Je hebt ook bij de arena een garage (google maar eens op transferium Amsterdam Arena), daar kan je ook de auto kwijt voor max 5,50 per dag!
Vanaf daar pak je de metro.
wij gaan met de trein heen en dat bevalt ons prima.
Het is een klein stukje lopen vanaf het station naar de rai en bespaard een hoop geld en parkeer stress
Retourje kost vanaf hier €13,50
Ik denk dat we kiezen voor de arena en daarna de metro.
Hoe werkt de metro eigenlijk (sorry ben als brabantse niet zo bekent met de metro) :oops:
Moet je dan een strippenkaart hebben of met chip ofzo betalen, of net als met de trein vooraf in de automaat een kaartje kopen?
Wij hebben ook de 2=1 kaarten actie gebruikt en parkeren gewoon onder de RAI, handig als ik veel stuf heb en wat in de auto wil leggen! hihihi
Enne ik betaal geen bezine, dus max 35 euro en wij zijn klaar!
We gaan daarintegen nog wel lekker uit eten, dus dat maakt het weer duurder
Wij gaan trouwens op vrijdag!
@Marda wrote:
Ik denk dat we kiezen voor de arena en daarna de metro.
Hoe werkt de metro eigenlijk (sorry ben als brabantse niet zo bekent met de metro) :oops:
Moet je dan een strippenkaart hebben of met chip ofzo betalen, of net als met de trein vooraf in de automaat een kaartje kopen?
Je kan gewoon een tramkaart gebruiken. Is volgens mij 3 zones…(dus 4 strippen

Bedankt voor de tip! Maar woon in het zuiden en reis dus nooooooit met de tram/metro, dus weet niet eens hoe de kaart eruit ziet hihi! Wat zijn verder de mogelijkheden?
@Marda wrote:
Bedankt voor de tip! Maar woon in het zuiden en reis dus nooooooit met de tram, dus weet niet eens hoe de kaart eruit ziet hihi! Wat zijn verder de mogelijkheden?
Hoe bedoel je? mogelijkheden.
Nu weet ik dat Charissa in Amsterdam woont en ik woon dat ook, maar zo’n laag tarief parkeren voor een dag ken ik niet. Ik heb geen idee waar de arenagarage is. ZIt die onder de arena dan? Die is niet zo goedkoop hoor… Diegene die ken is niet 5 euro nog wat per dag.
:think:
Wie Amsterdam in wil, parkeert zijn auto op een P+R-locatie aan de rand van de stad en reist verder met het openbaar vervoer. Zo komt u makkelijk, goedkoop en veilig op uw bestemming.
vuller vuller vuller
Spelregels Amsterdamse P+R
P+R zijn parkeerplekken aan de rand van de stad waar u makkelijk kunt overstappen op het openbaar vervoer. Binnen een half uur staat u op de Dam. U kunt hier heel voordelig parkeren, mits u zich aan de volgende spelregels houdt.
Spelregels voor de P+R parkeerkorting
U kunt de Amsterdamse P+R’s probleemloos vinden dankzij de P+R verwijzing op de borden langs de A1, de A2 en de Ring A10.
Tijdens grote evenementen in de ArenA en het Olympisch stadion zijn deze garages alleen toegankelijk voor gasten met een parkeerkaart van de organisatie. De P+R regeling is dan nÃet geldig. Verkeersregelaars verwijzen u door. Kijk s.v.p. op de site van de ArenA of het Olympisch stadion om te kijken of er iets te doen is. Zo voorkomt u teleurstellingen.
Alle locaties (behalve P+R Bos en Lommer) zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag, geopend. U kunt er dus altijd uit rijden.
P+R Bos en Lommer is geopend van 07.00-22.00 uur.
Het is wel altijd mogelijk P+R Bos en Lommer uit te rijden. Buiten de openingstijden kunt u afrekenen door middel van een speciale kortingsknop op de betaalautomaat.
Hoe werkt het?
- Trek een parkeerkaart bij de inrit.
Gebruik géén creditcard bij de inrit, die geeft géén recht op korting.
- Lever uw parkeerkaart in bij de beheerder en vraag om P+R kaarten. De beheerder codeert uw parkeerkaart en geeft u maximaal vijf (één per persoon) retourkaartjes voor de trein (NS) of de tram/bus/metro (GVB).
- Bij station Sloterdijk en het Olympisch stadion kunt u ook maximaal twee fietsen lenen in plaats van met het openbaar vervoer te reizen.
- Wanneer u met uw eigen fiets verder de stad in wilt rijden, komt u óók in aanmerking voor het P+R parkeertarief. Meldt u s.v.p. bij de P+R balie met uw fiets en de operator maakt het parkeerkaartje in orde.
- Houders van de I Amsterdam card ontvangen tegen inlevering van de coupon uit de gids bij de beheerder een uitrijdkaartje voor 24, 36 of 72 uur. Zij zijn al in het bezit van een vervoerbewijs voor het GVB.
- Stempel op de heenreis het GVB kaartje af. Het NS kaartje heeft al een dagstempel.
- Bezoek de stad. Bewaar al uw kaartjes zorgvuldig!
Indien u uw OV-kaartjes niet of niet juist gebruikt, vervalt het recht op korting en betaalt u dus het normale tarief.
- Stempel op de terugreis het GVB kaartje of het NS kaartje af.
De GVB kaartjes zijn maximaal 96 uur geldig. De NS kaartjes zijn maar geldig tot 04.00 uur ’s nachts.
- Lever uw parkeerkaart én de NS- of GVB-kaartjes in bij de P+R-balie. De beheerder codeert opnieuw uw parkeerkaart.
U kunt bij hem of haar afrekenen met pin of creditcard. Contante betaling kan alleen in de betaalautomaat.
Buiten openingstijden betaalt u bij P+R Bos en Lommer door middel van een speciale kortingsknop op de betaalautomaat.
- Het P+R tarief geldt voor maximaal vier aaneengesloten dagen, oftewel voor maximaal 96 uur. Na 96 uur betaalt u het normale parkeertarief.
Houders van de I Amsterdam card betalen het normale tarief indien hun uitrijdkaart is verlopen.
Meer informatie?
Neem contact op met Antwoord 14 020 of stuur een email naar info.parkeergebouwen@dab.amsterdam.nl
Met mogelijheden bedoel ik…
Hoe kom ik op die metro, terwijl ik er legaal/betaald mee reis?
Moet ik dan een kaartje kopen in een automaat? Een chipkaart bij de hand hebben, in de metro afrekenen?
Voor jou waarschijnlijk zeer voor de hand liggend, voor mij een vraag
Als dat niet klopt van de arena zou ik dat ook graag willen weten.
@Marda wrote:
Met mogelijheden bedoel ik…
Hoe kom ik op die metro, terwijl ik er legaal/betaald mee reis?
Moet ik dan een kaartje kopen in een automaat? Een chipkaart bij de hand hebben, in de metro afrekenen?
Voor jou waarschijnlijk zeer voor de hand liggend, voor mij een vraag
Als dat niet klopt van de arena zou ik dat ook graag willen weten.
Zie hierboven de uitleg van die speciale parkeerhaven.
Ehm, verkopen ze bij jullie wel gewoon buskaarten? Van die blauwe?
Die kan je in de metro gebruiken. Dus kan je gewoon al thuis kopen
Als je uit de parkeerhaven loopt loop je eerst langs een grote prenatal, mediamarkt en bioscoop. Daar is bijlmerstation Arena. Je hebt trein en metrostations. Je moet de middelste trappen hebben.

Voor de roltrap zie je stempelautomaten. Daar kan je gewoon stempelen. 4 strippen (Een tramkaart heeft 15 strippen) voor 3 zones heen. Voor 2 personen dus 2 keer 4 strippen stempelen.
Heb je nog geen strippenkaart dan zie je binnen in het station aan de rechterkant een bruna waar je een tramkaart (buskaart) kan kopen. Je gaat met de trap naar boven en kan kiezen tussen de 54 en de 50.
Jij moet metro 50 richting isolatorweg hebben.
Daar stap je in en bij halte Rai stap je uit. Volg de mensenmassa en je komt bij de meerdere ingangen van de Rai.
Jeetje, 10 spelregels om gewoon op je plaats van bestemming te komen??
Ik kan er met even doorlezen geen wijs uit… Dit is stressvoller dan parekeren in de RAI denk ik.
Ik dacht gewoon naar arena te rijden mijn auto daar te parkeren voor 5,50, op eenvoudige wijze op de metro te stappen en binnen kwartiertje of zo bij de RAI uit te stappen… maar dat is dus geen optie?
@Marda wrote:
Jeetje, 10 spelregels om gewoon op je plaats van bestemming te komen??
Ik kan er met even doorlezen geen wijs uit… Dit is stressvoller dan parekeren in de RAI denk ik.
Ik dacht gewoon naar arena te rijden mijn auto daar te parkeren voor 5,50, op eenvoudige wijze op de metro te stappen en binnen kwartiertje of zo bij de RAI uit te stappen… maar dat is dus geen optie?
Wat je dus ook kan doen is naar Gein rijden (Dat is een woonwijk) eindhalte metro.
Daar zet je je auto gratis op een parkeerplek. Gaat het metrostation in, neemt de metro 50 zoals ik al zei, naar de Rai…
Onze berichten kruisten elkaar…
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Zo moet het wel lukken!
Is parkeren een beetje veilig daar?
(klinkt in jou ogen waarschijnlijk raar maar in het dorp waar ik woon kun je zelfs 's nachts bij wijze van je deuren open laten Niet dat ik me iets in die trant in mijn hoofd haal, maar toch fijn als de auto er nog staat bij terugkomst
)
@Marda wrote:
Onze berichten kruisten elkaar…
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Zo moet het wel lukken!
Is parkeren een beetje veilig daar?
(klinkt in jou ogen waarschijnlijk raar maar in het dorp waar ik woon kun je zelfs 's nachts bij wijze van je deuren open laten)
Nee hoor. Ik woon daar dus ik vind het veilig genoeg. Maar misschien dat een buitenstaander er wat huiveriger tegen over staat.
In welk opzicht huiverig? (vind het topic steeds interessanter worden, typisch die verschillen!)
Het is en blijft amsterdam 8)
Nee, Gein (3) is een goede wijk en daar gebeurt (bijna) nooit wat.
Wil je alles hartstikke veilig dan zet je je auto in een garage (met bewaking), wil je de kans wagen (wij parkeren onze auto daar zonder problemen elke dag) dan parkeer je daar.
Ik kan mij niet voorstellen dat er iets gebeurt. Mocht dat wel zo zijn dan is het echt toeval…
Ok dat is voldoende. Ik weet nu hoe en wat… heb je nog een straatnaam in Gein vlakbij het station? dat is makkelijk voor de routeplanner.
Nogmaals bedankt voor je pb-tje en uitleg!
Parkeren Transferium Amsterdam Arena
Bij de Amsterdam Arena ligt Transferium Arena. P+R Transferium Arena is een goedkope oplossing om te parkeren als u een dagje naar Amsterdam gaat. U parkeert de auto aan de rand van de stad en reist verder met het openbaar vervoer.
Let Op bij het parkeren:
Voor bezoek aan de omgeving van de Amsterdam ArenA geldt het normale uurtarief. Wanneer krijgt u korting?
Lever uw parkeerkaart in bij de beheerder en vraag om de korting. Het tarief van € 6 per 24 uur geldt voor maximaal vier aaneengesloten dagen, oftewel voor maximaal 96 uur. Na 96 uur betaalt u het normale parkeertarief. De beheerder geeft u maximaal twee retourkaartjes voor de trein (NS) of de tram/bus/metro (GVB). Niet geldig tijdens evenementen in de ArenA!
Stempel op de terugreis het GVB kaartje en nu ook het NS kaartje af. De GVB kaartjes zijn maximaal 96 uur geldig. Lever uw parkeerkaart én de NS- of GVBkaartjes in bij de balie. Bij de beheerder kunt u afrekenen met pin of creditcard. Contante betaling kan alleen in de betaalautomaat.
Let OP
Tijdens wedstrijden en concerten geldt een evenementtarief in en om de ArenA.
Openingstijden Transferium Arena
Zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag. Het openbaar vervoer rijdt van 05.45 uur - 00.15 uur.
Lokatie / adres Transferium Amsterdam
Het Transferium Amsterdam ArenA is gemakkelijk bereikbaar vanaf de A1, A2, A4, A9 en A10. Op de snelwegen wordt u met de borden P-Transferium geleid naar het Transferium ArenA, de parkeergarage onder het ArenA stadion.
Openbaar vervoer
Bij de Amsterdam Arena ligt metrostation Bijlmer. Van daaruit vertrekt er regelmatig een metro van het GVB richting het Centraal Station (reistijd ca. vijftien minuten) of station Amsterdam Zuid (reistijd ca. tien minuten, frequentie tien minuten). De laatste metro richting Transferium vanaf Centraal Station vertrekt om: 0.15 uur. Aankomst in het Transferium is om circa 0.30 uur.
Informatie over het Transferium
Transferium Amsterdam ArenA, tel.: (+31) (0)20 400 17 21