Tips gevraagd!!

Aanstaande zondag vieren we de 5e verjaardag van onze zoon.

Nu is mijn man zo leuk geweest ( :twisted: ) om tegen alle visite te zeggen dat ze savonds lekker mogen mee eten… Maar ja… nu moet ik dus wat verzinnen.

Het zal voor zo`n 20 man zijn. Ik wil niet frituren. (die staat in de keuken en dat vind ik niet veilig met alle kids…)

Iemand lekkere tips voor makkelijk niet te duur voedsel???

grote pan soep… met stokbroodjes met bijv filet american/kruidenboter

broodjes met verschillende beleg

salade’s met stokbrood

wij doen vaak soep met brood idd, of ik bak een paar quiches, stokbrood en wat salade erbij> Grote pan spaghetti kan je ook makkelijk vantevoren bereiden.

wij hadden toen voor 15 man

Huzarensalade

Aardappelsalade

rundvleessalade

eiersalade

bolletjes met ham of kaas

En een pan tomatensoep

Viel erg in de smaak en alles is kant en klaar te halen en dan zet je het gewoon op tafel…

Plastic boordje mesje enz enz erbij grote vuilniszak en het is heel makkelijk!

Jolan…wat een lieffie is het toch ook :mrgreen:

Misschien eens bij de slager informeren voor wat bakken met hachee, varkensvlees in saus of zo en dan een pan rijst erbij, stokbrood en wat makkelijke salades…snel klaar en lekker :thumbup: :thumbup:

Broodjes gezond.

een paar ovenschotels.

soep.

Wat wij doen in zulke gevallen is een uitgebreid broodbuffet. Met warme broodjes, crackers, beschuitjes, gewone broodjes, huzaren / zalmsalade, filet americain, wat gerookte makreel, vleeswaren, zoet broodbeleg, een of twee hartige taarten en misschien een grote pan soep. En tomaten en komkommer er bij en bv een potje verse basilicum ofzo, en een stapel vers fruit… Dan kan iedereen eten wat hij/zij lekker vind, je kan een mooie feestelijke tafel maken, er hoeven niet 20 mensen tegelijk om heen te zitten etc.

Melk, karnemelk, chocolademelk, fristi, thee, koffie er bij…

Wij doen dan ook vaak feestelijke kartonnen bordjes / bekers, dat scheelt ook weer een hoop afwas :wink:

Succes er mee!

Groetjes,

LaBruja

Of je kunt natuurlijk ook Chinees halen :wink:

wij doen het heel vaak met mee blijven eten en dan ook soms grote groepen.

Wat het altijd goed doet is idd een grote pan soep, eventueel 2 soorten (groente en tomaat wordt het dan vaak), brood erbij (zowel gewone plakken als bolletjes ed), huzarensalade erbij met hard gekookte eitjes etc etc.

Of een megapan nasi (wat hier dan vaak 2 pannen zijn, want zo’n mega pan heb ik niet :lol: ), kroepoek, saté… eventueel nog wat losse witte rijst en kleine gekruide gehaktballetjes…

Is bijna allemaal vantevoren te maken, kwestie van nog even opwarmen tegen etenstijd.

Nou, heb meteen inspiratie!! Het wordt kippensoep, met een paar quiches, stokbrood met smeersels…

Iemand misschien nog een lekker kippensoep recept???

Kippe(n)soep:

Koop een gebraden kip, haal het vlees er af en eet lekker op. Kook het karkas ongeveer twee uur op zacht vuur totdat het vlees er ‘afvalt’. Kookwater opvangen, alle botjes en vlees in een zeef opvangen, botjes en briebels en velletjes er uit vissen en het afgepulkte goede vlees terug in de pan. Twee pakjes Honig kippesoep er bij en zoveel water als nodig. Mjam.

Oja en ik doe er altijd wat minder van hoeheetdatspul geen confetti maar … vermicelli in, dat haal ik uit de Honig pakjes en mik ik weg.

Groetjes,

LaBruja

Maak met verjaardagen meestal grote pan nasi :smiley:

Lekker makkelijk, kroepoek, zuur, pindasaus etc erbij. heeerlijk! :drool:

Of je vraagt aan 3 vriendinnen… die natuurlijk ook komen… om iets mee te brengen… pastasalade, soep ennuh… nog wat…

jij doet brood, drinken en toetje…

oh ja… je man wast natuurlijk af…!!!

(wat niet hoeft want je haalt natuuuuuurlijk lekker weggooimateriaal).

Kippensoep zoals ik 'm maak:

4 kippenbouten

4 stuks foelie

4 kippebouillonblokjes

3 kwartier koken/trekken in 2,5 liter water

kip eruit:

4 gesneden preien erin

beetje vermicellie erin

15 minuten, terwijl jij de kippenbouten kaalplukt en het vlees na die 15 minuten weer in de soep doet…

+

versgesneden peterselie en een paar flinke draaien van de pepermolen…

“joodse penicilline” werd dit genoemd… heeeeeeeeeeerlijk!!!

Wij maken ook wel eens een paar soorten stampot. Kleine gehaktballetjes, worst en spekjes erbij. Dat valt ook altijd goed in de smaak.

( ik haal een paar kilo geschilde aardappels bij de groenteboer anders is het me te veel werk 8) )