bouwen met de bv.
Gisteren even heel emotioneel de laatste voeding gegeven. 's Middags om 5 uur de eerste fles gegeven en al spelend ging er 80 cc in.
Toen we de laatste fles klaar gingen maken werd hij al helemaal wild en dronk 'm zo leeg :shock:
Blijkbaar weigerde hij de fles omdat de voeding gewoon niet goed voor 'm was.
Dit vermoeden had de ka ook al…
En als klap op de vuurpijl heeft hij voor het eerst in 6 1/2 maand doorgeslapen!
Normaal kwam hij nog 3 keer op een nacht (nu blijkt dus omdat hij zich niet prettig voelde)
Ik heb altijd de beste voeding willen geven, maar nu blijkt dat dat helaas niet de bv is voor ons ventje.
Maar het is goed, ik heb er vrede mee. Heb 'm een half jaar kunnen voeden zonder problemen.
Dus het is goed zo…
Nu rustig afbouwen met kolven, want ik zit echt niet te wachten op een bo.
Heel misschien komt er nog een 3e kindje en dan zal ik mij weer verheugen op de bv!
Marieke met recht heb je hetbeste gegeven, en dat doe je nu weer.
Meid je bent een topper :-*