Tips gevraagd (huwelijk)

Ja ja, ik mag de ceremoniemeesteres zijn bij mijn schoonouders…

Heel erg leuk.



Maar ik wil weleens iets anders dan een alfabet of het peper en zout stelletje…iets origineels



Wie weet er leuke tips om leuke dingen te doen bij een huwelijk…



thx :-*

leuke video met allerdaagse dingen (vb een dag of een weekend uit het leven van…) die jullie als vrienden, kennissen en familie voor hun maken.



Leuk en hilarisch omdat hun hele verleden met alle herinneren op een gave manier gepresenteerd worden.

Moet je eerlijk zeggen, dat ik het eigenlijk nooit wat vind zo’n ABC o.i.d… :oops:

Vaak weet maar de helft van de gasten waar het over gaat, ik bedoel waarschijnlijk kent niet iedereen elkaar… De andere helft zit er dan doorheen te kwekken, ook niet leuk voor de andere gasten die het wel begrijpen…

Misschien is het iets om aan alle gasten te vragen bijvoorbeeld een WC rol leuk te verpakken en cadeau te geven en kun je daar iets mee doen… Ik noem maar wat… (hebben zelf op onze bruiloft van alle gasten een flesje saus van Heinz gehad… Jaren genoeg voor de BBQ :clap: )…

Ik heb ooit eens in een scheur gelegen om de volgende act (ik zal het proberen te omschrijven).



Je bent met minimaal 4 personen en je hebt dan 2 grote lange jassen nodig. Je gaat met zijn tweetjes achter elkaar staan en de achterste bukt een beetje. Jas erover heen en de achterste persoon steekt zijn armen en handen door de mouwen. Jas dicht. Je ziet dus de voorste persoon (met een enorme bochel) en de handen van de achterste persoon (maar dat valt niet op). Het andere setje doet dit ook. En verder een tekst verzinnen met wat handelingen en dat gaat dus lekker synchroon maar niet heus. De achterste persoon krabt dan af en toe even op “zijn” hoofd" etc, doet de gebaren bij de tekst en doet de handelingen.



Ik weet niet of je het helemaal voor je kunt zien, eigenlijk moet je het gewoon zien. Ik lach helemaal dubbel, want het ziet er echt niet uit en je ziet de wanhoop af en toe bij de voorste persoon als zijn armen en handen niet mee willen werken of hem per ongelijk een iets te harde pets op zijn voorhoofd geven of lekker gaat improviseren.



En of je een ABC of wat dan ook leuk vind of niet, ik vind het heel onbeleefd als gasten erdoor heen gaan praten. Ook al snap je het niet, het is niet jouw feestje, dus uit respect kun je toch tenminste je mond houden en net alsof doen of het je interesseert?

Heb de tekst nooit helemaal goed begrepen maar het was iets met een schnitzelbank (?) en een rol behang…



Tirsa hier weet het wel. Ik roep haar even :wink:

Mijn schatje heeft eens voor een bruiloft een powerpointpresentatie gemaakt met allemaal (ingescande) foto’s van het bruidspaar. De powerpointpresentatie werd tijdens het eten en feest continu afgespeeld. Het eten en feest werd er niet door onderbroken, maar iedereen kon er naar kijken wanneer hij er zin inhad.

dat van die band is wel erg leuk… dat kanje natuurlijk ook op papier laten doen… is erg leuk om hetverleden te laten herlevenz eg maar.





Kus celes

Wij hebben een ‘wij-willen-geen-stukjes-dvd’ gekregen van de directe familie. Iedereen heeft op zijn of haar eigen manier invulling gegeven aan een ‘stukje’.



Het was echt het mooiste cadeau :inlove:

voor altijd bewegende beelden van je dierbaren :inlove: met hun eigen maniertjes en eigenaardigheden, zo lekker passend zoals ze zijn! :thumbup:



Wij hebben eenzelfde dvd gemaakt voor mijn broertje toen hij ging trouwen, we hebben zo’n lol gehad met het filmen. Het moest er redelijk in 1x opstaan (dus niet te perfect :mrgreen: ) en de hoofdrolspelers van het stukje mochten het niet terugzien, pas als de dvd klaar was en het bruidspaar hen uitnodigde om de dvd te komen bekijken. De montage is megaveel werk geweest (want dat moest dan weer wel perfect van mij).



De dvd is voor mijn broer en zijn vrouw helemáál speciaal en onbetaalbaar, omdat een week na het huwelijk, haar vader helaas is overleden. :cry:

Nou, hier de schnitzelbank deskundige… :wink:

Het is wel erg flauw maar het kan net zo humoristisch worden als je zelf wil.

Maar uit te leggen valt het niet.

Het komt er op neer dat je een liedje zingt en daarbij behorende plaatjes aanwijst op een rolbehang. En dat KAN heel grappig zijn.



Ik was bij mijn zus en zwager ceremoniemeester.

We hebben toen tegeltjes van papier (stevig) gemaakt. Met van die echte ouderwetse randjes. Die hebben we naar alle gasten gestuurd met het verzoek er een soort van spreuk of wens op te zetten. Die tegeltjes hebben we allemaal bij hun in de wc gehangen. Was erg geslaagd.

Mocht je interesse hebben dan hebben we de bestanden misschien nog wel.

Dat scheeld je een hoop werk.

Toen ik ceremoniemeester was bij mijn schoonzus, heb ik ook wel een feestgids gemaakt … maar dan een wipkipgids.

Hun hebben namelijk een ienieminicaravannetje die is van het merk KIP, en die noemen wij altijd de wipkip :wink: en zo hebben we de feestgids ook genoemd.

Vervolgens had ik 2 blz waar ze werden voorgesteld (kleur haar; zwart en hard op een goede dag bijv, leeftijd: best wel oud … dat soort dingen zeg maar, niet echt serieus ofzo … met een fotootje van een paar aparte figuren erbij van internet geplukt) en toen hadden we een lied gemaakt, de bladzijde erna was een wist je dat? pagina. Dingen uit het verleden van vroeger, wel hilarische dingen, naar boven heen halen … kun je vergelijke met die band.

Toen had ik een pagina gemaakt, met de wipkipkrant.

Allemaal verzonnen stukjes krant dat de bruidegom een eetwedstrijd bij de mac donalds had gewonnen doordat hij 100 kipnuggets heeft opgegeten … (hij is gek op kipnuggets van de mac) en allemaal dat soort dingetjes zeg maar. Een beetje belachelijk maken.

Toen was er een bladzijde met een gedicht waar in werd duidelijk gemaakt dat ze niet dronken, of met drank op achter het stuur mochten kruipen, en de bladzijde ernaast was een pagina met een avondgebed :wink: … op mijn manier dan he??? hihi

Was erg geslaagd.

Ik had laten we zeggen 6/7 mss 8 pagina’s, en dan is het ook niet te lang maar ook niet te kort, en dan blijft het interessant om in te lezen.



Succes met alle voorbereidingen!!!



xxxx Wendy

Afgelopen zaterdag was het voor ons een jaar geleden dat we getrouwd waren.



Mijn zus en zwager (broer van m’n man) deden een quizz.

Mijn zus stelde vragen aan Jaap over mij;

Waar was Anita vroeger fan van, wat verzamelde Anita etc. etc.

En zo stelde mijn zwager vragen aan mij over mijn man…

En dan kregen we 3 mogelijkheden en allebei kregen we drie bordjes; a,b,c en dan moesten we het bordje met (volgens ons) juiste antwoord omhoog houden…



Dat duurde niet te lang en was echt lachwekkend, je moet wel even smeuïge vragen bedenken… ik weet de leukste vragen niet meer…

Je moet denken aan blunders e.d die het bruidspaar heeft begaan…

Ik verzamelde alles wat los en vast zat en dat vond het publiek ook erg grappig…

Succes