tips gevraagd: leuke kleine camping in bretagne

Oke, change of plans: Eerder vroeg ik jullie om een tip voor een camping met tentenverhuur, maar aangezien we vandaag toch gezwicht zijn voor (de aanschaf van) een tent heb ik een nieuw vraag. :mrgreen:



Wie weet er een leuke camping in Bretagne? Klein, gezellig, kindvriendelijk, enz. Alle tips welkom!

Wij zijn een jaar of 4 geleden naar een camping geweest vlakbij Saint Malo…De camping heette geloof Le Petit Boi`s (zoiets :wink: )…leuke caming, met gezellige animatie, schoon sanitair en een klein camping winkeltje…

In de omgeving genoeg te doen en te zien, kortom een aanrader!

Hmmmm, niet helemaal mijn soort camping. Bovendien zie ik alleen maar stacarvans.

Ik zoek het meer in het type boerencamping.

Maar toch bedankt voor de tip.

Kijk eens op nltraveller met de bekende www en nl erbij. Hardstikke leuke kleinschalige gelegenheden. Wel door nederlanders gerund, maar vaak heel leuk en gezellig. Kennissen van ons hebben vorig jaar een eigen tour de france samengesteld met campings die ze op deze site hebben gevonden en hebben een supervakantie gehad.

of anders



http://www.camping-frankrijk.nl



Kun je op departement zoeken, met betrouwbare meningen…Aanrader!

Wij hebben goede ervaringen met de flowercampings (bekende ervoor en .com erachter).

Dat zijn leuke betaalbare campings, op diverse plaatsen in Frankrijk, met diverse soorten camping (verschil in faciliteiten, prijs, ligging etc)

misschien is er iets van je gading bij?

Le cheval rouge.

Ik wel heel klein hoor. Het lijkt mij leuk, wij zijn er echter niet geweest, want manlief vond het te klein.

Ja, die had ik ook gevonden. Leek mij ook een leuke!

ja, het lijkt me ook erg gezellig. En ondanks dat het klein is, zijn er wel leuke activiteiten. Maar niet het type “dump-de-kids-maar-bij-de-recreatie-dan-kunnen-pa-en-ma-lekker-bier-zuipen-bij-de-tent”. (okay, ik chargeer hier natuurlijk enorm, laat ik vooral niemand beledigen).



Komt bij dat ik echt een grote fan ben van Bretagne. Ondanks het slechte weer. Als wij naar Bretagne gaan, maken we de deal dat we als het weer tegenvalt niet langer dan 15 minuten per dag zeiken over het weer. Maar ach, je gaat daar gewoon niet heen om op het strand te bakken, maar om al die andere fantastische dingen: mooie steden/plaatsjes, rivieren, bossen, fantastische baaien, beestjes zoeken tussen de rotsen als het eb is, heerlijk eten. En als fotografie je hobby is… oef, dan blijf je bezig. Geweldig gewoon!



Om een lang verhaal kort te maken, mijn type camping in 1 van mijn favoriete plekjes op de wereld… Ik ga er vast nog een keer naartoe!

Je haalt me de woorden uit m’n mond… Wij zijn ook verliefd geworden op Bretagne. Ik vind het altijd of het geen Frankrijk is maar gewoon een apart stukje land. Lekker eten, mooie muziek en dans (wel eens naar een fez noz geweest?) prachtig landschap… zucht… Ik wil er morgen heen…Oh nee, te koud nu.

Maar goed plan, haha, niet langer dan 15 min klagen over het weer.



Ik heb trouwens in de tussentijd nog wat campings gevonden die me wel wat leken. Wil je tips? (We hebben dezelfde smaak, volgens mij. :wink: ) Haha, nu geef ik zelf tips in het topic waarin ik vraag ommmmm…TIPS! :lol:

Kom maar op met die tips. Wij zijn ook gek op Bretagne.

Ik lees ook mee :smiley:

Een keer in Bretagne geweest en vond het heel erg mooi, moet wel zeggen dat wij typisch frans weer hadden… stralende zon en rond de 30graden, nog nooit zo verbrand als op die laatste dag dat we fietsend (vanaf Parijs :mrgreen: ) de kust bereikten, maar ik begrijp dat dat een toevalstreffer is geweest?

Wij zijn twee keer geweest en hebben 't ook twee keer getroffen met het weer. De keer dat we in juni waren, werd het 's avonds wel sneller koel en heeft het een aantal keer 's nachts geregend. Maar overdag was het hardstikke mooi weer en lekker warm. :thumbup:

Ik ga duimen dat wij dat ook hebben deze zomer… :pray:

yellow village of zoiets hebben wij gedaan in Quilvinec, geen idee hoe het allemaal precies geschreven wordt maar dit staat mij vaag bij. Alleen … Bretagne was echt veeeeel kouder dan heel de rest van Europa. Iedereen zat te smelten en wij met truien aan!!! Camping met huisjes, tenten, caravans etc en 1 duintje over en je zit op het strand. Lekker zwembadje erbij dat evt. overdekt werd in de ochtend.



http://www.yellohvillage.nl/camping/la_plage/onze_huuraccommodaties



Goede ervaring hier.



Groetjes, Petri