tip voor een goede handencreme?

Het wordt weer kouder, en ik krijg al weer last van droge handen, kloofjes etc. Heel lastig.

Ik gebruik zelf als creme: Hérôme, maar dat helpt onvoldoende. En ik vind dat mijn handen daar lang vettig van blijven.

Wie heeft de tip voor een goede creme? Het liefst één die ook redelijk snel intrekt.

Cetomacrogol Crème

Pete gebruikt dit als onderhoud voor zijn eczeem, hij heeft nogal snel last van bobbeltjes en jeuk en dan smeer ik het weer voor een paar dagen.

Mijn man gebruikt dit ook, hij heeft een droge huid en heeft ook een recept van de huisarts gekregen, voor 2x per dag te smeren.

Ik heb ook altijd lopen zoeken naar dé creme… Glycerona vond ik wel vrij prettig. Uiteindelijk ben ik langs de HA gegaan, heb nu vaseline cetomacrogol. Dit is wel vrij vet, maar ik vind niet dat mn handen er vettig van blijven. Het is ook gewoon te koop in de apotheek.

Heb ook al heel wat uitgeprobeerd en het enige dat ik echt vind werken is Glycerona.

Hier ook Glycerona, werkt echt goed!!

Ik gebruik Vaseline Intensive Care Hand&Nail lotion.

Er zit altijd een tube in mijn tas en in huis heb ik een grotere flacon.

Trekt snel in, voelt niet vet aan.

@mereltje85 wrote:

Ik heb ook altijd lopen zoeken naar dé creme… Glycerona vond ik wel vrij prettig. Uiteindelijk ben ik langs de HA gegaan, heb nu vaseline cetomacrogol. Dit is wel vrij vet, maar ik vind niet dat mn handen er vettig van blijven. Het is ook gewoon te koop in de apotheek.
Je hebt vaseline cetomacrogol en gewone cetomacrogol creme.

Degene met vaseline erbij wordt aangeraden bij een erg droge huid, de gewone cetomacrogol trekt wat beter in.

Hier ook Glycerona

Hier met stip op nr 1 eucherin hertstellende handcreme met 5% urea :thumbup: :thumbup: :thumbup:

bij de apotheek verkrijgbaar, wat duurder dan gewone handcreme, maar heb al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren hele droge knokkels met scheuren aan toe, heb vorig jaar bij de apotheek de vraag gesteld wat ik er aan kon doen, ze had 2 opties, maar raadde mij (toen zn mn handen zag) echt deze aan en ik ben er laaiend enthousiast over. Na een kleine week geen scheurtjes meer, maar poezelige zachte handen en het trekt snel in en daarna gebruikte ik het nog maar 1x per dag of zelfs 1x per 2 dagen en nergens meer last van!!!

Alle bovengenoemde creme’s heb ik ook geprobeerd, maar werkte voor mij niet voldoende.

Ik vind die van nivea lekker (ben ff kwijt welk type). Is iig klein en heel zuinig in gebruik.

norwegian formula, te koop bij de Etos. Ideaal spul, hydrateert direct en je hoeft er echt maar een drup van te gebruiken!

Eucerin is inderdaad ook wel fijn :-). En een deel van de droge huid lijn is al voor jonge baby’s geschikt, is erg fijn bij exceem.

ik heb de cien creme van de lidl, is in duitsland als beste getest. Ruikt lekker, smeert goed (dikke creme) trekt snel in en voelt lekker zacht.

Maar we hebben ook een andere en die vindt mijn man erg fijn, dat is echinacea creme, met aloë vera, kun je oa bij de da kopen.

Ik gebruik Atrix Intensive met camille erin. Ik heb ook altijd last van “winterhanden”, kloofjes en scheuren in de huid en in het algemeen gewoon erg droge handen (en dan werk ik ook nog eens in de zorg --> véééél handen wassen, en dat helpt ook niet echt mee. ;))

Ik was een hele poos terug eens bij de dokter en toen vroeg ik naar een zalf die hier goed voor was, en hij raadde een zalf aan met camille erin, dat zou de huid goed herstellen.

En ik zweer bij Nivea SOS handcrème… Veel goeie crèmes dus zo te lezen :lol:

Arnica Essentieel van de Yves Rocher! Je hebt twee soorten: een herstellende nachtbalsem voor de handen, en de geconcentreerde handcreme voor de winter. Vooral die laatste is echt een aanrader!

IK heb iets wat echt super is… mail me maar even.

Weet ook niet waar je preccies woont

Op aanraden van een medekokker heb ik cardiflor gekocht. Smeert lekker uit en trekt snel in! (De creme)

De honinghandcreme van de Tuinen werkt bij mij echt super, en ruikt ook heerlijk!

Heb ook 2 handcremes gehad van Oriflame, waren ook heerlijk.

Handcreme van de Mylene!! Werkt perfect.