Hebben jullie tips voor toetjes voor een kindje met koemelkallergie? Ik geef nu soms fruit, maar dat krijgt ie overdag ook al.
Ook zoek ik tips voor broodbeleg. Ik wil niet te veel pate geven. Smeerkaas enzo kan weer niet, en stroop vind ik teveel suikers.
Het is lastig om afwisseling te vinden merk ik, vandaar :think:
Toetje hier is soja vla of soja yoghurt. Of sojavla mét soja yoghurt
Verder soms fruit of een knijpzakje van zonnatura.
Broodbeleg varieren wij ook niet zoveel, veg. paté ( tartex), appelstroop ( suikervrij van de reform) en inmiddels omdat ie nu natuurlijk ouder is soms ook worst en smeerkaas op basis van geitenkaas.
Heb niet het idee dat kindjes het gebrek aan variatie erg vinden hoor.
weet niet of je bij een dietiste loopt? maar ik zou nog zeker even wachten met soja producten hier kunnen kindjes met kma ook allergie voor opbouwen onze kleine is nu 8maand geweest en op advies van de dietiste moeten we wachten tot 12 maand met proberen van soja.
als beleg zou je eventueel geprakte banaan kunnen geven, wat fruit uit een potje gebruiken als jam en verder zou er nog niet zo heel veel keuze zijn.
ben wel benieuwd welk brood geef jij?
Er is gewoon niet zo gek veel afwisseling mogelijk op dit moment, helaas. Maar idd, die kleintjes hebben daar geen erg in hoor. Fruit op brood is een goede tip, en als toetje deed ik ook vaak fruit, of zelf gemaakt appelmoes (zonder suiker!)
Soja mag idd nog niet. Als je nog niet bij een dietiste loopt wil ik je dat wel aanraden, ik was daar zo blij mee!
Mijn zoon krijgt wel eens een gebakken eitje op zijn brood, maar ik weet niet of dat mag met kma. Of gepureerd fruit, maar dat geef je al 2 keer.
Mijn zoon eet bijna altijd smeerkaas op zijn brood. Wat dat betreft ook niet heel veel afwisseling.
Een toetje is nog niet noodzakelijk op deze leeftijd hoor! Kun je de melk die je geeft niet verdikken (deed ik vaker met rijstebloem) tot papdikte en daar wat diksap doordoen? :think:
@cees77 wrote:
Mijn zoon krijgt wel eens een gebakken eitje op zijn brood, maar ik weet niet of dat mag met kma. Of gepureerd fruit, maar dat geef je al 2 keer.
Mijn zoon eet bijna altijd smeerkaas op zijn brood. Wat dat betreft ook niet heel veel afwisseling.
Een toetje is nog niet noodzakelijk op deze leeftijd hoor! Kun je de melk die je geeft niet verdikken (deed ik vaker met rijstebloem) tot papdikte en daar wat diksap doordoen? :think:
Ei mag idd niet met kma, maar dat van die fles verdikken is een goeie, deed ik ook wel eens. Heeftie eens een bordje pap, toch weer wat anders
Ja, die pap is een goeie. Soja heb ik nog niet geprobeerd.
Verder loop ik alleen bij de kinderarts, maar ik merk dat mijn zoontje niet superallergisch meer reageert nu. Dwz. melkprodukten kunnen nog niet (pas nog op proef een toetjes geintroduceerd maar meneer kreeg hevige jeukaanval :oops: ). Maar gewoon brood en dun smeerkaas kunnen zonder problemen.