Tips gevraagd voor wat langer doorslapen s'nachts

Misschien kunnen jullie even met me meedenken en hebben jullie tips



Levi mocht van het cb naar de 5 flessen van 200 cc per dag

Hij drinkt al een tijdje om de 4 uur en krijgt de laatste fles meestal meestal rond 0.00

De 200 drinkt hij nog niet steeds op hoor meestal haalt hij dat maar bij 2 van de 5 flessen de rest drinkt hij tussen de 140 en 180 ongeveer

Alles bij elkaar krijgt hij dus wel het benodigde binnen

Nu doet hij het overdag daar goed op maar s’nachts komt hij steeds alweer best snel, na 3 uur begint hij alweer te mopperen

Met speen kan ik hem nog wel even rekken maar pas als hij nog een klein flesje heeft gehad kan ik hem weer slapend weg leggen

Nu zou ik natuurlijk de nachten juist wat langer er tussen willen hebben :wink:

Nu maken we hem meestal wakker voor de laatste fles maar ook als we hem niet wakker maken komt hij dan wel een uurtje later uit zichzelf

We geven de laatste fles in zijn eigen kamertje, niet teveel licht aan en nu het weer wat kouder wordt geven we hem lekker een kruikje zodat hij een warm bedje heeft en stoppen de dekentjes strak in

Heeft iemand een idee wat we nog kunnen proberen om hem s’nachts wat langer door te laten slapen?

Dacht al misschien de laatste fles de voeding voor hongerige baby’s geven zodat hij met een wat gevulder gevoel de nacht in gaat of kan je niet maar 1 voeding per geven van die voeding en zou je dan elke voeding die voeding moeten gaan geven?

Hoop dat jullie misschien een idee of een tip hebben die we uit kunnen proberen

Weet niet als dat kan, maar konden ze op het Buro daar geen antwoord of advies over geven? Of iets van johannespitmeel? Ofzo??? Weet niet hoe het precies heet… Hahaah of mag dat pas vanaf een bepaalde leeftijd…

Op het cb zeiden ze eigenlijk alleen maar dat we s’avonds als hij om 20.00 gedronken had rond 23.00 maar wakker moesten maken

En dat als hij dus overdag meer zal drinken, hij dan s’nachts beter zal slapen

Ik heb even gekeken op de verpakking maar ze hadden dus van friso voeding voor hongerige baby’s en een goede nachtrust daar zat dan extra zetmeel in dus geen extra caloriën maar dacht ga geen 2 merken door elkaar geven

Maar van Nutrilon stond er bij de voeding voor hongerige baby’s ook bij dat het een gevulder gevoel geeft door extra eiwitten en dus ook geen extra caloriën en dat je het in plaats van de standaard voeding kan geven maar ook in combinatie met dus heb die gekocht en probeer het gewoon eens hoe hij het doet als we dat als laatste fles geven

Tis heel vervelend, maar ik zou gewoon zeggen het komt wel. Mijn oudste sliep met 3 weken door van 23:00 tot 8:00. En mijn klein meisje slaapt pas door met 6 maanden. Heeft ook nog erg lang 1 nachtvoeding gehad, en na een aantal maanden was een speentje ook voldoende.



Maar hij is nog zo klein, de meeste kindjes slapen echt niet door op deze leeftijd. Er komt vanzelf wel langer tijd tussen de flessen 's nachts.

Inderdaad…



En bovendien, zou je je kindje werkelijk andere voeding willen geven die zo’n vol gevoel geeft zodat jij wat langer kunt slapen? Lijkt me voor de baby helemaal niet prettig.

Gebroken nachten horen ernu eenmaal bij…

Tuurlijk weet ik dat gebroken nachten erbij horen ik zeg toch ook niet dat ik vind dat hij de hele nacht door MOET slapen :roll:

Het ging mij erom dat hij het overdag prima red met om de 4 uur maar s’nachts dus al na 3 uur komt

Ietsje langer tussen de voedingen zou lekker zijn dus hoeft niet gelijk een hele nacht te zijn hoor

Moet zeggen dat ik het een beetje een rare reactie vind die er gegeven wordt want je laat het nu overkomen dat ik mijn kind helemaal vol wil proppen zodat ik door kan slapen

Als hij s’nachts wakker wordt van de honger en hij mag eigenlijk niks meer hebben omdat hij dan teveel krijg is het toch veel zieliger of niet?

Maar ja laat maar ik weet nu weer waarom ik eigenlijk altijd alleen maar mee klets met mijn vaste groepjes meiden daar geven we elkaar gewoon tips en adviesen ipv elkaar gelijk aan te vallen

Dacht ik ga eens even tips vragen maar blijkbaar wordt je dus gelijk weer veroordeeld

:-*

Jeetje,sorry hoor :?



Ik las nergems in je berichtendat hij die fles 'snachts niet zou mogenhebben ivm teveel voeding, dus las het idd alsof je die speciale voeding Waarop dus zelfs staat voor een goede nachtrust, wil geven voor die goede nachtrust.



Ik geef zelf bv dus ze krijgen gewoon waar ze om vragen. Ik merk wel dat asl hij er overdag meer dan drie uur tussen laat, hij 's nachts in gaat halen.

Ik gaf de laatste fles wat eerder op een gegeven moment dus uiterlijk half 10/10 uur en opeens sliep ie tot 5 uur. Nu is dat natuurlijk geen garantie voor jou, maar dat zou je altijd kunnen proberen.

Dat vol ‘proppen’ gevoel heb ik ook vaker. Lees dan ergens dat ze in de laatste fles rijstebloem/pyjamapapjes/iets toevoegen voor hongerige baby’s. Vind dat ook allemaal niet nodig.



Mijn meisje kreeg in het begin in de nacht ook vaak nog 2 flesjes, maar dat waren kleine flesjes 100cc ongeveer. Met dat beetje melk in hun buikje net genoeg om toch weer een rukje te maken.



Jammer van jou reactie, want je krijgt hier naar mijn idee gewoon normale adviezen.

Vergeet ook niet dat voeding indikken e.d ook helemaal geen garantie voor doorslapen is.

JBP is voor spugers, niet voor doorslapen.



Wat je kunt doen (en dat zou ik nu nog niet doen) is een klein beetje rijstebloem erbij geven. Ik zou daar nog zeker mee wachten tot 3 maanden (en dan weet ik dat mensen mij daar al te vroeg mee vinden).



Maar het ene kind slaapt na 3 nachten door het ander na 6 maanden. Ieder kindje is verschillend en soms lijkt het of niks werkt.



Is het in de nacht wel honger? Is het niet wakker worden om een tutje, kou of vieze broek? Want dit hadden wij ook vaak.



En het moment komt dat je wakker schrikt terwijl het licht is en denk “oh je… is alles vannacht goed gegaan” en je rent en een tevreden slapend kindje ontdekt.



Zou overigens enkel pure rijstebloem doen, geen smaakjes gedoe en geen nachtpapjes, hongere baby voeding (forte van nutricia).

Ik vond het alleen een beetje raar overkomen zo van: jij wil je kind helemaal vol proppen zodat jezelf heel de nacht door kan slapen

Dus dat ik alleen aan mezelf zou denken

Maar misschien was het niet zo bedoeld dat is ook het lastige als je alleen dingen leest want dan kan je natuurlijk altijd dingen anders opvatten dan dat iemand ze bedoeld

Ik wil hem dus absoluut niet vol proppen maar merkte dat hij s’nachts zijn speen bij wijze van bijna op at omdat hij echt nog honger had en omdat hij dan overdag eigenlijk al de hoeveelheid op had die hij mag hebben dacht ik aan de andere voeding

Vrijdag op zaterdag heeft hij goed geslapen van 1 tot 7.15

Maar vannacht was het weer rommelig, hij kwam om 0.00 en toen om half 4 met speentje weer rustig tot 5 uur en toen bleef hij rommelen en heb ik hem bij me genomen en heeft hij van half 6 tot half 8 geslapen dus toen was het echt geen honger maar misschien net even koud gehad of krampjes ofzo

Uiteindelijk om half 8 een fles op en een volle luier en toen was hij weer tevreden en sliep hij weer verder



Verder had ik ook zoiets van misschien heeft iemand nog een tip die niet perse met de voeding te maken hoeft te hebben maar wel zorgt voor een goede nachtrust voor iedereen :wink:

Daarom zei ik ook dat we dat strak instoppen en een kruikje enz al geprobeerd hadden

Ik zou ook eens kijken of het niet iets anders is. Ik scheen het vroeger als baby heel koud gehad te hebben. Na nachten huilen (en extra flessen dus), legde mijn moeder een extra dekentje erbij, en het was over :smiley:

Hier twee snelle doorslapers, dus ik kan er niet echt over meepraten, maar als mijn dochtertje een heel enkele keer wakker wordt, dan geef ik haar gewoon weer haar speentje of ik aai even over haar bolletje. Dan is het meestal helemaal geen honger, maar gewoon iets anders.

@romata wrote:

Dat vol ‘proppen’ gevoel heb ik ook vaker. Lees dan ergens dat ze in de laatste fles rijstebloem/pyjamapapjes/iets toevoegen voor hongerige baby’s. Vind dat ook allemaal niet nodig.



Mijn meisje kreeg in het begin in de nacht ook vaak nog 2 flesjes, maar dat waren kleine flesjes 100cc ongeveer. Met dat beetje melk in hun buikje net genoeg om toch weer een rukje te maken.



Jammer van jou reactie, want je krijgt hier naar mijn idee gewoon normale adviezen.


Inderdaad, en ik dacht eigenlijk hetzelfde ook als Lune.

Dus ik vind je reactie ook een beetje overtrokken, om meteen zo aan te vallen terwijl mensen alleen maar vragen hebben en meedenken.



Omdat je zelf ook aan geeft dat jij de nachten wel wat langer zou willen hebben (de tijd tussen de voeidingen).

En of iemand een idee heeft om hem in de nacht langer te laten doorslapen…




Bepaalde voedingsstoffen mogen ze ook pas vanaf de 4 maanden!

Dus daar wel goed op letten hoor, als je eten wil verdikken.



Maar waarom is het nodig dan om langer tussen de voedingen te hebben in de nacht? Dat mis ik denk ik? :think:

bram is 7 maanden heeft nog steeds max 5 flessen soms nog 4… 1x 180 de rest 150cc…





en doorslapen uuuuhm nee dacht het niet… ik hou het er maar bij tis eenmaal zo hoe klote het ook is… dus gewoon lekker je 5 flessen geven als hij daar behoefte aan heeft… hoeft niet leeg is niet nodig… komt ie snachts voor een fles geef je hem een klein flesje… volg je gevoel… tis killing gebroken nachten… maar geen enkel kind is het zelfde en je kan het ook niet gaan verwachten van ieder kind… het is gewoon zo…



zie het als een kadootjes als je lekker mag doorslapen en zie het ook als een kadootje als hij wakker word om een flesje dat je hem lekker kan knuffelen.



en hij is pas 2 maandjes… dus verwacht niet teveel van zon kleintje… geniet er gewoon lekker van ze zijn zo kort klein

Inmiddels gaan de nachten stukken beter hier

We maken hem niet meer wakker s’avonds laat want dan werd hij zo uit zijn diepe slaap gehaald dat hij dan en weinig dronk en daarna bleef rommelen omdat hij uit zijn slaap gehaald werd

Nu heeft hij tussen half 9 en 9 uur meestal de laatste fles en dan slaapt hij goed door tot een uur of 5 dus qua tijd ertussen slaapt hij eigenlijk door zeg maar alleen doet hij het dan op deze tijden ipv dat hij van 23.00 tot 7.00 ofzo slaapt

Na de fles van 5 uur slaapt hij ook weer rustig verder dus hij heeft wel een wat ander schematje maar hij doet het hier prima op dus bij het cb vonden ze het ook prima gaan zo

Heerlijk toch, zo heb je toch een ritme. En 1 keertje eruit is toch zalig, een luxe (in mijn ogen). Komt vanzelf allemaal goed. En wakker maken, ieder kind reageert anders.



Keira maken we ook nog wakker voor een fles. Maar ze krijgt er nog maar 2 tot 2,5 op een dag…