Tips gevraagd, bioscoop! welke kinderfilm?

@victoria wrote:

De film Iep is volgens mij wel leuk voor een 4 jarige
die is heel leuk maar die draait al een tijd niet meer in de bioscoop, ik ben daar maanden geleden naar toe geweest. Lucas vond hem geweldig, Pepijn ook maar die moest bij het einde heel erg hard huilen (echt keihard door de bioscoop heen ) :shifty: maar dat had hij ook bij plop en de kabouterbaby :wink:

Wessel vond Toystory 3 geweldigā€¦ natuurlijk wel wat spannend, maar niet alarmerend hoor.

En ook 3d films zijn prachtigā€¦

De mooie lieve scenes zijn ook extra mooi vind ik hoorā€¦ het is niet alleen maar ā€œhet kunnen trekken van de angstige beeldenā€ā€¦



wij gaan ook naar Sammyā€¦

en naar Cats en Dogs

en naar Shrekā€¦



niet allemaal in 1 dag hoorā€¦ hihi :lol:

@fiep klophout wrote:

ja, alle 3d films zijn ook wel gewoon in 2d te bekijken. Maar dat moet je dan idd wel kiezen. Vroeg me gewoon af of je dan voor de 3d-variant gaat. Mijn zus wilde heel graag nano meenemen naar een 3dfilm, maar ik zie dat dus echt niet zitten, en idd: geen uitweg mogelijk, behalve echt de uitgangā€¦




Nee, zou dat niet doen. Denk dat het sowieso al overweldigend is zonder de 3D. Ik heb een tijdje terug Avatar in 3D gezien, leuk hoor, maar soms echt dodelijk vermoeiend.

Mijn kleine is bijna 5, maar is nog niet naar de bios geweest. Ik zou wel graag willen, want vind het zelf ook heel leuk, maar hij is thuis al best gevoelig voor hele harde geluiden. Harde muziek of gegil/gejuich van kinderen maak je hem ook niet blij mee.

mijn dochter is met de bso eergister naar toystory 3 geweest en ze vond het geweldig !!

Er waren ook jongere kindjes bij en iedereen vond het leuk!!

sammy 3d is echt heel leuk :inlove:



zijn net geweest met 2 van 4jr en 1 van 6jr

die van 6 vond het eng en die andere twee hebben genoten :mrgreen:

er zitten wel een paar spannende stukjes in, maar echt eng voor zeā€¦nee hoor



die van 6 is niet zoā€™n held :wink: :mrgreen:





toy story is spannenderā€¦ daar wilden ze eest heen gaanā€¦ gelukkig heb ik ze over kunnen halen :mrgreen: want dat de 6 jarige echt niet leuk gevonden denk ik



hij vond het ā€˜engā€™ dat alles op hem af kwamā€¦hij heeft wel de film afgekeken hoor :thumbup:





was voor alle 3 de eerst keer naar een bioscoopā€¦ dus dat is natuurlijk al heel spannend

Ik wilde eigenlijk binnenkort met mijn bijna 4-jarige naar Toy story 3 gaan (niet 3d-versie). Kan iemand me vertellen wat er zo spannend is in de film waarom hij als 6+ aangeduid staat?

Disneyfilms is ze gek op en vindt ze niet eng, ook de engere delen met heksen etc niet.



Sammie lijkt me ook leuk voor haar. (maar voor mezelf lijkt me toy story leuker :wink: )





edit: ik heb even de hierboven gegeven link bekeken (lastig om niet al tƃĀ©veel over de film te weten te komen met al die spoiler-alerts), maar Sammie lijkt me idd wat geschikter :slight_smile: Nu even afwachten of die ook in niet-3d versie komt.

Hier in de bios hebben ze een peuter-kleuter voorstelling:



ā€˜Tijdens deze voorstelling brand het licht in de zaal wat feller en staat het geluid wat zachter. Kom je ook samen met je papa of mama voor het eerst naar een echte bioscoopfilm. Speciaal voor jou zoeken wij dan een geschikte film uit, je krijgt dan lekkere ranja en na afloop van de film een diploma.ā€™



Volgens mij draait Marmaduke (over een deense dog) in de eerst volgende kleuterfilm. Film kost dan 6,75 en ouder is gratis.

Hier in de bios draait geen 3d,dus alle films komen gewoon in 2d uitā€¦niets aan het handje.

Toevallig ihkv vakantie en doe eens gek ben ik met Jo dus wel naar een 3d voorstelling geweest elders. Leuk. Jo vond de film er goed, alleen vroeg ik me (buiten dat het er gewoon leuk uitziet) echt even af wat de toegevoegde waarde van die 3d bij een kinderfilm wasā€¦(voor kids dan).



Er kwam namelijk niets op je af, je zit gewoon naar een film op afstand te kijken waarbij de dingen iets voller/ronder/echter lijken. Voor ons een leuk detail,maar een kind van 4/5 ziet dat toch nietā€¦

Kortomā€¦het was leuk, vond er niets geks aan voor zijn leeftijd,maar of het nu echt de moeite van het stuk rijden waard was??? Ik weet het nietā€¦voor mij misschienā€¦al kreeg ik er wel een vermoeidheidshoofdpijn van.



Volgende film gewoon in 2d dus,maar wie weetā€¦als het echt een leuke film schijnt te zijnā€¦



In de voorstukjes kwam wel iets voorbij over ā€œde verschrikkelijke ikkeā€ of zoietsā€¦leek me ook leuk. En 1 over een mini-heks? Foeksia de miniheks? Jo leek hem wel leuk te vinden in ieder gevalā€¦

Wij zijn in het dolfinarium naar een korte film 3d geweest pandadroom.

Daar kwam dus echt alles heel dicht op je af.

Hij vond het wel spannend maar ik denk dat een gewone film wel goed zal gaan.

Ik wil ook zo graag naar sammy.