Hallo,
volgens mij ben ik vruchtwater aan het verliezen.
elke keer kleine beetjes hoor, een soort van gedruppel.
wat wel kan omdat het kindje ook al wel ingedaald is.
en af en toe met witte stukjes erin. (kan huidsmeer zijn toch?) en sorry hoor voor het onsmakelijke detail
nou was ik afgelopen vrijdag nog in het ziekenhuis omdat ik dacht dat ik ook vruchtwater had verloren (had in een keer een ‘plas’ in mijn broek gedaan met het opstaan, en het rook niet naar urine dus wij naar het ziekenhuis heen) maar daar keken ze me zo raar aan … alsof ik niet spoorde zeg maar.
zaten ze me een beetje laconiek te behandelen, en hun zeiden dat ik het niet goed had en dat het waterige afscheiding was. :think:
zoveel?? zei ik. en ja dat kon wel.
nou ja dus wij weer naar huis.
en het hele weekend gezeur in de onderbuik, krampen, onrustig en nesteldrang van hier tot en met tokio en nu dit.
kan het niet op houden ook. en volgens mij ruikt ook niet naar afscheiding of urine.
maar nu ben ik zo onzeker sinds afgelopen vrijdag, dat ik mij afvroeg of jullie mss tips hebben waardoor ik zeker kan weten dat het nu bijv wel vruchtwater is of anders weer mss dat waterige afscheiding wat maar door blijft druppelen???
hopelijk kan heeft iemand snel een tip of tips voor mij.
xx
Wendy
gewoon bellen meis,
ik kan je ehlaas niet helpen maar als jij je dr niet happy bij voelt gewoon bellen!
( mijn zoon is ook met 36 weken geboren , 1 week eerder dus als jij nu bent dus t kan makkelijk)
je zou nog kunnen proberen om op je hand te blazen(geen lucht door je neus) met je mond dicht zeg maar
:roll: goh dit klinkt weer goed, maar eh dat zou je onderin moeten voelen, dan kan je weer wat verliezen.
Met hoesten kan het geloof ik ook.
En ze zeggen dat vruchtwater zoetig ruikt, beetje naar amandelen ( ik rook het niet, maar manlief wel)
Ik ben benieuwd :mrgreen:
Ik heb wel eens van iemand gehoord die het moest proberen op te vangen. Hoe dat gelukt is weet ik ook niet maar dan kun je er wel goed aan ruiken en het zelfs laten zien als je naar het ziekenhuis zou gaan.
Ook mijn vliezen zijn gebroken bij de eerste bevalling…
om 5 uur snachts ik naar beneden om te plassen, halverwege de trap verloor ik vocht en ter veronderstelling dat dit urine was ben ik na het plassen maar weer gaan slapen.
om 9 uur sochtens weer opgestaan en weer hetzelfde, niet veel maar het liep me wel langs mijn benen.
bleek dat mijn vliezen waren gebroken maar op het moment dat ik ging staan sloot het hoofdje de uitgang zodoende dat het niet met golf naar buiten kwam…
vruchtwater ruikt zoet en urine ruikt zoals urine.
altijd het eventuele vruchtwater opvangen, de gyn/vk kan het strippen en kijken of het wel degelijk vruchtwater is. ook willen ze altijd de kleur weten!
opvangen in een potje of maandverbandje…
xx
famke
Ik kan je wel helpen denk ik.
Bij mijn eerste had ik savonds ineens steeds mijn onderbroekje wat nattig . Heb ik de vk gebeld en die zei toen dat vruchtwater wat zoetig ruikt en kleurloos of een beetje rozig is. het bleek dus dat ik een klein schuertje boven in mijn buikvlies had en steeds met lopen en zitten gaan kwam daar dus wat vruchtwater uit.
Dus vruchtwater is kleurloos of rozig en ruikt echt wat zoetig ff je vk bellen want als het zo is moet je binnen geloof ik 72 uur bevallen
deze heb ik ook gehoord:
als je vruchtwater tussen je vingers " wrijft" en het wordt geen korrelig geheel dan is het echt water.
Worden het tussen je vingers losse " dingetjes" dan is het heel dun slijm geweest.
Hoi,
Bij mij ging het zo, net of ik iets voelde verschuiven / knappen en druppels gewijs soms wat meer / steeds meer zeg maar je hebt er inderdaad geen controle over , en inderdaad die witte vlokjes ( zijn echt mini) mijn dochtertje had dan ook bijna geen huidsmeer meer alleen een heeel klein beetje in haar liezen.
Dus als ik je verhaal zo lees denk ik Ja vruchtwater .
En laat je niet afschepen door het personeel hoor :hug:
Ik heb erg idee als ik het zo lees dat vrichtwater is, vertrouw je het niet gewoon bellen en op je strepen staan dat je echt niet vertrouwd meis! Sterkte!
Wat een rare snuiters daar in dat ziekenhuis van jou.
Ik ben gisteravond naar een informatieavond geweest met mijn man in het zkh waar wij gaan bevallen.
En daar drukten ze ons zwangeren en partners, op het hart, dat mocht er iets zijn, dat we dan gelijk aan de bel trekken.
Al is het alleen maar om gerust gesteld te worden.
Je belt niemand uit zijn bed, je belt nooit op het verkeerde moment en je belt ook nooit voor niks. (want het kan ook zijn dat ze even een controle doen en jou weer gerust gesteld naar huis laten gaan…)
hoe is het nu dan?
want met gebroken vliezen mag je toch max 24 uur “dorlopen”?
Heeft iemand nog een keer goed gecheckt of het vruchtwater is?
Wie weet ben je al bevallen nu
ik had ook al z’n idee dat het miss wel bezig is …
wel spannend nu ze niks meer laat horen
hopelijk krijgen we snel leuk nieuws met een mooie babyfoto :thumbup:
nou weet je ondertussen al wat meer???
ben helemaaaaal niet nieuwschierig hoor! :liar: :mrgreen:
@kimmetje23 wrote:
nou weet je ondertussen al wat meer???
ben helemaaaaal niet nieuwschierig hoor! :liar: :mrgreen:
hahahaha tweede naam is Aagje toch?

Ik ben ook erg benieuwd!!
hallo,
ben wel geweest …
was geen vruchtwater :think:
waarschijnlijk waterige afscheiding of zoiets.
dus ja, afwachten …
xx
Wendy