Melinda heeft echt heel droog en pluizig haar :?
We wassen het maximaal 3 keer per week maar vaak is het maar 2 keer…
We gebruiken dermocare shampoo,iemand tips??
Misschien andere shampoo :think:
zou iig eerst adnere shampoo proberen, misschien kan haar haar hier niet zo goed tegen?? :think:
hiervoor hadden we zwitsal, neutral daarmee ook droog en pluizig haar :?
Oja ze heeft ook heel dun haar
Olie van de toko…Je hebt ze in blauwe en groene uitvoering… gebruik ik hier ook heel klein beetje anders word het te vet maar dan is het pluiziger er af
3x per week is misschien erg veel. de vorst zorgt ook voor droog statisch haar, ik gebruik olie van de kapper, super spul.
ik was het haar van mijn kinderen maar 1a2 keer per week. met een bijenwasshampoo, verkrijgbaar bij reform winkel. Daarna doe ik er gliss hair care oid in. Dat hoef je niet uit te spoelen en werkt super :thumbup:
Ik zou eens proberen het gewoon een tijdje helemaal niet met shampoo te wassen. Alleen een of twee keer in de week ofzo met water. Water en zeep droogt uit he, ik vind 2 a 3 keer per week ook erg veel. Denk dat wij op 2 keer per maand zitten ongeveer, met Urtekram shampoo (volledig natuurlijk).
Hier zijn we ook gestopt met ‘zoveel’ haren wassen. Mijn man en ik wassen beiden elke dag ons haar, is ook nodig bij mij tenminste, dus dat deed ik bij onze zoon ook. Later naar om de dag, maar nu hij een ontzettend droge hoofdhuid heeft, doe ik het eens per week ongeveer. En nu zie ik dat zijn haar mooier wordt, en het eigenlijk nog minder kan. Want vet of vies is het totaal niet. Al vind ik de gel in zijn haren ook al niet fris, maargoed, moet ik maar overheen stappen
Wat bij mijzelf heeft geholpen is alleen nog maar met shampoo van Andrelon, perfecte krul, wassen. Maar ik weet niet of dat al geschikt is voor een peuter
Ik was het haar van Amélie maar 1 keer per 2 weken.
Tussendoor wordt het wel gewoon nat gemaakt onder de douche, maar niet gewassen.
In de zomer natuurlijk wel vaker, maar dat komt door zwemmen of strand.
Ik denk dat het vele wassen hier vooral de oorzaak van is. Maar misschien heeft ze ook gewoon pluizig haar.
Hier was ik de haren van de meiden maar 1x per week, Indy haar haar wil ook wel een pluizerig zijn maar meestal is het met een beetje gel of wax opgelost. Hier was ik de haren met Zwitsal…
Ik was het haar van mijn kroost maar 1 keer per week en dat is na de zwemles.
Ik kreeg deze week een tip bij de drogist dat je haren kammen met een haren borstel dit een stuk kan verminderen want van gewone borstels word het haar statisch.
Door het kammen met een haren borstel verspreid je de natuurlijke laag die op je hoofdhuid zit over je haar waardoor het minder pluist.
Mijn dochter heeft ook pluizig haar maar ze heeft dan ook een flinke bos haar met krullen, heb het zelf nog niet uit geprobeerd om haar haren met een haren borstel te kammen wil dit nog gaan proberen maar ben er bang voor dat ik er niet zo makkelijk doorheen kom met zo`n borstel.
Maar misschien kan je hier wat mee.
Thx voor de tips
Ik ga in iedergeval het maar dus maar 1 keer week a 1,5 week wassen en dan met neutral denk ik zit het minste kwa toevoegingen in…
En die haren borstel is ook een goede
Mijn dochter van 4 jaar heeft net zo pluizig haar, ook heel dun.
Ik heb haar haar dan ook lang kort gehouden, dan ging het nog het beste…maar nu wil ze ook lang haha.
Er komt na de nacht echt zo’n vogelnest achter op haar hoofd…het is niet heel veel haar en dun.
Wat hier het beste helpt is niet te vaak wassen en voor het kammen een beetje water in het haar spuiten met een verstuiver en dan nat kammen.
Ze heeft dan een schattige krul die mooi opdroogt en niet pluist.
Ik gebruik zo’n spuitbusje van de etos tegen klitten en dat werkt ook tegen pluizen. Gebruik dat spul voor mezelf ook van Wella anders is het de hele winter zo ontzettend statisch.
Haha hier ook een dochter met vogelnest haar - wij wassen zelden de haren van de kids met shampoo dus daar zal het niet aan liggen. En lasse heeft heel ander haar dan Nena en had dit probleem totaal niet.
Nena komt altijd met een getoupeerde coupe uit de autostoel of kinderwagen :roll:
Ookal is het haar net geknipt het maakt niet uit. Ik spuit er nu anti klit op (een of ander aardbeiensmaakje met smurfen op eht flesje) - elke ochtend en zo komen we tegenwoordig wat fatsoenlijker de dag door.