onze Lizz is nu 18 dagen oud en ik heb sinds 2 dagen het idee dat mijn bv terug begint te lopen … Mijn borsten voelen slapper en leger aan… Aan Lizz merk ik niet dat ze onvoldoende binnen krijgt want ze geeft na de voedingen ook wel een mondje terug en komt niet echt vaker en ook huilt ze zelde tot nooit… ze heeft goede plasluiers en poepbroeken maar toch twijfel ik.
hoe kan ik de bv meer opvoeren? Ik leg haar nu ook wat vaker aan maar merk nog weinig verschil.
Doe ik het allemaal wel goed? Dat is wat de hele tijd door mijn hoofd spookt
Wat ik ook vergat te vertellen is dat Lizz nu voor mijn idee de borst veel sneller leeg heeft en ik haar dan de ander aan moet bieden. Die is ook weer veel sneller leeg dan voorheen.
lastig he al die twijfels :hug:
maar de belangrijkste dingen vertel je zelf al: ze is nog steeds tevreden, komt niet vaker dan voorheen (als wel, dan kan het een regeldagje zijn) en heeft voldoende plasluiers (poepluiers zijn niet zo’n goeie graadmeter; bv kindjes kunnen heeeel weinig poepluiers hebben en toch genoeg binnenkrijgen). (mondje terug geven wil niet per se zeggen dat ze te veel heeft gehad, heeft geloof ik te maken met dat maagklepje nog niet goed afsluit).
Eigenlijk zijn er dus 2 dingen waardoor je het idee krijgt dat je productie afloopt: slappere borsten en sneller drinken.
Die slappere borsten zijn écht normaal. Ik denk dat heel veel vrouwen dat moment herkennen dat hun borsten niet meer helemaal strak stonden en dat ze gingen twijfelen of het nog wel goed was. Maar het hoort erbij: je borsten wennen langzaam aan de melkproductie, het is wat beter op elkaar afgesteld en staat dus niet de hele tijd op spanning. (wees blij want ik zou er niet aan moeten denken maanden met van die gespannen borsten te moeten slapen ).
Over dat sneller drinken: het is idd wel opvallend dat ze ineens sneller klaar is met een borst, maar je hebt wel gewoon snelle drinkers. Z is altijd in 10 minuten klaar, en in die tien minuten drinkt ze dan 2 borsten…
succes, en voor wat het waard is: ik vind het niet zorgerlijk klinken :thumbup:
Allereerst nog gefeliciteerd met je meisje!
Het klinkt als een regeldagje. Er zijn bepaalde leeftijden van je kindje waarop ze zeggen dat ze vaak optreden, hier klopte dat niet, ze kwamen vaker, dus ik ga niet gooien met rond die dag zou het wel kunnen, het kan gewoon altijd een regeldag zijn… Overigens duurden ze hier ook wat langer dan één dag, vaak 2-3 dagen.
Zolang je meiske tevreden is, zou ik haar gewoon blijven voeden zoals je doet. Mocht ze ontevreden worden, dan vaker aanleggen inderdaad, en daar zal ze dan waarschijnlijk ook wel om vragen.
Legere/slappere borsten betekent namelijk niet dat je niet voldoende hebt. Het belangrijkste hierbij is gewoon dat je meisje tevreden en alert is en goed plast.
Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties.
Ben je toch niet gerustgesteld, dan is er nog de mogelijkheid om haar te laten wegen op het inloopspreekuur van het cb.
als ik het zo lees, is je meisje zeer tevreden:-) je doet het goed! Slappe borsten zijn ok, en senller drinken ook, is makkelijk toch? :thumbup:
OO Ik snap je onzekerheid heel goed. Ik weet het qua theorie zo goed dat het allemaal hoort, borsten die slapper worden enz. Maar als je het zelf ervaart is die onzekerheid er zeker. Ook hier is die aanwezig hoor.
Maar zoals je zelf al zegt, ze is tevreden, plast goed. Nou dan kan het toch alleen maar goed zijn.
Wil je de productie opvoeren is mij geleerd om dan vooral snachts vaker aan te leggen.
ow wat een fijne reacties allemaal zeg!
Het krikt mijn vertrouwen weer wat omhoog. Lizz bleek na gisteren ineens ook zelf aan te voelen dat ze meer melk nodig rhad want afgelopen nacht kwam ze ieder uur voor eten. Nu zijn mijn borsten ook een stuk voller weer en heb ik continu een toeschietreflex. Ze ligt nu ook weer heerlijk te slapen. Ook dronk ze ineens vanmorgen 20 min aan 1 borst en aan 1 stuk door.
Het geeft me echt een boost om door te zetten want het is zo leuk. Vanmiddag toch even naar het weeguurtje. Ben benieuwd hoor!
@agdo hoe gek het ook klinkt, wat fijn dat ook jij het herkent. Hopelijk kunnen we elkaar helpen met tips en ervaringen. Zag namelijk in ons deeltje dat bigsby ook even een dipje heeft en ook karel en marij aan het dippen zijn.
Klinkt niet gek hoor. Ik lees ook altijd graag dat anderen het zelfde hebben dat geeft je meer zekerheid dat het er allemaal gewoon bij hoort. Wat goed dat het nu al weer beter gaat!!
Gisteren heeft M.aud vanaf vier uur in de middag tot aan negen uur ieder uur gedronken. Ik geef er nu maar aan toe, dat werkt het beste geloof ik. M.aud is dan tevreden en ik ben ook een stuk relaxter!
Wat grappig om te lezen dat jullie beebs allemaal tegelijk aan t regelen zijn. Ook hier hebben we wat onrustige dagen, mevrouw wil s avonds graag elk uur drinken en overdag elke twee uur. Overdag gaat het alweer beter nu, hopelijk vanavond ook, want ik moet ff weg…
En Agdo, het scheelt inderdaad om maar gewoon eraan toe te geven en voor jezelf te bedenken dat dat gewoon het beste is voor je kindje, dat heeft mij ook een stuk rustiger gemaakt.
Mereltje,
Jullie dame dus ook lekker bezig! Is het vanavond goed gegaan? Hoe doe jij dat dan als je weg gaat? Bij R. had ik er wel redelijk snel regelmaat in en als ik weg ging kwam dat dus wel goed. Ik heb zo het vermoeden dat die regelmaat bij M. wel lang kan duren, maar denk dan echt van hoe moet ik dat dan doen?? Daarom wel benieuwd hoe jij dat doet!!
Ik hoef niet zo veel weg. Ik werk maar heel weinig en dan leg ik haar aan als ik wegga en meteen weer als ik thuis kom (ben een uur of vier weg). Mevrouw wil nog geen flesjes drinken, dus tussendoor kan ze niet eens drinken, maar ze doet daar ook niet echt moeilijk over.
Gisteravond ging het gelukkig prima. Ik ga als ik moet/wil maar altijd gewoon weg, zorg dat ik dan wel net gevoed heb, als het even kan. Telefoon mee en als t niet gaat kom ik dan maar terug. Gisteren was ik niet ver van huis, dus als het dan niet zou gaan dan zou J haar wel brengen. Toen ze 's avonds nog clusterde ging ik of niet weg, of ik nam haar mee.
De meeste dingen waar ik heen moet kan ze wel mee, zo had ik gisteravond een vergadering van de kinderclub van de kerk. Ik ben ook wel eens na drie kwartier weer vertrokken, doen ze het maar zonder mij…
Regelmaat hebben we hier niet echt, of tenminste, het wisselt erg en zeker geen vaste tijden. Op goede dagen laat ze er een uur of drie tussen en s avonds gaat ze meestal gelijk met E op bed. Helaas laat ze zich niet door J naar bed brengen, gisteravond weer geprobeerd, maar ze brult gewoon alles bij elkaar. Dus dan leg ik haar maar even aan en ga ernaast zitten tot ze slaapt. Ik had in de eerste drie maanden zo’n beetje elke drie weken regeldagen, en dan weer overproductie, kon ik weer gaan ‘terugregelen’ zegmaar.
Hmm, heel verhaal dus, maar de clou hier is dus aanleggen voor je weggaat, er rekening mee houden dat je weer terug moet, evt de kleine meenemen en proberen vergaderingen zoveel mogelijk bij jezelf thuis te regelen.
OO mereltje, zo klein als ze is en dan al voorkeur voor wie haar in bed legt? Gaat het met E, wel goed?
Jij dus ook nog geen regelmaat, had je dat bij E wel snel dan? O en die productie is dus lekker bij jou van het een in het ander. Ben je mooi klaar mee.
Hier is het probleem dan als wij vergaderingen of bijbelstudieavonden hier zouden houden dat R. er dan een potje van maakt. Die komt standaard zijn bed uit. Gaan we als hier de rust weer een beetje is maar eens mee aan de gang. Dat werkt dus ook niet fijn. Nou ja ik zal wel zien hoe het gaat. Heb in elk geval al 100 cc in de vriezer, en zal over twee weken eens beginnen met een beetje voorraad aan te maken. M. heeft al uit een flesje gedronken, hopen dat ze over een tijdje dat nog steeds wil, dan zullen we het wat vaker gaan proberen.
Sorry williewortel, gebruik ik hier je topic voor…
Bij E hebben we ook pas laat regelmaat gekregen. Zij huilde heel veel, s nachts gilde ze een paar uur achter elkaar en overdag sliep ze steeds kleine beetjes en werd ze huilend wakker. Met een maand of 4 gestopt met de bv, ik hield het gewoon niet meer vol (als ik toen meer info had was het vast anders gelopen, maar ja, dat is nakaarten, helaas). Vanaf die tijd is het langzaamaan beter gegaan.
Slapen en blijven slapen is wisselend hoor, nu gaat het heel goed, maar soms wil ze gewoon niet slapen. Ze reageert niet op visite enzo.
Is R elke avond onrustig? Dat is wel pittig. Hopelijk trekt dat gauw weer bij, voor hem is het nu ook een heftige periode.
williewortel, hoe is het nu? :-*
In een ander topic had ik gelezen dat het dochtertje van Williewortel in het ziekenhuis is opgenomen na een ademstilstand. Ze had een allergische reactie gehad op medicijnen die ze kreeg tegen spruw.
@ WW sterkte met je kleine meisje! :hug:
neeeej! Wat heftig…brrr.