tips gevraagd

Ik geef met veel plezier. Samen genieten we er erg van.

Ik kolf standaard smorgens en savonds en op het werk. Eerst mrt gemak 200 cc, nu slechts 60-80 cc. Ik koorde eerst dubbelzijdig, en. Elektrisch. Niets voor mij melk liep enorm terug. Handkolf ging prima en vind het ook niet erg.



Dochter komt nog voor nachtvoeding, vind ik niet erg. Ze gaat meteen weer slapen dus prima.



In fles drinkt ze tussen 220-200 cc. Savinds om 18 uur een fles (bij late dienst van mij) betekend grote kans op doorslapen.



Ze drinkt kort, max 15 minuten altijd zo geweest ook bij tl.



Nu neemt de kolfproductie steeds verder af, zou dit graag meer krijgen maar weet niet hoe. Hiervoor dus tips gevraagd.



Ze drinkt om de 3-4 uur. En ik gebruik al syntoccinon…

Op hoeveel voedingen zit je nu per dag?

Zijn er dagen dat je alle voedingen live geeft?

Of krijgt ze elke dag wel gekolfde melk?

En wat eet ze er allemaal naast?



Bij een toename van bijvoeding is het logisch dat de BV wat afneemt.

Maar dan zou ik eerder verwachten dat het aantal voedingen afneemt. En niet zozeer de hoeveelheid per voeding.



Heb je nu eigenlijk een probleem met de BV op zich?

Of alleen met de kolfproductie?

(wordt met niet helemaal duidelijk in je verhaal)



Menstrueer je ook? Dat zou ook uit kunnen maken in de productie.

Maar dat is vaak maar een paar dagen.



Als je nog graag BV wilt blijven geven en je wilt je productie opkrikken, dan moet je vaker aanleggen. Of vaker kolfen.

Volgens mij is de enige manier om productie omhoog te krijgen inderdaad meer aanleggen of meer kolven. Op borstvoeding punt com staan ook heel veel tips om productie omhoog te krijgen.

En met ‘meer’ bedoel ik dus ‘vaker’ :wink: heb altijd begrepen dat vaker kort kolven beter is voor je productie dan 1 of 2 kort lang kolven.

@Miro

per dag een voeding van 5/6, geef op niet werkdagen alles live! Op werkdagen krijgt ze meestal maar 1 keer (soms 2 keer) een fles.

Ze eet 1 plakje brood, 1 stuk fruit en soms beetje groente. Soms aardappel maar lang niet altijd. (kortom ze leeft eigenlijk vooral op bv, krijgt eten verder rapley)

Mijn probleem is de kolfopbrengst, Daalt erg, en dat is niet fijn. Gelukkig een goede volle vriezer, maar zou graag meer willen kolven.



menstuatie nu 2 keer gehad.



Ja vaker aanleggen doen we (maar als ze neit wil bijt ze…) en vaker kolven ook, lijkt niet echt te helpen (kolf als ik vrij ben ongeveer om het uur of om de 2 uur…

Ik denk dat zowel de bijvoeding als het op gang komen van je cyclus de reden is van de daling van de kolfopbrengst. Maar is je dochter ook ontevreden met de hoeveelheid?



Dat bijten als ze niet willen drinken herken ik wel.

Dan is vaker kolven de enige manier om de productie op te krikken.

Beter vaker kort kolven dan een paar keer lang.

Nee dochter is tevreden meisje haalt genoeg uit borst en fles gaat genoeg in.

Kolfproductie valt mij gewoon zo tegen bij eerste dochter niet gehad

Werkt je kolf nog goed? Bij mijn kolf was de zuigkracht te laag, waardoor ik weinig melk kon kolven. Nu een nieuwe kolf en dat gaat super!

ja kolf doet het goed (heb er 2, handkolven van avent, beide zelfde resultaat. witte dingetjes zien er goed uit!)

Hoi Cariska,



Lastig heh, zo’n kolfdip… Dit overzichtje met tips heb je vast al vaker voorbij zien komen, maar wellicht staat er toch nog iets tussen wat je zou kunnen gebruiken.



Wat je verder nog zou kunnen toepassen is borstcompressie, ik weet niet of je dat al eens hebt geprobeerd? In deze artikelen op bv.com wordt uitleg gegeven over borstcompressie tijdens het voeden:

Bv.com-Borstcompressie

Bv.com-Borstcompressie2

En op de site van het Moedermelknetwerk wordt borstcompressie tijdens het kolven ook nog aangestipt:

Moedermelknetwerk-Borstcompressie



Daarnaast vond ik nog dit filmpje op de pinterestpagina van het Moedermelknetwerk over het bevorderen van de tsr met behulp van borstmassage:

klik



Hopelijk kun je hier verder mee en zie je je kolfopbrengst snel weer stijgen, succes!

Yvonne thanks!! Borstcompressie doe ik al, maar artikelen lezen is nooit verkeerd!