tip voor vitamine D

Ik ben zo’n mama die ;s avonds er achter komt (als ivan al ligt te slapen ) dat ik vitamine D nog moet geven. Iemand een tip zodat ik het niet vergeet :wall: :wall: :wall: :wall:

al die ‘niet te vergeten dingen’ staan op een rekje (plankje) bij de commode!! daar kom ik vaak genoeg :mrgreen: dus zie ik ze steeds staan!!

Vaste routine maken en op 1 plek laten staan. Hier gaat Lissa na het avondeten naar boven, in de pyama, creme op de toet en vitamine D erin. Dan naar beneden, haar 2 favoriete programma’s op babytv kijken met een fles melk en dan gaat ze naar boven voor tandjes poetsen, boekje lezen en naar bed. Het is nu zo standaard dat we het echt niet meer vergeten.

Ik vergeet het ook regelmatig. :oops: Dus aan mij heb je niks :mrgreen:

hier staat het op de plank boven de commode en krijgt ze standaard als ze 's ochtends uit bed komt!

bij mij staat het flesje druppels bij de friso-bus…maar ja, ik ben al toe aan nr 3 melkpoeder én jij geeft volgens mij BV, dus aan mijn antwoord heb je vast niks :mrgreen:

Ik zou het flesje op de commode zetten :think:

waarom geven jullie dat eigenlijk ?

Ik geef me dochter dat niet :think:

Ik geef borstvoeding, daarom geef ik het :wink:

als je borsvoeding geeft dan moet je vitamine D geven

Ow oke :oops:

Ferdi heeft sinds kort tandjes en ik heb het flesje in het bekertje van de tandenborstel/tandpasta zitten. Eerst krijgt hij dus druppels en dan tandenpoetsen en naar bed.

Heb je nu misschien nog niets aan, maar misschien handig voor als de tandjes er zijn :smiley:

Daarvoor deed ik het altijd bij het pyama aantrekken.

Liefs,

Jantina

schijnt dat ik zelf ook extra vitamine d moet hebben omdat ik te weinig boter en vis eet. En borstvoeding geef

@Drumstertje wrote:

Ferdi heeft sinds kort tandjes en ik heb het flesje in het bekertje van de tandenborstel/tandpasta zitten. Eerst krijgt hij dus druppels en dan tandenpoetsen en naar bed.

Heb je nu misschien nog niets aan, maar misschien handig voor als de tandjes er zijn :smiley:

Daarvoor deed ik het altijd bij het pyama aantrekken.

Liefs,

Jantina

Volgens mij doe je de vitamines zo de das om door de tandpasta :think:

Tandpasta en vitamines gaan niet goed samen is mij altijd geleerd.

Vast moment op de dag uitpikken, hier na het douchen/badje, dus in de badkamer :mrgreen:

Ik gaf ook vit D bij de bv. Als je flesvoeding geeft dan hoef je het dus niet te geven omdat dat al in de voeding zit dan. Als je dan weer overstapt op koemelk dan kun je het weer geven. Geloof iets van 10 microgram per dag.

Hier stond het ook op het schapje bij de commode en kreeg ze het toen voor het slapen gaan.

Voor Dana is het altijd voor het toetje bij het avondeten, maar voor Lieke zit het ritme er ook nog niet in. Nu moet ik vandaag dus ook nog vit K en D geven. :oops: Gelukkig moet ze nog één voeding hebben vanavond.

Vitaminen heb ik hier op tafel staan, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg om er netjes op tijd aan te denken. :oops:

Dus jullie geven het puur?

Ik geef het hier altijd door de sap, maar dat drinkt ze soms niet helemaal leeg dus krijgt ze nog niet alles binnen. Was al een nieuw moment aan het bedenken…en idd vast moment, anders vergeet ik t ook!

Als je geen bv geeft moeten ze het krijgen als je minder dan 300 cc flesvoeding geeft geloof ik.

Ja hoor, gewoon puur, beide meiden vinden het lekker. :wink:

Hier geef ik het na de bittere medicijntjes. Vit D smaakt naar anijs, dus dat gaat er prima in als toetje, vergeet het zo ook niet. Idd proberen het op een vast moment te geven. Zelf moet je ook, dus wellicht tegelijkertijd met wanneer jij het neemt.