Tips gevraagd voor uitgebreide lunch

Hallo,



Allereerst iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2008 gewenst :-* !!



Vrijdag gaan we meeten met de oktobermama’s :dance: en we hebben afgesproken om lekker uitgebreid te gaan lunchen :drool: . Iedereen neemt iets mee, zodat het allemaal niet te duur wordt.



Maarre, wat ik dus vragen wil: hebben jullie ideetjes voor lekkere dingetjes? Lekker uitgebreid dus zoveel mogelijk :pray: ?



Alvast bedankt :-* !



Groetjes,

Judith

Goed topic Juud :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Tapas of Mezze

Allemaal verschillende vleeswaar en kazen, olijven, cherry tomaatjes, mini mozzarella balletjes, kleine worteltjes met houmous. Tortilla chips met guacamole en salsa. Mini sateetjes met chilli dip, pinda dip. Mini gehaktballetjes.



Dus een hele stapel verschillende kleine gerechten. Ieder kan een of twee gerechten uitkiezen om te bereiden. Een heleboel kan kant en klaar gekocht worden zodat je als je geen tijd hebt niet geketend aan het fornuis staat.



Een soort van picnic maar dan binnenshuis aan tafel!



En nu heb ik honger… :oops:

Ik maak vaak een heerlijke eiersalade,lekker op brood maar ook op een cracker…

Of kleine saucijcebroodjes… of lekkere italiaanse ham met meloen…

verschillende sandwiches ?

zalmrolletjes met roomkaas

gehaktballetjes met indische kruiden

diverse rauwkost

koude pastasalade

koekjes of kleine cakejes

brownies

gevulde eitjes

Oeh lekker! :drool:



Meerrr!!!



Judith, wat zullen we smullen vrijdag! :thumbup: :mrgreen:

Vergeet de knoflooksaus niet, de huzaresalade, de worstjes in bladerdeeg, de fruitspiesjes, de mini hamburgertjes…

stukjes plaatpizza :drool:



stokbroodjes met tapenade, sla en carpaccio :drool: :drool:

Ooh ik weet nog wat!

Mini loempia’s met pittige of zoete saus

Crispy chicken

Uienbrood met kruidenboter

Gehaktballetjes

Meloen met rauwe ham

Uienringen

turkse broden in hun geheel doormiddel snijden en besmeren met coctailsaus of room kaas,beleggen met sla en daar salades, zalm of iets dergelijks op. Dan in taartpunten snijden.

Eén dag op voorhand te maken, maar is heel vlug klaar én lekker !



Besmeer sneedjes gekookte ham met een pittige kruidenkaas. Mag een redelijk dik laagje zijn.

Ham dun oprollen en inpakken in aluminiumfolie en in ijskast leggen.

In schijfjes snijden en een prikkertje erin !



eet ze én amuseer jullie vooral !!!



liefs

Gerda

scones met aardbeienjam en clotted cream… :drool:

O, meiden, wat ontzettend jammie allemaal :drool: :drool: !



Ga vooral zo door, ik krijg al goeie ideetjes!



:-*

heel simpel maar oooo zo lekker…



croissantdeeg beleggen met suiker/kaneel mengsel, omgekeerd oprollen(dus niet in croissantvorm, maar de punt eerst zodat je een soort broodje krijgt) goed dichtdrukken, bovenop bestrijken met wat ei, en bestrooien met kaneelsuiker. Normale tijd in de oven… warm het lekkerst, maar koud ook goed te doen… Voor veel kleine hapjes neem je de party-croissantjes…



Je kunt natuurlijk ook die party-dingen met een cocktailworstje doen, ook erg jammie, of met een beetje kaas en ham… of gewoon zo… ook lekkur…

Nog meer (ik ben uit pure verveling mijn kookboek in gedoken… :lol: receptjes dus op aanvraag :stuck_out_tongue: )



Schijfjes rookworst met mosterdmayonaise

Gelukskoekjes :inlove:

Worstpannekoekjes

Minitosti

Mini-hamkaasbanaan croissantjes

Shoarmarol

Macaroni salade

ham kaas EN banaan?



Banaan met Nutella!!!

Is echt lekker hoor! Ham kaas en banaan! :smiley:

@Suuzeke wrote:

Is echt lekker hoor! Ham kaas en banaan! :smiley:




Um…lekker als in “augurken met slagroom zijn lekker” ?? :stuck_out_tongue: :lol:

Zeggggggggg, toen ik zwanger was van Tim heb ik augurken met slagroom gevreten! Mennn, wat was dat lekker :drool: :mrgreen: