Tips bij zware verkoudheid?

Vannacht de hele nacht in de weer geweest met Evan (9 mnd). Lijkt zwaar verkouden te zijn. Temp is goed. Alles geprobeerd,luuf, zetpil, neusspray (voor babies)Zelfs in de douche gezeten voor de stoom. Niks hielp! Vandaag lijkt het ook niet beter…

Iemand tips? please…

gr. Caroline

tja… geen idee je hebt zo te lezen alles geprobeerd…

rechtop een beetje slapen? dus wat onder het matrasje?

Wat bij mijn dochter goed hielp( die is verkouden geboren) , was een ui in 4en snijden op een schoteltje en die zo dicht mogenlijk bij haar neerzetten… (wel buiten handbereik).

Matras iets hoger bij hoofdeinde, goed blijven sprayen met zoutoplossing (ivm middenoor ontsteking), luuf, stomen in de douche en last but not least: zetpil paracetemol kan ook nog verlichting geven.

:hug: Is nooit leuk om je kleine ziek te zien… maar ze moeten er toch echt doorheen

idd je hebt al een hoop gedaan. Die ui werkt hier altijd wel goed.

Van Luuf krijgt Sam hele vervelende uitslag ( ook als je het op z’n romper smeert) dus dat gebruik ik niet meer. Wél 's avonds in een eucaplyptus bad. Verlicht ook wat. Maar verder is het toch vooral uitzieken en weerstand kweken hé.

Beterschap!! :hug:

Een verkoudheid is niet in 1 dag over, helaas. Doen wat je tot nu toe al doet, hopelijk verlicht dat wat… verder moet hij er idd gewoon doorheen…

Wees wel even voorzichtig met dat matrasje omhoog leggen bij 't hoofd! Ook al had ik het bed kort opgemaakt, Jayden liet zich helemaal door z’n knietjes naar beneden zakken en kwam dus met z’n hoofd onder de deken! Dan schrik je je kapot 's ochtends…hij was ook erg sloom toen ik hem oppakte.

Ik heb verder toen ook Luuf gebruikt, plus een ui doormidden onder z’n ledikant, en spoelen met fysiologisch zout. En als je wat snot ziet zitten in z’n neusje het proberen eruit te halen met een neusjesreiniger. Meer dan dat kun je ook niet doen hoor, ze moeten het gewoon uitzieken. Het is verschrikkelijk,maar het gaat vanzelf weer over. :hug:

Ik heb 2 dikke boeken onder de poten gedaan van het bedje… Staat hij ook iets omhoog…

Hier ook een verkouden ventje… Gelukkig hier weer aan de betere hand… Maar is zo zielig… Vooral als ze sochtnds wakker worden met een snot neus!

Beterschap en inderdaad hier werkte de ui het beste… En je zou nog Luuf kunnen proberen, smeer je op zijn rompertje ipv op zijn huidje…

Had over de luuf heen gelezen :oops:

Bedankt voor alle tips! Ik heb de ui in stukken naast zijn bedje gezet en een paar boeken onden het ledikant… Het gaat gelukkig al iets beter, we kunnen iniedergeval weer slapen :zzz:

gr. Caroline

hier hielp en helpt het ook heel goed om het neusje net voor het slapen gaan te spoelen met een ampulletje Bexedyl… te koop bij de apotheek… Daarmee spoel je al het snot de keel in en hier slinkt het slijmvlies ook goed van. Het zal niet de hele nacht helpen, maar toch wel het grootste deel en het werkt stukken beter als neusspray!

een verdamper op de kamer zetten wil ook nog wel eens helpen. En etherische olie van ecalyptus of lavendel op het lakentje druppelen of laten verdampen in zo’n lampje is ook goed.

Homeopathische hoestsiroop geven(aangepast aan de leeftijd)en zetpillen met etherische olie.

Beterschap hier ook een dochtertje die al een tijdje snottert en voor het slapen gaan heeft ze nogal veel last van hoesten. Ik doe ook al het mogelijke maar ze moeten erdoor.

met eucalyptus moet je toch uitkijken bij babies? Vandaar dat er in Luuf geen eucalyptus zit… Ff denken waarom dat ook weer was hoor…

een druppeltje ecalyptus op het lakentje kan geen kwaad hoor.

Bij neusverkoudheid: Xylometazolinespray of druppels (wat je handig vindt) 0,025 mg. Verkrijgbaar bij de apotheek. De ene apotheek geeft het makkelijker mee dan de andere, maar mijn ha adviseert het maar schrijft er geen recept voor uit, de KNO ook niet. Het is dus gewoon vrij verkrijgbaar en zorgt er voor dat de slijmvliezen slinken, dan kan je kindje echt een uur of 5 - 6 beter ademen! Bovendien voorkomt het oorontsteking! Dus al gebruik je het alleen maar voor de nacht dan heb je al iets wat fijn werkt! Niet langer dan 5 dagen gebruiken.

@Tante Soesa wrote:

Bij neusverkoudheid: Xylometazolinespray of druppels (wat je handig vindt) 0,025 mg. Verkrijgbaar bij de apotheek. De ene apotheek geeft het makkelijker mee dan de andere, maar mijn ha adviseert het maar schrijft er geen recept voor uit, de KNO ook niet. Het is dus gewoon vrij verkrijgbaar en zorgt er voor dat de slijmvliezen slinken, dan kan je kindje echt een uur of 5 - 6 beter ademen! Bovendien voorkomt het oorontsteking! Dus al gebruik je het alleen maar voor de nacht dan heb je al iets wat fijn werkt! Niet langer dan 5 dagen gebruiken.

Mijn apotheek wilde het niet zonder recept van de ha geven. Begrijp ik het goed dat het de moeite waard is om een andere apotheek te proberen?

Wel opletten met die otrivin hoor want er staat in de bijsluiter dat je voorzichtigheid moet bieden bij kindjes jonger dan twee jaar dus ik zou het niet zomaar gaan gebruiken. Dan liever een weekje langer spoelen.

@Liz wrote:

Wel opletten met die otrivin hoor want er staat in de bijsluiter dat je voorzichtigheid moet bieden bij kindjes jonger dan twee jaar dus ik zou het niet zomaar gaan gebruiken. Dan liever een weekje langer spoelen.

Precies, gebruik liever eerst een gewone zoutoplossing !

(hier bij Etos is die xylo…(dinges) wel te verkrijgen voor kleine

kindjes maar ik heb het nog nooit gekocht. Gebruik liever

zoutoplossing das minder heftig)

hier ook voorkeur voor de gewone zoutoplossing!

(1/2 theelepel water op 240 ml (gekookt en afgekoeld) water)

Mijn dochtertje van bijna 4 maanden is ook al een kleine week verkouden. Het hele erge snotterige is er nu wel af maar ze rochelt en snorkelt nog behoorlijk! Nu vond ik haar oortjes niet fris ruiken gisterenavond en vandaag ruik ik dat luchtje weer. Ook lijkt het alsof ze wakker wordt van haar oortjes (ze slaapt nu even rechtop in haar schommelstoel). Ze huilt er nu niet van (gisterenavond wel wat jengelig) maar moet ik denken aan een beginnede oorontsteking? En die zoutoplossing Yessie, hoe dien je die toe?