Tips gevraagd: hoe maak ik een lieveheerbeestje?

Anne viert 30 juni haar verjaardag op de psz. Nu heb ik koekjes van k3 gekocht, die zijn rechthoekig. Ik wil daar graag een lieveheerbeestje van maken samen met Anne. Heeft iemand toevallig tips voor mij. Misschien heeft iemand het wel aleens gemaakt en weet hoe ik de vleugels moet knippen en/of bevestigen? Ik kan het natuurlijk zelf uitproberen, maar dan gaat er meteen zo n bak papier doorheen :oops: .



Alles is welkom, alvast bedankt :-*

Van peuterplace gehaald :







LIEVEHEERSBEESTJE



Op internet heb ik gezocht naar een duidelijke eenvoudige tekening van een lieveheersbeestje. Deze heb ik vergroot naar ongeveer 10 cm. Ik heb een lijfje van zwart karton geknipt en van rood karton de vleugeltjes. Op het hoofdje plak je van wit papier 2 oogjes. De vleugeltjes knip je een stukje in zodat het lijkt of hij zo weg zou kunnen vliegen. Van zwart papier heb ik per lieveheersbeestje 3 stippen erop geplakt. De 4-de stip kleur je er half

op. Onder het mom van: “Ik krijg er een stipje bij, en daarom vlieg ik weg!” (dit omdat kinderen vaak denken dat je de leeftijd van zo’n beestje kan weten door de stippen te tellen) Als je dan de vleugeltjes op het lijfje hebt geplakt, maak je van zwart chenille-draad 3 lange pootjes, die aan beide zijden eruit steken. Dan heb je er eigenlijk 6, diie je aan de onderkant vastlijmt (lijmpistool) samen met een wasknijper. Hier kan je dan nog iets

tussenklemmen. In ons geval een groot groen blad van karton. Dit blad knip je 2 keer uit en maak je vast met nietjes. Hiertussen doen je dan de snoepjes en een leuke verassing.



De verassing is in ons geval een balpen met daarboven op een wiebelend lieveheersbeestje. Te koop bij Action voor 79 euro cent per 2 stuks. Alles bij elkaar ziet deze tractatie er erg leuk uit al zeg ik het zelf. Ook de kleuren passen goed bij elkaar en het is voor kinderen erg herkenbaar. Onze zoon Luc is er in ieder geval helemaal trots op en vindt ze erg leuk.



Dan nog een kleine tip: Als je er veel moet maken… Begin dan op tijd. Er gaat namelijk best veel tijd in zitten, maar daar is het resultaat dan ook naar.



Je kunt de koekjes er onder doen met een strikje.

En deze :

op peuter place staat ook hoe je een lieveheersbeestje kan maken, ook heel eenvoudig, en best mooi

De meest eenvoudige manier: (uitleggen is lastiger dan er een maken haha)



Een zwart rondje (lijfje), een klein zwart rondje (kopje), veel kleine zwarte rondjes (stippen) en een rood rondje (vleugels)



Het rondje voor het lijfje en de vleugels zijn even groot.

Het rode rondje knip je doormidden en de 2 helften vouw je iets van elkaar af en iets laten zakken, zodat de rode rondjes iets over de zwarte heen vallen. (als een schaar openvouwen)

Die plak je op het zwarte rondje en op het punt waar de 2 rode helften elkaar kruisen plak je het kopje. Het zwart van het lijfje komt dan tussen de vleugels door.



Dus als het ware heb je het lieveheersbeestje al klaar.

Dan kunnen jullie samen de zwarte stippen erop plakken, inkleuren en verder mooi maken.

Als je mijn uitleg niet begrijpt, zou ik het gewoon eens proberen met een printerpapiertje stap voor stap te doen, dan zie je dat het wel meevalt. :lol: :oops: :lol:



Je kunt het rondje voor het hoofdje ook weglaten en gewoon 2 oogjes op het zwarte lijfje maken met een zilverstift.



Zal zo eens tijd vrijmaken om een tekening te maken

Ik snap het helemaal, heb ook al een paar linken doorgekregen, dus ik ben al super goed geholpen door jullie :thumbup: .



Het is zo simpel als je het leest en ziet, en ik was er gewoon nog niet opgekomen om eens te surfen :wink: .



Nu zal het zeker lukken, lieveheerbeestjes met 3 stippen :mrgreen: